Kompot powrócił? Tak mogłoby wyglądać nowe BMW serii 3 Compact - Trends Magazines

Kompot powrócił? Tak mogłoby wyglądać nowe BMW serii 3 Compact

BMW 3 Compact 2020

Compact to pomysł z lat 90-tych. Powstawał przez 11 lat i uzupełniał niszę kompaktowego modelu w gamie BMW. Powstały dwie generacje takich aut i obie do dziś budzą mieszane uczucia. Koncern ostatecznie zrezygnował z produkcji na rzecz BMW serii 1. 

BMW 3 Compact 2020

A co gdyby Compact powrócił?

Na pytanie, którego nikt nie zadał odpowiedź znalazł rosyjski portal Kolesa. Oto jest G20 Compact. Auto jest trzydrzwiowym hatchbackiem w wersji 330i z dodatkami M Performance. Samochód ma jedną parę dłuższych drzwi, krótsze tylne błotniki i krótszą linię dachu. Ciekawe, czy wg. projektanta tylna klapa otwiera się z szybą, ale niestety nie ma renderu, który by rozwiałby te wątpliwości. To tylko wizja, ale naszym zdaniem to najładniejszy Compact, jaki widzieliśmy.

Lekcja historii

Pomysł na skrócone BMW 3 narodził się w latach 90-tych wraz z debiutem E36 Compact. To auto miało inne tylne zawieszenie, skrócony rozstaw osi i unikatową deskę rozdzielczą. Miała to być alternatywa premium dla aut miejskich. Pomysł nigdy nie stał się wielkim hitem, ale sprzedaż była na tyle dobra, że BMW kontynuowało ten typ nadwozia wraz z pojawieniem się kolejnego typoszeregu. E46 Compact z kolei był bardziej podobny do innych odmian w środku, ale za to różnił się przodem i fabrycznymi tylnymi lampami lexus look. BMW przedstawiając kolejny model E90 na stałe zreygnowało z tej odmiany nadwozia. Przyczyny należy upatrywać w prezentacji serii 1- prawdziwego modelu kompaktowego.  

BMW_E46_325ti compact

Podobne

Opuszczone BMW M5 E39 – to jak otwieranie nowego Lego

To BMW M5 E39 stało w magazynie przez 10 lat, a teraz nowy właściciel przygotowuje je znów do życia. To jak otwieranie nowego zestawu klocków Lego.  Każde BMW M5 jest świetne, ale model z generacji E39 to dziś zadatek na klasyka. Dla wielu to "ostatnie prawdziwe M5", dlatego jego ceny z każdym rokiem rosną. BMW…

BMW 325i E30 pod osłoną nocy w Tokio- GALERIA

BMW typoszeregu E30 ma zwolenników na całym świecie. Ten egzemplarz jeździ po ulicach stolicy Japonii- Tokio. Tam panuje zupełnie inna kultura motoryzacyjna. Jaki jest najbardziej rasowy kolor dla samochodu w Japonii? Biały. A jak są tam postrzegane samochody LHD? Jako prestiżowe. Wyobraźcie sobie, jaki szacunek budzi białe europejskie E30 z kierownicą po lewej stronie. Tym…