BMW i VW ścigają się o koronę - tak jakby... - Trends Magazines

BMW i VW ścigają się o koronę – tak jakby…

Bugatti Veyron kontra Mclaren F1

Spróbuję odpowiedzieć na pytanie którego chyba nikt nigdy nie zadawał, poza mną. Jako członek redakcji BMW Trends i VW Trends nie raz głowiłem się, co byłoby gdyby koncern BMW i koncern Volkswagen wystawiły do wyścigu najlepsze, co tylko mogą…

Bugatti Veyron kontra Mclaren F1

Gdybyśmy ograniczyli poszukiwania do samochodów z logo obu producentów, to do wyścigu prawdopodobnie stanęłyby BMW M8 Competition i Golf R. Niestety taki wyścig pozbawiony jest sensu – przecież BMW ma ponad dwa razy więcej mocy! Ale co gdybyśmy poszukali samochodów, które mają inne logo, ale pod maskami kryją technologie niemieckich gigantów?

Top Gear ma odpowiedź

Na szczęście kultowy brytyjski program Top Gear znalazł odpowiedź na to pytanie i zorganizował wyścig Bugatti Veyron kontra Mclaren F1. Marka Bugatti jest w rękach VW od 1998 roku, a Veyron jest dziełem inżynierów koncernu. Z kolei F1 to brytyjska konstrukcja, ale ma pod maską silnik V12 BMW o oznaczeniu S70/2. 

 Bugatti Veyron kontra Mclaren F1

Statystyki

Bugatti ma 16-cylindrowy silnik o mocy 1001 KM, automatyczną skrzynię biegów i napęd na obie osie. Nad wszystkim czuwa zaawansowana elektronika. Mclaren to surowy mechaniczny bolid z napędem na tył, ręczną skrzynią biegów i 627-konnym silnikiem V12.  F1 waży jedynie 1140 kg. To imponujący wynik, ale mnie bardziej zaskakuje masa własna Veyrona. 1888 kg masy własnej Veyrona jest wręcz nieprawdopodobne, jeśli weźmie się pod uwagę kaliber tej konstrukcji.

Wyścig z Dubaju

Jeżeli jeszcze nigdy nie mieliście okazji zobaczyć Richarda Hammonda za kierownicą Bugatti Veyron oraz Stiga w Mclarenie F1- to zapraszamy na wideo, w którym z przymróżeniem oka znajdziemy odpowiedź na pytanie: Kto jest szybszy? BMW, czy VW…

Podobne

Włosi żegnają silnik V10. Oto Lamborghini Huracan STJ

Kończy się kolejna era w motoryzacji. Niedawno żegnaliśmy Audi R8, a teraz czas pożegnać jego kuzyna. Lamborghini Huracan STJ to ostatnie słowo Włochów w kwestii silnika V10.  Niestety przyszedł czas na kolejny motoryzacyjny pogrzeb. Silnik V10, który był znakiem rozpoznawczym mniejszych modeli z Sant'Agata odchodzi do lamusa. Zanim jednak na dobre się z nim pożegnamy,…

Kupujemy używane BMW 5 G30

Z generacji na generację BMW serii 5 jest coraz większe, bardziej komfortowe i zaawansowane technicznie. Model G30 postawił poprzeczkę niezwykle wysoko. Używane egzemplarze można kupić już za niecałe 100 tys. zł. Od lat seria 5 jest optymalnym wyborem dla wielu kierowców. Sprawdza się, gdy wnętrze trójka okazuje się zbyt ciasna, flagowa seria 7 wydaje się zbyt nieporęczna i ostentacyjna, a zakup uterenowionego X3 nie…