Klamka zapadła. Koniec silników BMW z Monachium - Trends Magazines

Klamka zapadła. Koniec silników BMW z Monachium

Silnik BMW

BMW długo się przed tym wzbraniało, ale niestety stało się to, co nieuniknione. Z fabryki BMW w Monachium zjechał ostatni silnik spalinowy wyprodukowany w tym miejscu. 

BMW od dłuższego czasu informuje, że pozostanie marką, która będzie produkowała silniki spalinowe tak długo, jak to będzie możliwe. Niestety decyzje zapadły i elektryczna przyszłość jest nieunikniona, czego efektem jest koniec produkcji silników spalinowych BMW w fabryce w Monachium. 

BMW po 60 latach kończy produkcję silników

Z monachijskiej fabryki wyjeżdżały jednostki przeróżnej maści – od 4-cylindrowych jednostek, przez kultowe R6, aż po flagowe V8 i V12, których zresztą w BMW już od lat nie ma. Ostatnim modelem z wielkim motorem V12 było 760Li, którym odbyliśmy sentymentalną podróż. Z fabryki w Monachium wyjeżdżały też silniki napędzające auta Mini i Rolls-Royce. 

Niektórzy z Was mogą powiedzieć, że silniki BMW skończyły się na M52 lub M57, ale jednak wiele udanych konstrukcji powstało także w późniejszym czasie. Niestety, teraz BMW przestawia swoje linie produkcyjne na nowe „elektryczne” tory i skupia swoje wysyłki na rozwoju napędu elektrycznego. 

Najlepsze silniki BMW

Zakład BMW w Monachium będzie teraz przechodził proces prac przygotowawczych w kierunku produkcji aut elektrycznych. Jak szacuje bawarski serwis BR24, przy produkcji silników spalinowych pracowało ok. 1200 osób. Niemiecki koncern podkreśla, że wszystkie te osoby przeszkolono i znajdą zatrudnienie w innych obszarach zakładu. Na terenie, gdzie wcześniej stała hala do produkcji silników spalinowych, ma powstać teraz hala montażowa nowych modeli. Jej dostosowanie będzie kosztować ok. 400 milionów euro.

BMW w Monachium będzie produkowało elektryki

Obecnie w Monachium produkuje się tylko jeden elektryczny model – BMW i4. Jego produkcja ruszyła jesienią 2021 roku. Tymczasem od 2026 roku, monachijską fabrykę mają opuszczać samochody z nowej ery, tzw. Neue Klasse.

Inne elektryczne modele marki, takie jak iX, i7, a także i5 są budowane w zakładzie w Dingolfing. W Regensburgu powstają z kolej elektryczne SUV-y, takie jak iX1 oraz iX2.

BMW Vision Neue Klasse – szykuje się rewolucja

Nie będzie więcej spalinowych silników od BMW?

Będzie ich znacznie mniej, co nie oznacza, że całkiem znikną. Będą teraz produkowane w dwóch fabrykach – w Steyr w Austrii oraz w Hams Hall w Wielkiej Brytanii. Czas zacząć dbać o stare i dobre silniki w swoich BMW, bo już niedługo powiedzenie: „już takich nie robią”, stanie się gorzką rzeczywistością.

Jeden komentarz

  1. Nie mówię, że elektryki są złe ale to już nie motoryzacja. Pamiętam jak w latach ’80/’90 po dworcach jeździły wózki akumulatorowe, później melexy.. I niestety zabita zostaje motoryzacja właśnie przez takie wynalazki.. tylko wytworzenie prądu też nie jest bez wpływu na środowisko.. ktoś powie, że są elektrownie atomowe.. tak.. tylko taki obiekt w dzisiejszych czasach jest niestety najbardziej narażony na wszelkiego rodzaju ataki.. a może dać żyć normalnie, ograniczyć gdzie można diesle i tyle…?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Buick Reatta – to od niego się zaczęło

Jest rok 1988, o dotykowych ekranach, systemie informującym o usterce, czy automatycznych światłach drogowych jeszcze nikt nie słyszał. I wtedy na rynek wjeżdża Buick Reatta, który ma to wszystko. I to nie jest koncept!  Buick to jedna z najstarszych marek motoryzacyjnych świata. Założono ją w 1899 roku, od 1908 jest w rękach General Motors. To…

Tym autem nie wjedziesz do centrum. Podjęto decyzję

Od 1 lipca 2024 roku w Warszawie zacznie działać strefa czystego transportu. Do centrum nie wjedziesz autem starym samochodem, a złamanie przepisu będzie kosztować 500 zł. Sprawdź, czy będziesz mógł wjechać swoim autem. Na razie pierwszym miastem, gdzie zostanie wprowadzona strefa czystego transportu będzie Warszawa. Do centrum stolicy nie wjadą diesle mające więcej niż 18…