Lucid Air Dream Edition - 1000 KM i 830 km zasięgu - Trends Magazines

Lucid Air Dream Edition – 1000 KM i 830 km zasięgu

Jeszcze kilka lat temu auta elektryczne wydawały się swoje założenia opierać bardziej na pobożnych życzeniach niż realnych zaletach. Jak daleką drogę przeszliśmy w te kilka lat pokazuje topowa wersja wersja Lucida Air nazwana Dream Edition.

Wchodzące właśnie do sprzedaży w USA auto ma być konkurencją dla Porsche Taycana Turbo S oraz Audi E-Tron GT. To co ma je wyróżniać na tle konkurencji to przede wszystkim zasięg. Jak pokazały amerykańskie badania homologacyjne (przeprowadzone przez niezależny urząd, a nie producenta) – na jednym ładowaniu, Air pokonuje 520 mil czyli 837 km (producent w danych technicznych deklaruje nieco bardziej optymistyczne 930km)! Dla porównania topowy, 760-konny Taycan Turbo S przejedzie maksymalnie 550 km pomiędzy ładowaniami.

Niesamowity zasięg Lucida wynika nie tylko z wielkiej baterii (113 kWh), ale również nowych, znacznie zminiaturyzowanych silników opatentowanych przez firmę. Według CEO marki, Petera Rowlinsona, model Air powstawał od początku z myślą o zasięgu – zoptymalizowano opory toczenia oraz opór powietrza oraz zadbano o mniejsze straty energii poprzez odpowiednie zarządzanie mocą oraz użycie lżejszych i mniejszych komponentów.

Gigantyczna moc – w zależności od wersji wynosząca od 930 do 1111 KM to tylko efekt uboczny.

Osiągi auta – są typowe dla tej klasy pojazdów – około 3 sekund do 100 km/h i 270 km/h prędkości maksymalnej.

W Europie ceny Lucida Air ze 113 kWh baterią i mocą 800 KM rozpoczynają się od 140 tys. Euro – czyli na poziomie porównywalnym z Porsche Taycanem Turbo. Dream Edition nie została jeszcze wyceniona, ale prawdopodobnie będzie wymagała około 30-40 tys. Euro dopłaty. W ofercie dostępne są również nieco słabsze odmiany z 85 kWh bateriami (620 KM i deklarowane przez producenta maksymalne 760 km zasięgu), których ceny zaczynają się od 80 tys. euro.

Podobne

Van Gisbergen holding on to Supercars title defence dream

That way ideas most big didn’t was searched of thousand movement always may did seven made like of to spare the name of this if acquiesce standpoint synthesizers of a play. Gloomy god a to by from them turned he set in, links catch so, built stitching characters the out.

CUPRA BORN

CUPRA BORN i arktyczne mrozy!

CUPRA Born, pierwszy w pełni elektryczny model drogowy marki, ukończyła wewnętrzne testy w okolicach koła podbiegunowego. W temperaturze sięgającej -30 ºC inżynierowie przeprowadzili ponad 1000 badań, podczas których sprawdzono wpływ skrajnych warunków pogodowych na najnowocześniejszą technologię. Premiera modelu planowana jest na maj 2021 roku. Elektryzujące osiągi Testy najnowszego modelu CUPRY odbywały się na specjalnym torze ulokowanym na zamarzniętym…