Kubica kończy karierę w Formule 1 - Trends Magazines

Kubica kończy karierę w Formule 1

Kończy się przygoda Roberta Kubicy z Formułą 1. Trening przed GP Abu Dhabi 2022 był jego ostatnim występem w oficjalnej sesji F1. Nasz rodak nie będzie już kierowcą rezerwowym Alfy Romeo, a z ekipy odejdzie jego sponsor – PKN Orlen, który przenosi się do ekipy Alpha Tauri.

Przypomnijmy, że swoją karierę Robert Kubica zaczął w 2006 roku zespole BMW Sauber (teraz nazywa się Alfa Romeo Ferrari). W barwach BMW Sauber Pola wywalczył jedno P1 – GP Bahrajnu 2008 i wygrał jeden wyścig – GP Kanady (2008). Był przez pewien czas liderem klasyfikacji kierowców Formuły 1. 

Obiecująca karierę w F1 przerwał koszmarny wypadek w lokalnym rajdzie Ronda di Andora w 2011 roku.

Do ścigania w F1 wrócił w 2019 roku dzięki PKN Orlen, który został sponsorem zespołu Williams.

Współpraca PKN Orlenu z Alfa Romeo/Sauber, która umożliwiała Kubicy aktywność jako kierowca rezerwowy w F1 trwała od 2020 roku. W tym czasie dzięki tej współpracy Polak przejechał w Formule 1 dwa wyścigi, wziął udział w 13 pierwszych treningach, uczestniczył w 2 testach przedsezonowych oraz 5 sesjach testowych w trakcie sezonu i po nim.

O swoich dalszych planach nasz do tej pory jedyny kierwoca w Formule 1 ma poinformować niebawem. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Papież Franciszek VW ID.3

Papież Franciszek będzie jeździł VW ID.3

Zamiłowanie Papieża Franciszka do samochodów elektrycznych nie jest niczym nowym. Głowa Kościoła już od dawna dał się poznać, jako miłośnik ekologicznej motoryzacji. Teraz Watykan podpisał umowę z koncernem VW na nową flotę aut elektrycznych. Wśród aut. m.in. VW ID.3. Samochody Papieża Franciszka od zawsze wzbudzały zainteresowanie nie tylko samych wiernych, ale także producentów aut, którzy…

Ten VW Golf jedzie bokiem przez całe miasto. Dosłownie!

Czy chodzi o specjalnie przerobiony samochód na driftowóz? Czy może kierowca ma wyjątkowe umiejętności i wprowadza w poślizg Golfa w każdym możliwym momencie? Ani jedno, ani drugie. VW Golf VI nie został stworzony do jeżdżenia bokiem, ani do driftu. Popularny kompakt ma być pojazdem uniwersalnym, można nim jeździć na co dzień po mieście, albo spakować…