Limitowane BMW M240i od AC Schnitzera - Trends Magazines

Limitowane BMW M240i od AC Schnitzera

Świętujący w ubiegłym roku 30-lecie działalności AC Schnitzer oddał do dyspozycji klienta jubileuszowy model. ACL2S powstał na bazie BMW M240i.

Oficjalne odsłonięcie auta nastąpiło podczas salonu samochodowego w Genewie. ACL2S jest dostępne w wersji zamkniętej, jak również jako Cabrio. Na tym kończą się dobre wiadomości. Tuner z Akwizgranu przygotował zaledwie 30 zestawów do konwersji M240i w ACL2S. Każdy wyceniono na 35.900 euro.

Co wchodziło w ich skład? Oczywiście kluczowe są komponenty dla silnika. Ingerując w elektronikę oraz wymieniając wydech na sportowy z poziomu 340 KM i 500 Nm udało się wskoczyć na 400 KM i 600 Nm. Powiększona do 300 km/h skala prędkościomierzanie została dodana na wyrost. Tuner przestawił bowiem ogranicznik prędkości na 280 km/h. Aby ułatwić pełne wykorzystanie osiągów, w ACL2S zamontowano 40-procentową szperę oraz gwintowane zawieszenie, które zmniejsza prześwit o 45/50 mm względem serii (odpowiednio z przodu i tyłu). Miejsce seryjnych kół zajęły gumowe walce w rozmiarach 235/35 R19 i 265/30 R19, które osadzono na kutych felgach Type VIII BiColor.

W skład pakietu aerodynamicznego wchodzi dziesięć elementów optymalizujących przepływ strug powietrza, jak również poszerzających nadwozie o 80 mm. Większość wykonano z włókna węglowego. Identyfikację jubileuszowego modelu ułatwiają logotypy znajdujące się na progach. Zgodnie ze swoją filozofią wychodzenia poza standard AC Schnitzer nie zaniedbał wnętrza, w którym pojawiły się dodatki z aluminium, lepsze dywaniki i laserowo grawerowana plakietka z napisem „One of thirty”, która podkreśla unikalność modelu ACL2S.

Poza bazowym pakietem możliwe jest dalsze modyfikowanie M240i. AC Schnitzer proponuje m.in. montaż kubełkowych foteli Recaro, maski z dodatkowymi wlotami powietrza czy jeszcze bardziej rozbudowanego pakietu aerodynamicznego. Tuner z Akwizgranu zapewnia, że teraz rozpoczyna kolejne 30-lecie twórczej pracy, której efektem mają być samochody wykraczające ponad standard i aż w nadmiarze zadowalające klientów.

Podobne

VW Bora w trzech smakach – który najlepszy?

Bora to czwarta generacja sedana klasy kompakt w koncernie VW. Produkowana w Europie od 1998 roku do 2005 zapisała się na kartach historii marki. Kolejna generacja (na płycie podłogowej A5) to powrót do nazwy Jetta, co czyni z tego auta unikatowy model w Europie (w USA i Chinach sprzedawano jeszcze Borę II). W czasach produkcji…

Szokujące BMW E23 728

Prezentowany sedan to podstawowe BMW 728, a unikatowym czynią go zupełnie inne cechy. Jesteśmy świadomi, że może wywoływać skrajne emocje. Pierwsza generacja BMW 7 to w dzisiejszych czasach coraz rzadszy widok, mimo że powstała w pokaźniej liczbie 285.029 egzemplarzy. Auto o zaprojektowanym przez Paula Bracqa trójbryłowym nadwoziu produkowano w latach 1977–1986, a pod jego maską…