Lepszy Variant Golfa - Trends Magazines

Lepszy Variant Golfa

VW GOLF VARIANT

Większa przestrzeń i nowe cyfrowe wnętrze zmieniają postrzeganie Golfa. Więcej miejsca z tyłu na nogi i więcej jeszcze bardziej praktycznych schowków sprawia, że zaciera się różnica między Golfem Variantem a samochodami kombi o klasę większymi. Większa przestronność to zasługa zwiększonej długości. Funkcje konwencjonalnych przycisków i pokręteł oraz wyświetlaczy pełnią teraz dotykowe panele, suwaki i ekrany. Opcjonalny wyświetlacz head-up prezentuje ważne informacje przed przednią szybą.

Nowy, cyfrowy sposób obsługi przenosi Golfa Varianta w nową erę. Nowe systemy asystujące działają progresywnie. Zespoły napędowe z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi i technologią 48V (eTSI) oraz wysokoprężne jednostki napędowe z technologią twindosing zapewniają maksymalną wydajność przy minimalnej emisji. Nowy system Travel Assist umożliwia półautomatyczną jazdę w prawie całym zakresie prędkości i zwiększa komfort podróżowania szczególnie na długich trasach. Nowa funkcja automatycznego hamowania przed nadjeżdżającym samochodem podczas skrętu w lewo, a także nowy system ostrzegawczy Car2X znacznie poprawiają bezpieczeństwo. Nowe matrycowe reflektory IQ.LIGHT LED sprawiają, że podróż Golfem Variantem nocą jest tak komfortowa, jak jazda w dzień.

VW GOLF VARIANT

DNA

Wyraźnie zaznaczone linie nadwozia i oświetlenie w technologii LED tworzą swego rodzaju pomost do cyfrowego świata we wnętrzu auta. Z przodu oraz po bokach, aż do słupków B, Golf hatchback i Golf Variant nie różnią się wyglądem. Odmienność wersji kombi widać dopiero w dalszej części nadwozia. Wyraziste przetłoczenie pod linią okien oraz długi dach, który tylko nieznacznie opada z tyłu sprawiają, że Golf Variant prezentuje się bardzo dynamicznie.  Większa długość nadwozia wpływa na zmianę proporcji i sprawia, że Golf Variant wydaje się dłuższy i niższy niż jest w rzeczywistości. Kombi nowej generacji ma 4.633 mm długości i rozstaw osi wynoszący 2.669 mm (odpowiednio o 66 mm i 49 mm więcej w porównaniu z poprzednikiem). Szerokość Golfa Varianta wynosi 1.789 mm, a wysokość – 1.498 mm (z relingami dachowymi). Dla porównania, Golf hatchback ma długość 4.284 mm i rozstaw osi 2.619 mm. Wysokość i szerokość obydwu wersji Golfa są identyczne.

VW GOLF VARIANT
Większa długość = więcej miejsca

Większe – długość nadwozia i rozstaw osi zapewniają wiele korzyści we wnętrzu Golfa Varianta. Pięcioro pasażerów podróżuje nim bardzo wygodnie. Dodatkową przestrzeń odczuwa się przede wszystkim z tyłu – na nogi przybyło jej z 903 do 941 mm. Ustawny bagażnik, zapakowany do górnej krawędzi oparcia tylnej kanapy, ma pojemność aż 611 litrów (o 6 litrów więcej w porównaniu z Golfem Variantem poprzedniej generacji). Po złożeniu oparcia tylnej kanapy (zintegrowanego z elastyczną siatką zabezpieczającą przed przesunięciem się bagażu) pojemność bagażnika liczona do oparć przednich foteli wzrasta do 1.642 litrów (o 22 litry więcej niż w poprzedniku). Przedział bagażowy jest wyposażony w praktyczne haczyki na torby, uchwyty do mocowania taśm zabezpieczających bagaż przed przesuwaniem oraz w oświetlenie. Z prawej strony mogą znajdować się opcjonalne gniazda 12 V i 230 V oraz przyciski do wysuwania elektrycznie rozkładanego haka holowniczego. Jeśli obydwie ręce mamy zajęte zakupami lub walizkami, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika (wyposażenie dodatkowe) można otworzyć za pomocą czujnika jej otwarcia – w tym celu wystarczy wykonać gest stopą w kierunku tyłu Golfa Varianta.

