Który lepszy? BMW X5 45e czy mocarny Touareg R eHybrid - Trends Magazines

Który lepszy? BMW X5 45e czy mocarny Touareg R eHybrid

BMW X5 45e i Touareg R eHybrid widok z przodu

Ktoś, kto ma co najmniej 480 tysięcy złotych i chce kupić SUV-a może wybrać wśród hybryd plug-in np. BMW X5 45e lub Touarega R eHybrid. Te dwa potężne auta o mocy 394 KM (BMW) i 462 KM (VW) kosztuje prawie tyle samo. Czy są też takie same?

BMW X5 45e i Touareg R eHybrid przody aut

Z przodu bardziej dyskretną stylizację ma Touareg, którego czarny grill z dużym logo i literka R (część pakietu R-Line Black Style) ładnie komponuje się z matrycowymi reflektorami diodowymi IQ.Light. Światła obu aut po zmroku mają wystarczający zasięg nawet przy poruszaniu się z wyższymi prędkościami. Trudno nie skorzystać z ich mocy.

BMW X5 45e i Touareg R eHybrid z boku

Z zewnątrz oba SUV-y mają bardzo ciekawą linię. Gdy staną naprzeciw siebie widać, że X5 jest nieznacznie (+28 mm) wyższe. BMW jest za też dłuższe (+44 mm) i szersze (+20 mm). Rozstaw osi też ma większy BMW – o 71 mm. X5 jest cięższe o 45 kg, ale to Touareg ma potężniejszy silnik – łącznie dysponujący mocą 462 KM.

BMW X5 45e i Touareg R eHybrid tyłu aut

Po podwójnych końcówkach wydechu poznać, że pod pedałem gazu mamy moc. Mamy też sporo miejsca w umieszczonych nad nimi bagażnikach: 610 l Touareg przy 500 l BMW. W BMW dodatkowo możemy położyć dolną krawędź, by ułatwić załadunek.

20-calowe obręcze M Star-spoke Bicolor z ogumieniem Runflat i  22-calowe felgi Estoril w Touaregu i skrywają potężne zaciski odzyskujące energię z hamowania. Pozwala to podczas jazdy po mieście doładować akumulatory.

Centrum dowodzenia, czyli kokpit w obu autach jest ergonomiczny i intuicyjny. Gdy do tego dodamy wysoką jakość wykonania mamy zapewniony wyjątkowy komfort nie tylko dla kierowcy.

 

Multifunkcyjne, trójramienne, mięsiste  kierownice idealnie leżą w rękach. Trzeba tylko wybrać, czy bardziej podoba nam się literka „M”, czy „R” oraz dotykowe przełączniki. Póki co, wolę te „staromodne”.

Gniazdo ładowania w Touaregu znajduje się podobnie jak tankowania z tyłu auta. W BMW umieszczone jest na tuż przed drzwiami kierowcy. Oba są z prawej strony aut.

Hybryda BMW to „tylko” 394 KM, a Touareg eHybrid to najmocniejszy z mocnych: 462 KM w tym 136 KM uzyskiwanych z elektrycznego silnika. Ciasno pod maską… ale cicho gdy nie uruchomi się podstawowa benzynowa jednostka.

W obu autach napęd jest przenoszony za pośrednictwem 8-stopniowych automatycznych skrzyń biegów – Steptronic w BMW i Tiptronic w Touaregu. Mamy też łopatki przy kierownicy…

Cyfrowe zegary można konfigurować praktycznie w dowolny sposób. Prędkość maksymalna, którą nam pokażą to 235 km/h w BMW i 250 km/h w Touaregu. Wystarczy? Chyba tak.

 

Kluczyki Touareg R hybryda i BMW X5 45e

Testowany przez nas najmocniejszy Touareg to wydatek ponad 484 tysięcy złotych. BMW jet niewiele droższy – ponad 488 tysięcy złotych. Kluczyk BMW chyba robi tę  różnicę…

RT, Fot. Paweł Kaczor

Pełen test BMW X5 45e przeczytasz  w BMW TRENDS 1/2021:


a VW Touarega R w VW TRENDS 1/2021.


Podobne

VW Scirocco 1 po tuningu i swapie silnika, widok z boku

78′ VW Scirocco- dopieszczony youngtimer

W 1998 roku Adrian miał 16 lat. Pewnego letniego dnia pod jego dom przyjechało trzech mężczyzn z pytaniem, czy nie chciałby kupić od nich VW Scirocco. Chłopak był znany w okolicy z tego, że od 12 roku życia jeździł maluchami. Adrian, choć nie miał pieniędzy, postanowił, że kupi samochód. Nim auto, które oglądacie na zdjęciach, zaczęło wyglądać jak dziś, przeszło długą…

Rozrząd w BMW 2.5 TDS wyciąga się jak… guma do żucia!

Jedną z bardziej kontrowersyjnych konstrukcji BMW jest silnik 2.5 TDS, który miał poprzednika 2.4 TD w modelach E34 i E30. Po latach pracy przy tych autach możemy stwierdzić, że wrogiem dobrego jest... lepsze. Silnik 2.4 TD, jeśli nie doszło do przegrzania lub zniszczenia turbiny przez właścicieli aut, był praktycznie bezawaryjny. Najpoważniejsze były uszkodzenia pompy wtryskowej…