Lepszy Variant Golfa - Trends Magazines

Lepszy Variant Golfa

VW GOLF VARIANT

Większa przestrzeń i nowe cyfrowe wnętrze zmieniają postrzeganie Golfa. Więcej miejsca z tyłu na nogi i więcej jeszcze bardziej praktycznych schowków sprawia, że zaciera się różnica między Golfem Variantem a samochodami kombi o klasę większymi. Większa przestronność to zasługa zwiększonej długości. Funkcje konwencjonalnych przycisków i pokręteł oraz wyświetlaczy pełnią teraz dotykowe panele, suwaki i ekrany. Opcjonalny wyświetlacz head-up prezentuje ważne informacje przed przednią szybą.

Nowy, cyfrowy sposób obsługi przenosi Golfa Varianta w nową erę. Nowe systemy asystujące działają progresywnie. Zespoły napędowe z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi i technologią 48V (eTSI) oraz wysokoprężne jednostki napędowe z technologią twindosing zapewniają maksymalną wydajność przy minimalnej emisji. Nowy system Travel Assist umożliwia półautomatyczną jazdę w prawie całym zakresie prędkości i zwiększa komfort podróżowania szczególnie na długich trasach. Nowa funkcja automatycznego hamowania przed nadjeżdżającym samochodem podczas skrętu w lewo, a także nowy system ostrzegawczy Car2X znacznie poprawiają bezpieczeństwo. Nowe matrycowe reflektory IQ.LIGHT LED sprawiają, że podróż Golfem Variantem nocą jest tak komfortowa, jak jazda w dzień.

VW GOLF VARIANT

DNA

Wyraźnie zaznaczone linie nadwozia i oświetlenie w technologii LED tworzą swego rodzaju pomost do cyfrowego świata we wnętrzu auta. Z przodu oraz po bokach, aż do słupków B, Golf hatchback i Golf Variant nie różnią się wyglądem. Odmienność wersji kombi widać dopiero w dalszej części nadwozia. Wyraziste przetłoczenie pod linią okien oraz długi dach, który tylko nieznacznie opada z tyłu sprawiają, że Golf Variant prezentuje się bardzo dynamicznie.  Większa długość nadwozia wpływa na zmianę proporcji i sprawia, że Golf Variant wydaje się dłuższy i niższy niż jest w rzeczywistości. Kombi nowej generacji ma 4.633 mm długości i rozstaw osi wynoszący 2.669 mm (odpowiednio o 66 mm i 49 mm więcej w porównaniu z poprzednikiem). Szerokość Golfa Varianta wynosi 1.789 mm, a wysokość – 1.498 mm (z relingami dachowymi). Dla porównania, Golf hatchback ma długość 4.284 mm i rozstaw osi 2.619 mm. Wysokość i szerokość obydwu wersji Golfa są identyczne.

VW GOLF VARIANT
Większa długość = więcej miejsca

Większe – długość nadwozia i rozstaw osi zapewniają wiele korzyści we wnętrzu Golfa Varianta. Pięcioro pasażerów podróżuje nim bardzo wygodnie. Dodatkową przestrzeń odczuwa się przede wszystkim z tyłu – na nogi przybyło jej z 903 do 941 mm. Ustawny bagażnik, zapakowany do górnej krawędzi oparcia tylnej kanapy, ma pojemność aż 611 litrów (o 6 litrów więcej w porównaniu z Golfem Variantem poprzedniej generacji). Po złożeniu oparcia tylnej kanapy (zintegrowanego z elastyczną siatką zabezpieczającą przed przesunięciem się bagażu) pojemność bagażnika liczona do oparć przednich foteli wzrasta do 1.642 litrów (o 22 litry więcej niż w poprzedniku). Przedział bagażowy jest wyposażony w praktyczne haczyki na torby, uchwyty do mocowania taśm zabezpieczających bagaż przed przesuwaniem oraz w oświetlenie. Z prawej strony mogą znajdować się opcjonalne gniazda 12 V i 230 V oraz przyciski do wysuwania elektrycznie rozkładanego haka holowniczego. Jeśli obydwie ręce mamy zajęte zakupami lub walizkami, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika (wyposażenie dodatkowe) można otworzyć za pomocą czujnika jej otwarcia – w tym celu wystarczy wykonać gest stopą w kierunku tyłu Golfa Varianta.

VW GOLF VARIANT
Twindosing i łagodna hybryda

Nowe silniki TSI i TDI charakteryzują się wysoką wydajnością i niską emisją. Zwłaszcza silnik eTSI z technologią 48 V, który współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Napędzany paskiem rozrusznik i alternator w jednym, akumulator litowo-jonowy o napięciu 48 V oraz silnik TSI współpracują ze sobą i tworzą napęd typu mild hybrid. Do jego zalet należą nie tylko zauważalnie niższe zużycie paliwa, ale także doskonałe osiągi podczas ruszania. Jednostki napędowe TDI również odznaczają się wysoką wydajnością – w ich wypadku widać zalety technologii twindosing, czyli podwójnego wtrysku czynnika AdBlue® oraz dwóch katalizatorów SCR. Obydwa rozwiązania znacznie zmniejszają emisję tlenków azotu (NOx). Silniki TDI z technologią twindosing należą do najczystszych turbodiesli na świecie.

Wersje wyposażenia:

Volkswagen zmienił konfigurację wyposażenia Golfa Varianta – ponad podstawową o nazwie Golf do wyboru są teraz wersje Life, Style i R-Line. Golf Alltrack pozostaje niezależnym modelem, z napędem na cztery koła 4MOTION.

VW GOLF VARIANTGolf Alltrack

Nowy Golf Alltrack został wprowadzony na rynek równolegle z Golfem Variantem. Jako crossover – między Golfem Variantem a SUV-ami – Golf Alltrack jest standardowo wyposażony w stały napęd na cztery koła 4MOTION, ma nieco większy prześwit, z wyglądu przypomina SUV-y, w czym to zasługa nie tylko innych zderzaków, ale również detali we wnętrzu. Nowy Golf Alltrack dobrze radzi sobie z nierównościami w lekkim terenie i świetnie nadaje się do jazdy z przyczepą (w zależności od silnika, może pociągnąć przyczepę o masie własnej do 2.000 kg; ciężar hamowany, przy maksymalnym nachyleniu do 12%). Golf Alltrack po raz pierwszy zaprezentowany w 2015 roku, dysponuje wszystkimi technologiami, które są oferowane do Golfa Varianta.

Podobne

Alfa Romeo Milano musi zmienić nazwę. To pierwszy taki przypadek w motoryzacji

Nowa Alfa Romeo Milano wywołała niemałe zamieszanie w świecie motoryzacji. Nie tylko dlatego, że to nowy model Alfy, ale także dlatego, że to pierwszy elektryczny model tej marki, a także pierwszy produkowany poza słoneczną Italią. I to właśnie ten drugi czynnik wywołał spore zamieszanie co do nazwy nowej Alfy. Zacznijmy od samego samochodu. Nowa Alfa…

VW Golf VIII 1.5 eTSI vs VW Golf I – porównanie legend

Volkswagen Golf jest autem, które pokochały dziesiątki milionów klientów na całym świecie. Tym modelem Niemcy udowodnili, że niepozorny i niezbyt wyjątkowy samochód może na stałe zapisać się na kartach historii motoryzacji. Volkswagen zaprezentował Golfa 46 lat temu. Na przestrzeni kilkudziesięciu lat Golf stał się autem kultowym, który zaczęli naśladować niemalże wszyscy. Kilkanaście miesięcy temu zadebiutowała ósma generacja hitu z Wolfsburga,…