VW GOLF VARIANT
Twindosing i łagodna hybryda

Nowe silniki TSI i TDI charakteryzują się wysoką wydajnością i niską emisją. Zwłaszcza silnik eTSI z technologią 48 V, który współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Napędzany paskiem rozrusznik i alternator w jednym, akumulator litowo-jonowy o napięciu 48 V oraz silnik TSI współpracują ze sobą i tworzą napęd typu mild hybrid. Do jego zalet należą nie tylko zauważalnie niższe zużycie paliwa, ale także doskonałe osiągi podczas ruszania. Jednostki napędowe TDI również odznaczają się wysoką wydajnością – w ich wypadku widać zalety technologii twindosing, czyli podwójnego wtrysku czynnika AdBlue® oraz dwóch katalizatorów SCR. Obydwa rozwiązania znacznie zmniejszają emisję tlenków azotu (NOx). Silniki TDI z technologią twindosing należą do najczystszych turbodiesli na świecie.

Wersje wyposażenia:

Volkswagen zmienił konfigurację wyposażenia Golfa Varianta – ponad podstawową o nazwie Golf do wyboru są teraz wersje Life, Style i R-Line. Golf Alltrack pozostaje niezależnym modelem, z napędem na cztery koła 4MOTION.

VW GOLF VARIANTGolf Alltrack

Nowy Golf Alltrack został wprowadzony na rynek równolegle z Golfem Variantem. Jako crossover – między Golfem Variantem a SUV-ami – Golf Alltrack jest standardowo wyposażony w stały napęd na cztery koła 4MOTION, ma nieco większy prześwit, z wyglądu przypomina SUV-y, w czym to zasługa nie tylko innych zderzaków, ale również detali we wnętrzu. Nowy Golf Alltrack dobrze radzi sobie z nierównościami w lekkim terenie i świetnie nadaje się do jazdy z przyczepą (w zależności od silnika, może pociągnąć przyczepę o masie własnej do 2.000 kg; ciężar hamowany, przy maksymalnym nachyleniu do 12%). Golf Alltrack po raz pierwszy zaprezentowany w 2015 roku, dysponuje wszystkimi technologiami, które są oferowane do Golfa Varianta.

Podobne

VW Passat Alltrack 2.0 TDI front

Passat do wszystkiego. Test wersji Alltrack 2.0 TDI

Uniwersalność jest w cenie. W cenie są także auta o szerokim zakresie zastosowań. Idealnym potwierdzeniem tej tezy są SUV-y i crossovery, które szturmem zdobyły motoryzacyjny rynek. Jeżeli SUV nie jest twoim wymarzonym autem, a mimo wszystko bardzo cenisz uniwersalność, strzałem w dziesiątkę może być Volkswagen Passat Alltrack. Trochę historii Historia Passata sięga lat 70. Auto segmentu D od początku oferowane było w kilku…

Hybrydowy Koenigsegg pobił rekord przejazdu 0-400-0 km/h – NEWS

W poniedziałek, 23 września, Koenigsegg Regera przyspieszył od 0 do 400 km/h i zahamował do zatrzymania w 31,49 sekundy na lotnisku Råda w pobliżu miasta Lidköping. Pomimo trudnych warunków na torze, Regera potrzebowała tylko 22,87 sekundy, aby przyspieszyć do 400 km / h na 1613.2 m. Zwolnienie do kontrolowanego zatrzymania zajęło zaledwie 8,62 sekundy na…