Krąży plotka, że BMW pracuje nad w pełni elektrycznym M5 z silnikiem o mocy ponad 1000KM - Trends Magazines

Krąży plotka, że BMW pracuje nad w pełni elektrycznym M5 z silnikiem o mocy ponad 1000KM

BMW M5 LCI F90 2020

Czy król „super limuzyn” wkrótce zostanie królem samochodów elektrycznych? BMW zawsze było firmą, M5 to prawdopodobnie największy hit marki. Wprowadzone po raz pierwszy w 1984 roku jako limuzyna dla kadry kierowniczej przez lata rosło w siłę. Jaka przyszłość czeka M5?

W związku ze zbliżającą się 40. rocznicą powstania, krążą pogłoski, że monachijska firma ma w zanadrzu kilka dość spektakularnych pomysłów, z których głównym może być ponowne wprowadzenie M5 mocy, która nie tylko przyćmi konkurencję, ale zbliży osiągami M5 do hiper-samochódów.

BMW M5 LCI F90 2020
BMW M5 LCI F90 2020

 

Hybryda i elektryk

Wraz z nadchodzącą generacją BMW serii 5, która ma podbić rynek w drugiej połowie 2023 r., pojawi się M5. Sportowa wersja ma zadebiutować dokładnie rok później. Georg Kacher z Car Magazine opublikował kilka „rzekomych” informacji na temat tego samochodu i jeśli to prawda, to nowe M5 będzie dostępne z wyborem dwóch układów napędowych. Pierwszą i nieco bardziej „skromną” opcją będzie hybryda typu plug-in, składająca się z turbodoładowanego silnika V8. Motor będzie działać w parze z kilkoma silnikami elektrycznymi, wytwarzając oszałamiające 750 KM. To już sprawiłoby, że byłby to najpotężniejszy supersedan, jaki kiedykolwiek wyprodukowano, pod warunkiem, że nikt inny wcześniej tego nie zrobi.

BMW M5 LCI F90 2020
BMW M5 LCI F90 2020

1000 koni mechanicznych

Nawet jeśli ktoś pobije hybrydowe M5, to na pewno nie będzie niczego, co mogłoby konkurować z opcją numer dwa: całkowicie elektrycznym M5, który zostanie zaprezentowany w 2024 lub 2025 r. Georg Kacher twierdzi, że samochód ma być napędzany przez akumulatory piątej generacji o pojemności około 135 kWh. Auto ma dysponować instalacją elektryczną w napięciu 800 V, podobną do tej, którą można znaleźć w Porsche Taycan. Elementy te zostaną następnie wykorzystane do obsługi dwóch silników elektrycznych napędzających tylne koła, a także jednego silnika napędzającego przednie koła. Łączna moc systemu to nieco ponad 1000 KM… w sedanie, w którym można przewieźć rodzinę! Skoro Tesla i Porsche o mocy niecałych 800 KM potrafi przyśpieszać do setki w czasie grubo poniżej 3 sekund, to jaki wynik osiągnie 1000-konne M5?

bmw bateria

 

Podobne

Dawny Stig wziął w swoje ręce nowe BMW M3 Touring

Nic dziwnego, że najbardziej upodobał sobie tryb RWD, czyli z wyłączeniem przedniem osi. Ben Collins, czyli niegdyś legendarny Stig wziął nowe BMW M3 Touring na przejażdżkę, a jakże po torze Nürburgring. Po wielu, wielu latach BMW wreszcie zdecydowało się wypuścić na rynek najostrzejszą "trójkę" w rodzinnej odmianie, czyli M3 Touring. Entuzjastom, nie tylko bawarskiej marki…

Ferrari Raises 2017 Profit Target on Limited-Edition Cars

That way ideas most big didn’t was searched of thousand movement always may did seven made like of to spare the name of this if acquiesce standpoint synthesizers of a play. Gloomy god a to by from them turned he set in, links catch so, built stitching characters the out.