Klasyczny Garbus na prąd - Trends Magazines

Klasyczny Garbus na prąd

Volkswagen Group Components przedstawia koncepcję elektrycznego klasyka ze swoim partnerem firmą eClassics. Jest to Volkswagen Garbus o napędzie elektrycznym. W konwersji wykorzystano wyłącznie nowe części, które są seryjnie produkowane przez grupę Volkswagen. Napęd elektryczny, 1-biegowa skrzynia biegów i układ akumulatorowy oparte są na nowym VW e-up! Konwersji klasycznego Garbusa dokonała specjalistyczna firma eClassics. Jego premiera obchodzona będzie na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) we Frankfurcie w Niemczech.

Podstawę techniczną konwersji zapewniają przetestowane części produkcyjne z nowego e-upa. Są one produkowane w zakładach Volkswagen Group Components. Silnik elektryczny i 1-biegowa skrzynia biegów są produkowane w Kassel, a komponenty układu akumulatorowego są dostarczane z Brunszwiku.

e-Beetle osiąga 60 kW / 82 KM. System akumulatorów jest wbudowany w podwozie i składa się z maksymalnie 14 modułów, każdy o pojemności 2,6 kWh. Moduły łącznie magazynują do 36,8 kWh energii. Lepsze osiągi i zwiększona masa wymagają dostosowania i wzmocnienia podwozia i hamulców. Pomimo nowej całkowitej masy 1280 kg, e-Beetle przyspiesza do 50 km/h w niecałe cztery sekundy i do 80 km/h w nieco ponad osiem sekund.


Zamów prenumeratę

 

Zasięg e-Beetle, który osiąga prędkość maksymalną do 150 km/h, wynosi 200 km. W przypadku, gdy e-Beetle zabraknie prądu podczas podróży, wbudowane seryjnie produkowane komponenty pozwalają na szybkie ładowanie. W rezultacie e-Beetle może przechowywać energię wystarczającą do przejechania ponad 150 km po naładowaniu przez około godzinę.

Podczas gdy Volkswagen Group Components dostarcza części do produkcji napędu elektrycznego i układu akumulatorowego, faktyczną konwersję Beetle przeprowadza partnerska firma eClassics w Renningen, niedaleko Stuttgartu. Volkswagen Group Components skorzystał z dużego doświadczenia swoich specjalistów i doradzał eClassics podczas procesu. 

„Jesteśmy dumni z tego, że my i Volkswagen Group Components moglibyśmy rozpocząć współpracę dzięki temu projektowi. Z niecierpliwością oczekujemy wkrótce wielu e-Beetlesów na ulicy ”- dodaje dwóch dyrektorów zarządzających eClassics GmbH & Co KG, Dennis Murschel i Martin Acevedo. W oparciu o tę koncepcję możliwa będzie także późniejsza elektryfikacja innych historycznych pojazdów.

Podobne

Tuning VW Passat B3 BG auto w czasie jazdy

Czy niskoprofilowe opony i duże koła nadają się do tuningu Passata?

Czy w Polsce da się jeździć na niskoprofilowych oponach? Niektórzy twierdzą, że to niemożliwe. Pokażemy na przykładzie tego VW, że jest to jak najbardziej realne! Do tego dołożymy jeszcze szczyptę stonowanego stylingu i syczące zawieszenie, czyli kolejny wzorzec do naśladowania dla właścicieli Passatów.   Pamiętacie znanego w Polsce i prezentowanego dość dawno na łamach VW…

Dzieje się! 1200-konna Supra na Autobahnie

Po angielsku mówi się "pull", po polsku "z rolki'. Chodzi o jedno- w rozpędzonym aucie wciska się gaz w podłogę. Zobaczcie co się dzieje, gdy tym autem jest Toyota Supra MkIV z 1200-konnym silnikiem 2JZ.   Power of Power Ta Supra przy 100 km/h na suchej autostradzie traci przyczepność niczym E36 na ośnieżonym parkingu.  Zwróćcie…