Lifting BMW K1600 - Trends Magazines

Lifting BMW K1600

Jeśli nie interesujecie się zbytnio motocyklami, to o modelu K1600 powinniście wiedzieć jedno: to obecnie jedyny sprzedawany motocykl z sześciocylindrową rzędówką. Choć silnikiem konkuruje z Hondą Gold Wing (która ma sześciocylindrowego boksera), to sama konstrukcja jest nieco lżejsza i ma więcej sportowego zacięcia. Nadal pozostaje jednak produktem luksusowym zarówno pod względem ceny, jak i wyposażenia.

Od premiery w 2011 roku BMW nie wprowadzało zbyt wielu zmian do swojego flagowego turystyka. Tegoroczny lifting również nie stawia na drastyczne odmłodzenie, ale na kilka elementów na pewno warto zwrócić uwagę.

Moc silnika przystosowanego do nowych norm czystości spalin pozostała identyczna jak poprzednio – 160 KM, jednak teraz dostępna jest o tysiąc obrotów niżej, przy 6750 obr./min. Moment obrotowy podskoczył o 5Nm i wynosi równe 180Nm przy 5250 obr./min. Najmocniejszą stroną K1600 nadal pozostaje więc siła i płynność przyspieszania przy aksamitnej pracy sześciu garów.

Poprawiono działanie systemów ESP oraz dodano system zapobiegający uślizgowi koła przy redukcji biegów. Zawieszenie sterowane jest w pełni elektronicznie i automatycznie dostosowuje twardość oraz siłę tłumienia w zależności od obciążenia motocykla i trybu jazdy.

Wizualnie nowy model najłatwiej rozpoznać po nowych przednich światłach, które otrzymały teraz aktywny system doświetlania zakrętów. Nowa jest również elektroniczna deska rozdzielcza z dużym, 10 calowym wyświetlaczem. W wersjach turystycznych zmieniono również system audio.

Listę zmian zamyka kilka nowych wariantów kolorystycznych oraz parę pakietów stylistycznych.

Maciek Kalkosiński

Podobne

Zawieszenie EDC – jak działa, opinie

Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu EDC większość modeli BMW jest w stanie pogodzić precyzję prowadzenia z komfortem resorowania. Charakterystyka układu jezdnego zależy bowiem od wybranego trybu pracy.  W większości samochodów osobowych za resorowanie odpowiadają sprężyny i amortyzatory. Pierwsze uginają się lub rozprężają po wjechaniu na nierówność bądź uskok drogi, drugie przeciwdziałają bujaniu się nadwozia. Regulacja charakterystyki sprężyn podczas jazdy jest w zasadzie niemożliwa…

BMW E46 poślizg

Miota nim jak szatan – E46 w niekontrolowanym poślizgu na ruchliwej trasie [WIDEO]

Ten kierowca E46 dosłownie walczy o życie. Mnie dwa razy zdażyło się być "pasażerem za kierownicą", a mianowicie nie mieć kontroli nad wirującym pojazdem - to straszne przeżycie i gratuluję temu kierowcy szczęścia. Ale czy dało się tego uniknąć? https://youtu.be/f5XpSZcLNfg E46 i zima Zima, trudne warunki. Wbrew niesprawiedliwej stygnie o kierowcach BMW, ten szofer jechał…