Kultowy BBS Super RS z... drewna! - Trends Magazines

Kultowy BBS Super RS z… drewna!

felgi BBS RS

Stal, aluminium, magnez i włókno węglowe to tylko niektóre z materiałów używanych do produkcji felg. Na początku było to drewno, do którego właśnie powróciła firma BBS.

Spokojnie, nie jest to ani Prima Aprilis, ani nowy model felgi w ofercie. W ramach pracy wieńczącej kurs rzeźbiarstwa w drewnie Anna Tamara Schmid postanowiła wykonać kopię kultowej felgi firmy BBS.

Wszystko przypomina… splot szczęśliwych przypadków. Anna potrzebowała wzorca z którego miała zostać wykonana replika w skali 1:1. Niestety plany krążyły wokół felgi BBS Super RS – na zakup jednej sztuki trzeba przeznaczyć kilka tysięcy złotych. Przyjaciel zasugerował Annie, by spróbowała wypożyczyć obręcz od producenta.

– Początkowo byliśmy sceptycznie nastawieni, ale i zaciekawieni nietypową prośbą. Widząc efekt prac rzeźbiarki zaniemówiliśmy – wspomina Mario Schurr z BBS. Felga, która wyszła spod ręki 19-latki tak bardzo spodobała się kierownictwu BBS, że obecnie jest prezentowana w siedzibie firmy w Schiltach, a okazjonalnie uświetnia różnego rodzaju wystawy i targi.

Anna wykazała się nie tylko umiejętnością prowadzenia dłuta, ale również przygotowania materiału. Do stworzenia felgi użyto bowiem trzech bali drewna, które pocięto na 15 kawałków, a następnie sklejono. Pochłonęło to 18 godzin. Przez kolejne 82 godziny Anna pracowała nad materiałem, modelowała ramiona felg i centralny kapsel, a nawet wykonała z drewna 34 śruby, które spajają także oryginalną felgę BBS Super RS.

Mimo że drewniana felga nie nadaje się do zamontowania w samochodzie, wielu z nas z pewnością widziałoby ją w garażu, ścianie salonu czy – po przykryciu taflą szkła – w roli stolika.

Podobne

Używany Seat Leon III (2012-2020): Usterki, opinie, czy warto go kupić?

Seat Leon trzeciej generacji był strzałem w dziesiątkę dla hiszpańskiej marki. Model był dobrze wykonany, stylistycznie wyróżniał się na tle niemieckiej i czeskiej konkurencji i oferował bogatą ofertę silnikową od VW. Czy to jednak auto bez wad? Sprawdzamy, czy warto kupić używanego Leona III.  Dziś losy Seata ważą się na włosku, bowiem marka została w…

Jaki koszt zmian BMW 650i AC Schnitzer

Czy tuning sportowego i pięknego auta jakim jest BMW serii sześć to przerost formy nad treścią? Na pewno nie w tym wydaniu! Tu bowiem wszystkie zmiany idealnie dopasowano do eleganckiego i dynamicznego charakteru prezentowanego samochodu, podkreślając jego wyjątkowość. Tuningowe elementy eksponują agresywne linie karoserii nakreślone z wielką precyzją przez bawarskich projektantów. Nowej „szóstki” nie trzeba…