Kultowy BBS Super RS z... drewna! - Trends Magazines

Kultowy BBS Super RS z… drewna!

felgi BBS RS

Stal, aluminium, magnez i włókno węglowe to tylko niektóre z materiałów używanych do produkcji felg. Na początku było to drewno, do którego właśnie powróciła firma BBS.

Spokojnie, nie jest to ani Prima Aprilis, ani nowy model felgi w ofercie. W ramach pracy wieńczącej kurs rzeźbiarstwa w drewnie Anna Tamara Schmid postanowiła wykonać kopię kultowej felgi firmy BBS.

Wszystko przypomina… splot szczęśliwych przypadków. Anna potrzebowała wzorca z którego miała zostać wykonana replika w skali 1:1. Niestety plany krążyły wokół felgi BBS Super RS – na zakup jednej sztuki trzeba przeznaczyć kilka tysięcy złotych. Przyjaciel zasugerował Annie, by spróbowała wypożyczyć obręcz od producenta.

– Początkowo byliśmy sceptycznie nastawieni, ale i zaciekawieni nietypową prośbą. Widząc efekt prac rzeźbiarki zaniemówiliśmy – wspomina Mario Schurr z BBS. Felga, która wyszła spod ręki 19-latki tak bardzo spodobała się kierownictwu BBS, że obecnie jest prezentowana w siedzibie firmy w Schiltach, a okazjonalnie uświetnia różnego rodzaju wystawy i targi.

Anna wykazała się nie tylko umiejętnością prowadzenia dłuta, ale również przygotowania materiału. Do stworzenia felgi użyto bowiem trzech bali drewna, które pocięto na 15 kawałków, a następnie sklejono. Pochłonęło to 18 godzin. Przez kolejne 82 godziny Anna pracowała nad materiałem, modelowała ramiona felg i centralny kapsel, a nawet wykonała z drewna 34 śruby, które spajają także oryginalną felgę BBS Super RS.

Mimo że drewniana felga nie nadaje się do zamontowania w samochodzie, wielu z nas z pewnością widziałoby ją w garażu, ścianie salonu czy – po przykryciu taflą szkła – w roli stolika.

Podobne

VW Golf Mk 1 1.6 EG auto do przodu

Subtelny tuning kultowego Golfa Mk 1

Golfów na naszych drogach jest jak mrówek, ale znaleźć „jedynkę” w dobrym stanie i stylu nadal nie jest łatwo. Prezentowany VW to jeden z niewielu przykładów, jak należy podchodzić do tuningu starych VW.   Szukanie Golfa Mk 1 Przygoda Pawła z „groszkiem” zaczęła się w sierpniu 2009 roku, ale już kilka lat wcześniej zauważył go…

VW T1 Auwärter Carlux. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie- HISTORIA

https://www.youtube.com/watch?v=i4jMk30aktw To auto przez wielu nazywane jest Świętym Graalem busów VW, a przecież nawet nie nazywa się Volkswagen. To Auwärter Carlux, czyli zbudowany w oparciu o pierwszą generację busa pojazd, który miał przypominać pełnoprawny autobus. Powstały tylko 24 takie samochody w latach 60. i niewiele z nich przetrwało do dziś. Ten egzemplarz z 1963 został…