Naprawa elektryków tańsza niż aut benzynowych - Trends Magazines

Naprawa elektryków tańsza niż aut benzynowych

Według raportu, stworzonego przez amerykańską firmę analityczną „We Predict”, utrzymanie samochodu z napędem elektrycznym jest tańsze, niż odpowiednika z silnikiem spalinowym. 

Badania objęły aż 13 milionów pojazdów, spośród 400 różnych modeli. Wyniki opierają się na aż 65 milionach zleceń serwisowych o łącznej wartości ponad 7,7 miliarda dolarów w częściach i 9,5 miliarda dolarów w robociźnie. Analitycy prowadzili badania na przestrzeni 3 lat użytkowania samochodów. 

W pierwszym roku w porównaniu kosztów wygrywa auto benzynowe. Ich właściciele wydali na naprawy 53 dolary po trzech miesiącach, a po roku 189 dolarów. W tym samym okresie portfel posiadaczy samochodów elektrycznych uszczuplił się o odpowiednio 123 dolary, a po roku o 306 dolarów.

Sytuacja zmienia się diametralnie po trzech latach użytkowania. Średnie koszty serwisu dla aut elektrycznych wynoszą w tym okresie 514 dolarów, a dla samochodów benzynowych – 749 dolarów.

„Dane pokazują, że koszty są niższe, a utrzymanie pojazdu elektrycznego w średnim i długim okresie czasu okazuje się znacznie tańsze i mniej obarczone większymi naprawami niż w przypadku aut z silnikami spalinowymi” – mówi James Davies, dyrektor generalny We Predict.

W badaniu brano pod uwagę konserwację, nieplanowane awarie, naprawy gwarancyjne, kampanie serwisowe, diagnostykę, aktualizacje oprogramowania oraz gwarancję na fabryczne opcje. Ceny paliwa, energii, ubezpieczenia oraz opon nie były uwzględniane. 

Co ciekawe, pomimo niższych kosztów finalnych serwisowania „elektryków”, robocizna okazała się dużo droższa. To za sprawą wciąż nowych technologii, dłuższego czasu diagnostyki oraz napraw. Zakłada się, że z biegiem czasu koszty te zaczną spadać. 

Konrad Maruszczak

Podobne

Replika BMW E30 M3 Sport Evolution

Oryginał, czy nie? BMW E30 M3 Sport Evolution

Ceny oryginalnych i sprawnych M3 E30 Sport Evolution są wręcz horrendalne. Aby stać się posiadaczem tego wyjątkowego samochodu, trzeba liczyć się z wydatkiem co najmniej 500.000 zł. Ale... można zbudować replikę. Tak, jak Maciek. Trochę historii BMW E30 M3 Sport Evolution powstało w liczbie raptem 600 sztuk. Pod maską miało 2,5-litrowy benzynowy silnik R4 o mocy niespełna 240 KM osiąganych przy 7000 obr./min.…

BMW M5 vs F1 BMW Williams – VIDEO

Obie maszyny mają silniki V10 BMW, 7-biegowe automatyczne przekładnie i napęd na tylną oś. To jednak jedyne cechy wspólne. Brytyjski Fifth Gear postanowił sprawdzić jak wyglądałby "pojedynek" ulicznego supersedana z wyścigowym bolidem F1 BMW Williams na torze wyścigowym. Zobaczcie sami (automatyczne polskie napisy są dostępne w opcjach klipu). https://www.youtube.com/watch?v=JbcnAfAFi48