Kompaktowa "jedynka" F40 doprawiona przez AC Schnitzera - Trends Magazines

Kompaktowa „jedynka” F40 doprawiona przez AC Schnitzera

Tuning BMW 1 AC Schnitzer

Kompaktowa seria 1 F40 to najmniejszy model w ofercie BMW. Nie oznacza to, że nie budzi emocji. Zwłaszcza w wersji doprawionej przez AC Schnitzera.

Renomowany tuner wziął na warsztat topowy wariant M135i. Zorganizowanie sesji zdjęciowej na północnej pętli Nürburgringu nie jest dziełem przypadku – to naprawdę szybkie auto, które już po 4,8 s od startu osiąga 100 km/h.

Tuning BMW 1 AC Schnitzer

AC Schnitzer nie eksperymentował więc z zespołem napędowym, a skupił się na poprawie prowadzenia, brzmienia i wyglądu samochodu. Sportowe sprężyny zmniejszyły prześwit przedniej i tylnej osi o odpowiednio 25 i 35 mm względem seryjnego zawieszenia, co poprawiło zachowanie auta na szybko pokonywanych zakrętach. Na efektowne felgi AC1 BiColor nałożono opony w rozmiarze 225/35 R19.

Tuning BMW 1 AC Schnitzer

Sportowy wydech jest oferowany z trzema różnymi rodzajami końcówek – karbonowymi, chromowanymi i czarnymi. AC Schnitzer przygotował także przedni spliter, spojler dachowy oraz folie chroniące tylną część nadwozia przed odpryskami – znajduje się na niej logo marki o długości 25 cm.

Kto chciałby zmienić wygląd kabiny jedynki, może wybrać z katalogu AC Schnitzera nakładki na manetki do zmiany biegów i pedały czy aluminiowy uchwyt na kluczy.

Podobne

Prototyp BMW, który wyprzedził epokę

Rekreacyjny charakter, zwiększony prześwit, 170-konny silnik, lekkie poszycie z tworzyw sztucznych i odporny na skręcanie szkielet ze stali. Wszystko to sprawiało, że prototyp BMW Z1 Coupé zdecydowanie wyprzedzał swoją epokę. W drugiej połowie 1985 roku ruszyły prace nad BMW Z1 – roadsterem ze 170-konnym silnikiem 2.5 R6, stalowym szkieletem nadwozia oraz wykonanym z tworzywa poszyciem,…

BMW_E46_M3_tuning

M3 z Syndykatu. Białe E46 Fiśka – TUNING

W 2000 roku BMW przygotowało trzecią generację cenionego na całym świecie sportowego modelu M3. Tym razem zbudowany w oparciu o platformę E46 samochód powstawał tylko w nadwoziu coupé i kabriolet, mimo to całkowita produkcja wyniosła 85.744 sztuk, czyli o 14.502 więcej od poprzednika E36 M3. Jedna z nich należy do Konrada, który zakupił egzemplarz ze…