Klimatyzacja w aucie - prawdopodobnie używasz jej źle - Trends Magazines

Klimatyzacja w aucie – prawdopodobnie używasz jej źle

Klimatyzacja w aucie - jak z niej korzystać poprawnie

Gdy na zewnątrz panuje upał, wnętrze samochodu nagrzewa się błyskawicznie. Jest to bardzo niebezpieczne, szczególnie dla dzieci i osób starszych. Amerykańscy naukowcy wykazali, że w ciągu tylko godziny, temperatura w kabinie może wzrosnąć o 17°C. W takich warunkach niezastąpiona jest klimatyzacja w aucie, jednak okazuje się, że wielu kierowców korzysta z niej źle. Zobacz, jak należy prawidłowo korzystać z układu klimatyzacji. 

Badania naukowe wskazały, że temperatura wewnątrz samochodu zaparkowanego w pełnym słońcu wzrosła z 30°C do 47°C w ciągu zaledwie jednej godziny. Po kolejnej, wnętrze samochodu nagrzało się już do 59°C. Natomiast, wnętrze auta zaparkowanego w cieniu w ciągu pierwszej godziny osiągnęło temperaturę 38°C.

Jednocześnie zaobserwowano, że wnętrze samochodu nagrzewa się znacznie szybciej niż otoczenie, ponieważ światło słoneczne wpada do auta przez szyby, ale ciepło nie może się już z niego wydostać. Co ciekawe, wyniki innego badania opublikowanego z kolei w magazynie „Pediatrics” pokazują, że nawet gdy szyby samochodu były opuszczone do połowy, temperatura wnętrza nadal rosła.

Jak używać klimatyzacji latem?

Gdy panuje upał, klimatyzacja w aucie okazuje się niezastąpiona. Jak z niej korzystać?

Klimatyzacja w aucie ma wpływ nie tylko na komfort pasażerów, ale przede wszystkim samopoczucie kierowcy i jego szybkość reakcji. Warto dbać o ten element wyposażenia auta, mając na uwadze nie tylko jego przyszłą sprzedaż, ale przede wszystkim bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów podczas letnich podróży. 

Gdy wnętrze auta jest nagrzane, przez pierwsze minuty jazdy warto otworzyć szyby. W ten sposób szybko przewiejesz kabinę i obniżysz temperaturę zanim układ klimatyzacji zacznie dobrze chłodzić. 

Nawiew na twarz możesz ustawić na początku, żeby poczuć pierwszy chłód. Potem lepiej tego nie robić, bo możesz złapać przeziębienie. 

Co często psuje się w układzie klimatyzacji?

Najczęściej występujące problemy związane z klimatyzacją w aucie to starzenie się sprężarki, spadek wydajności chłodzenia, nieszczelność układu klimatyzatora czy awaria wentylatora chłodnicy. Jednak, oprócz awarii spowodowanych przez części samochodowe, na sprawność układu klimatyzacji mają wpływ także złe nawyki kierowców, które najczęściej popełniane są nieświadomie. 

Nieprawidłowa kolejność wyłączania klimatyzatora i silnika – na kilka minut przed zaparkowaniem należy wyłączyć klimatyzację, zostawiając włączony nawiew. To zwiększy temperaturę w układzie klimatyzacji i wyeliminuje różnicę temperatur w stosunku do otoczenia, aby układ klimatyzatora był suchy, co zapobiegnie rozwojowi bakterii.

Kurz w samochodzie – gdy dostanie się do filtra klimatyzatora, z czasem ulegnie on szybszemu uszkodzeniu, dlatego warto dbać o czystość w kabinie. Zobacz, jak szybko i tanio czyścić wnętrze swojego samochodu. 

fot. usedcars.co.ke
Źródło: AAAauto

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning VW Golf Mk1 cabrio auto w czasie jazdy

Jazda takim Golfem Mk1 cabrio to czysta przyjemność

Doskonałym sposobem na upały są auta z otwartym nadwoziem. Można przy tym połączyć przyjemne z pożytecznym, np. uratować od zagłady Golfa pierwszej generacji, poddać go kilku zmianom i cieszyć się jazdą z otwartym dachem.   Ostatni rok Golfa Mk1 Prezentowany Golf linię montażową opuścił w 1993 roku. Był to ostatni rok, w którym w Niemczech produkowano…

RRasowe PoRRównanie, czyli Golf R kontra T-Roc R: która „erka” VW lepsza?

Popyt na luksusowe samochody ciągle rośnie, a wielu marzy o modelu, którego napęd i zawieszenie będą zapewniały sportowe osiągi. Takie właśnie założenia realizuje Volkswagen R GmbH. Do niedawna królem był Golf R siódmej generacji. Dziś Golf R 7 FL nie jest już produkowany, a pałeczkę przejął T-Roc R. Czy jest lepszym wyborem? Golf jest klasycznym hatchbackiem, a T-Roc reprezentuje coraz modniejszy segment SUV – w tym…