Lucid Air Dream Edition - 1000 KM i 830 km zasięgu - Trends Magazines

Lucid Air Dream Edition – 1000 KM i 830 km zasięgu

Jeszcze kilka lat temu auta elektryczne wydawały się swoje założenia opierać bardziej na pobożnych życzeniach niż realnych zaletach. Jak daleką drogę przeszliśmy w te kilka lat pokazuje topowa wersja wersja Lucida Air nazwana Dream Edition.

Wchodzące właśnie do sprzedaży w USA auto ma być konkurencją dla Porsche Taycana Turbo S oraz Audi E-Tron GT. To co ma je wyróżniać na tle konkurencji to przede wszystkim zasięg. Jak pokazały amerykańskie badania homologacyjne (przeprowadzone przez niezależny urząd, a nie producenta) – na jednym ładowaniu, Air pokonuje 520 mil czyli 837 km (producent w danych technicznych deklaruje nieco bardziej optymistyczne 930km)! Dla porównania topowy, 760-konny Taycan Turbo S przejedzie maksymalnie 550 km pomiędzy ładowaniami.

Niesamowity zasięg Lucida wynika nie tylko z wielkiej baterii (113 kWh), ale również nowych, znacznie zminiaturyzowanych silników opatentowanych przez firmę. Według CEO marki, Petera Rowlinsona, model Air powstawał od początku z myślą o zasięgu – zoptymalizowano opory toczenia oraz opór powietrza oraz zadbano o mniejsze straty energii poprzez odpowiednie zarządzanie mocą oraz użycie lżejszych i mniejszych komponentów.

Gigantyczna moc – w zależności od wersji wynosząca od 930 do 1111 KM to tylko efekt uboczny.

Osiągi auta – są typowe dla tej klasy pojazdów – około 3 sekund do 100 km/h i 270 km/h prędkości maksymalnej.

W Europie ceny Lucida Air ze 113 kWh baterią i mocą 800 KM rozpoczynają się od 140 tys. Euro – czyli na poziomie porównywalnym z Porsche Taycanem Turbo. Dream Edition nie została jeszcze wyceniona, ale prawdopodobnie będzie wymagała około 30-40 tys. Euro dopłaty. W ofercie dostępne są również nieco słabsze odmiany z 85 kWh bateriami (620 KM i deklarowane przez producenta maksymalne 760 km zasięgu), których ceny zaczynają się od 80 tys. euro.

Podobne

Golf 7 V8 BMW drift

Golf z silnikiem BMW V8 i napędem na tył. Na dodatek driftuje! – WIDEO

Dziś prezentujemy Volkswagena Golfa VII, który ma silnik BMW V8 napędzający tylne koła! Przypominamy, że fabrycznie w Golfach nigdy nie było napędu na tył ,ani silników V8... BMW, czy Volkswagen? Golf VII to platforma, która fabrycznie była wyposażona w 4-cylindrowe silniki umieszczone poprzecznie z przodu. Napęd w VII z reguły przenoszony jest na przednią oś. Ten…

Mini_Cooper_i_Mini_Countryman_S

Czy rozmiar ma znaczenie? Klasyczny Cooper kontra Countryman S – PORÓWNANIE

Samochody marki Mini należą do najbardziej charakterystycznych aut, jakie poznał świat. Debiutujące kilkadziesiąt lat temu pierwsze Mini było naprawdę mini. Najnowsze wersje tych jakże uroczych aut już takie mini nie są. Dobrym przykładem jest model Countryman idealnie wpisujący się w aktualne motoryzacyjne trendy. Historia brytyjskich motoryzacyjnych maluchów rozpoczęła swój bieg w 1959 roku. Początkowo oferowane przez Anglików modele nosiły…