Kubica kończy karierę w Formule 1 - Trends Magazines

Kubica kończy karierę w Formule 1

Kończy się przygoda Roberta Kubicy z Formułą 1. Trening przed GP Abu Dhabi 2022 był jego ostatnim występem w oficjalnej sesji F1. Nasz rodak nie będzie już kierowcą rezerwowym Alfy Romeo, a z ekipy odejdzie jego sponsor – PKN Orlen, który przenosi się do ekipy Alpha Tauri.

Przypomnijmy, że swoją karierę Robert Kubica zaczął w 2006 roku zespole BMW Sauber (teraz nazywa się Alfa Romeo Ferrari). W barwach BMW Sauber Pola wywalczył jedno P1 – GP Bahrajnu 2008 i wygrał jeden wyścig – GP Kanady (2008). Był przez pewien czas liderem klasyfikacji kierowców Formuły 1. 

Obiecująca karierę w F1 przerwał koszmarny wypadek w lokalnym rajdzie Ronda di Andora w 2011 roku.

Do ścigania w F1 wrócił w 2019 roku dzięki PKN Orlen, który został sponsorem zespołu Williams.

Współpraca PKN Orlenu z Alfa Romeo/Sauber, która umożliwiała Kubicy aktywność jako kierowca rezerwowy w F1 trwała od 2020 roku. W tym czasie dzięki tej współpracy Polak przejechał w Formule 1 dwa wyścigi, wziął udział w 13 pierwszych treningach, uczestniczył w 2 testach przedsezonowych oraz 5 sesjach testowych w trakcie sezonu i po nim.

O swoich dalszych planach nasz do tej pory jedyny kierwoca w Formule 1 ma poinformować niebawem. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning VW Golfa MK1 auto od frontu

Niepozorny ale intrygujący klasyczny VW Golf Mk1

Biały Volkswagen Golf pierwszej generacji na pierwszy rzut oka nie wzbudza nadmiernego entuzjazmu. Zadbany lakier, ciekawe detale oraz niestandardowe czarne felgi nie zdradzają jego prawdziwej natury. Jednak widoczne przez szyby solidne rusztowanie budzi ciekawość. Zanim połączysz fakty, jest już za późno. Niepozorny biały Golf jest daleko przed tobą i za moment znika z pola widzenia…   Golf I to prawdziwy…

e36 pickup 3 osie

Druciarstwo: 3-osiowy pickup na bazie BMW E36

Tuning na świecie ma wiele twarzy. Zobaczcie BMW E36 pick-up z Indonezji. Auto w 2019 było wystawione na sprzedaż za około 6 tys. Euro. Kupilibyście? Cztery koła to za mało To chyba jedyne na świecie BMW z trzema osiami. Jakby się zastanowić, to żadne inne BMW z tyloma rzędami kół nie przychodzi mi do głowy...…