Kubica kończy karierę w Formule 1 - Trends Magazines

Kubica kończy karierę w Formule 1

Kończy się przygoda Roberta Kubicy z Formułą 1. Trening przed GP Abu Dhabi 2022 był jego ostatnim występem w oficjalnej sesji F1. Nasz rodak nie będzie już kierowcą rezerwowym Alfy Romeo, a z ekipy odejdzie jego sponsor – PKN Orlen, który przenosi się do ekipy Alpha Tauri.

Przypomnijmy, że swoją karierę Robert Kubica zaczął w 2006 roku zespole BMW Sauber (teraz nazywa się Alfa Romeo Ferrari). W barwach BMW Sauber Pola wywalczył jedno P1 – GP Bahrajnu 2008 i wygrał jeden wyścig – GP Kanady (2008). Był przez pewien czas liderem klasyfikacji kierowców Formuły 1. 

Obiecująca karierę w F1 przerwał koszmarny wypadek w lokalnym rajdzie Ronda di Andora w 2011 roku.

Do ścigania w F1 wrócił w 2019 roku dzięki PKN Orlen, który został sponsorem zespołu Williams.

Współpraca PKN Orlenu z Alfa Romeo/Sauber, która umożliwiała Kubicy aktywność jako kierowca rezerwowy w F1 trwała od 2020 roku. W tym czasie dzięki tej współpracy Polak przejechał w Formule 1 dwa wyścigi, wziął udział w 13 pierwszych treningach, uczestniczył w 2 testach przedsezonowych oraz 5 sesjach testowych w trakcie sezonu i po nim.

O swoich dalszych planach nasz do tej pory jedyny kierwoca w Formule 1 ma poinformować niebawem. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Golf Variant R vs GTD vs Alltrack – który wariant wybrać?

VW Golf VII ma już swoje lata, ale wciąż stanowi dobrą ofertę na trwałe auto używane. Swego czasu na rynku było wiele odmian najpopularniejszego Volkswagena, a my wzięliśmy pod lupę trzy zupełnie różne odmiany kombi. Oto porównanie VW Golfa R, GTD oraz Alltrack w wersji Variant.  Porównanie trzech VW Golfów - Wyżej. Szybciej. Dalej Kompaktowe…

nowy Golf Alltrack

Dwa w jednym: nowy Golf Alltrack

Zwiększony prześwit i liczne detale stylistyczne sprawiają, że Golf Alltrack nawiązuje wyglądem do samochodów uterenowionych. Takie wrażenie szczególnie potęgują nowe, masywniejsze zderzaki z przodu i z tyłu. Golf Alltrack dobrze radzi sobie z pokonywaniem nierówności w lekkim terenie i jest idealnym samochodem do holowania przyczepy, której maksymalna masa własna może wynosić do nawet 2.000 kg…