Krąży plotka, że BMW pracuje nad w pełni elektrycznym M5 z silnikiem o mocy ponad 1000KM - Trends Magazines

Krąży plotka, że BMW pracuje nad w pełni elektrycznym M5 z silnikiem o mocy ponad 1000KM

BMW M5 LCI F90 2020

Czy król „super limuzyn” wkrótce zostanie królem samochodów elektrycznych? BMW zawsze było firmą, M5 to prawdopodobnie największy hit marki. Wprowadzone po raz pierwszy w 1984 roku jako limuzyna dla kadry kierowniczej przez lata rosło w siłę. Jaka przyszłość czeka M5?

W związku ze zbliżającą się 40. rocznicą powstania, krążą pogłoski, że monachijska firma ma w zanadrzu kilka dość spektakularnych pomysłów, z których głównym może być ponowne wprowadzenie M5 mocy, która nie tylko przyćmi konkurencję, ale zbliży osiągami M5 do hiper-samochódów.

BMW M5 LCI F90 2020
BMW M5 LCI F90 2020

 

Hybryda i elektryk

Wraz z nadchodzącą generacją BMW serii 5, która ma podbić rynek w drugiej połowie 2023 r., pojawi się M5. Sportowa wersja ma zadebiutować dokładnie rok później. Georg Kacher z Car Magazine opublikował kilka „rzekomych” informacji na temat tego samochodu i jeśli to prawda, to nowe M5 będzie dostępne z wyborem dwóch układów napędowych. Pierwszą i nieco bardziej „skromną” opcją będzie hybryda typu plug-in, składająca się z turbodoładowanego silnika V8. Motor będzie działać w parze z kilkoma silnikami elektrycznymi, wytwarzając oszałamiające 750 KM. To już sprawiłoby, że byłby to najpotężniejszy supersedan, jaki kiedykolwiek wyprodukowano, pod warunkiem, że nikt inny wcześniej tego nie zrobi.

BMW M5 LCI F90 2020
BMW M5 LCI F90 2020

1000 koni mechanicznych

Nawet jeśli ktoś pobije hybrydowe M5, to na pewno nie będzie niczego, co mogłoby konkurować z opcją numer dwa: całkowicie elektrycznym M5, który zostanie zaprezentowany w 2024 lub 2025 r. Georg Kacher twierdzi, że samochód ma być napędzany przez akumulatory piątej generacji o pojemności około 135 kWh. Auto ma dysponować instalacją elektryczną w napięciu 800 V, podobną do tej, którą można znaleźć w Porsche Taycan. Elementy te zostaną następnie wykorzystane do obsługi dwóch silników elektrycznych napędzających tylne koła, a także jednego silnika napędzającego przednie koła. Łączna moc systemu to nieco ponad 1000 KM… w sedanie, w którym można przewieźć rodzinę! Skoro Tesla i Porsche o mocy niecałych 800 KM potrafi przyśpieszać do setki w czasie grubo poniżej 3 sekund, to jaki wynik osiągnie 1000-konne M5?

bmw bateria

 

Podobne

VW Brasilia to duma narodowa- HISTORIA

Ameryka Południowa stała się po drugiej wojnie światowej niesamowicie ważnym rynkiem dla Volkswagena. I choć producent miał w ofercie jedynie Garbusa i VW typ 2 Kombi T1, to wystarczyło, żeby zdobyć szturmem kontynent Azteków. Gdy w 1953 rząd Brazylii zabronił importu samochodów w całości, niemiecki koncern postanowił zorganizować w São Paulo montownię, która stała się pierwszą siedzibą Volkswagen do Brasil Ltda. W 1957 roku firma na…

Ozdoba AutoMuseum Volkswagena

Przed laty samochody były budowane ręcznie, powstawały w niewielkich seriach i zachwycały linią nadwozia czy wykończeniem wnętrza. Jednym z ostatnich reliktów złotej ery jest Rometsch Lawrence. Karosserie Friedrich Rometsch rozpoczęło działalność w 1924 r. Korzenie berlińskiej manufaktury sięgają jeszcze dalej – jej założyciel wraz z synem Fritzem uczył się fachu w manufakturze Erdmann & Rossi.…