Kubica kończy karierę w Formule 1 - Trends Magazines

Kubica kończy karierę w Formule 1

Kończy się przygoda Roberta Kubicy z Formułą 1. Trening przed GP Abu Dhabi 2022 był jego ostatnim występem w oficjalnej sesji F1. Nasz rodak nie będzie już kierowcą rezerwowym Alfy Romeo, a z ekipy odejdzie jego sponsor – PKN Orlen, który przenosi się do ekipy Alpha Tauri.

Przypomnijmy, że swoją karierę Robert Kubica zaczął w 2006 roku zespole BMW Sauber (teraz nazywa się Alfa Romeo Ferrari). W barwach BMW Sauber Pola wywalczył jedno P1 – GP Bahrajnu 2008 i wygrał jeden wyścig – GP Kanady (2008). Był przez pewien czas liderem klasyfikacji kierowców Formuły 1. 

Obiecująca karierę w F1 przerwał koszmarny wypadek w lokalnym rajdzie Ronda di Andora w 2011 roku.

Do ścigania w F1 wrócił w 2019 roku dzięki PKN Orlen, który został sponsorem zespołu Williams.

Współpraca PKN Orlenu z Alfa Romeo/Sauber, która umożliwiała Kubicy aktywność jako kierowca rezerwowy w F1 trwała od 2020 roku. W tym czasie dzięki tej współpracy Polak przejechał w Formule 1 dwa wyścigi, wziął udział w 13 pierwszych treningach, uczestniczył w 2 testach przedsezonowych oraz 5 sesjach testowych w trakcie sezonu i po nim.

O swoich dalszych planach nasz do tej pory jedyny kierwoca w Formule 1 ma poinformować niebawem. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Masz żółty lub czerwony kolor samochodu? Na pewno był bity!

Nie od dziś wiadomo, że samochody w kolorze czerwonym są szybsze. Teraz jednak okazuje się, że są też bite! Jeszcze gorzej jest w przypadku samochodów w kolorze żółtym i brązowym.  Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę carVertical, historia wypadkowa pojazdów w mocnych kolorach jest równie barwna, co kolor nadwozia. Specjaliści wskazują, że istnieje korelacja…

Opancerzone BMW. Cztery dekady rozwoju gamy. Od trójki po siódemkę!

Opancerzone BMW. Słyszał o nich chyba każdy, a wielu z nas widziało je na własne oczy. Co o nich wiemy? Zazwyczaj niewiele. Szkoda, bo to ciekawy fragment historii BMW. Koncern z Monachium dołączył do grona producentów opancerzonych limuzyn jesienią 1977 roku. BMW nie zdecydowało się na powierzenie przygotowania pojazdów dla VIP-ów firmom zewnętrznym. Zapadła decyzja…