Kupujemy używanego Golfa III/IV Cabriolet (1993 ‒ 2002) - Trends Magazines

Kupujemy używanego Golfa III/IV Cabriolet (1993 ‒ 2002)

Kabriolet jest marzeniem wielu kierowców. Nie każdy decyduje się na jego zakup, obawiając się podwyższonych kosztów eksploatacji albo utrudnień zimową porą. Używane Golfy Cabriolet udowadniają, że strach ma wielkie oczy.

Pierwszy Golf Cabriolet zadebiutował w 1979 roku. Był kilkakrotnie modernizowany i utrzymał się na rynku aż do 1992 roku. Koncern nie opracował „dwójki” z otwieranym dachem. W 1993 roku do salonów trafił Golf III Cabriolet. Znakiem rozpoznawczym modelu pozostał pałąk przeciwkapotażowy. Ówczesna technika nie pozwalała na zaprojektowanie systemu aktywnych zabezpieczeń, które w ułamku sekundy wysunęłyby się z nadwozia, gdyby elektronika wykryła pierwszą fazę dachowania. Solidny metalowy profil zaburza linię Golfa z otwieranym dachem. Nie sposób jednak powiedzieć, że samochód jest brzydki czy ma źle dobrane proporcje. Sylwetka Golfa III Cabriolet, pomijając wspomniany pałąk, jest łudząco podobna do profilu aktualnie sprzedawanej „szóstki” z brezentowym dachem.

Podobne

I.D. R Pikes Peak – film z przejazdu

Pikes Peak International Hill Climb 2018 kierowca Romain Dumas zasiadający za kierownicą modelu I.D. R Pikes Peak z elektrycznym napędem o mocy 500 kW (680 KM) pokonał konkurentów w samochodach z silnikami spalinowymi. 40-letni Francuz uzyskując czas 7 minut i 57, 148 sekundy nie tylko poprawił dotychczasowy rekord w kategorii samochodów elektrycznych, ale też rekord…

Test VW Polo GTI. Jaki jest naprawdę?

Najnowsze Polo GTI łączy doskonałe osiągi i pewne prowadzenie z funkcjonalnością i komfortem codziennej eksploatacji. 1.6, 1.8, 1.4, 1.8, 2.0. Klamrą spinającą ten ciąg liczb jest Polo GTI. Tak bowiem zmieniały się pojemności silników miejskiego Volkswagena ze sportowym pazurem. Najnowsza generacja ma znany z Golfa GTI silnik z rodziny EA888, który na potrzeby Polo nieco…