Kierowco, pilnuj punktów karnych. Będzie trudniej się ich pozbyć - Trends Magazines

Kierowco, pilnuj punktów karnych. Będzie trudniej się ich pozbyć

4 czerwca 2018 r. wchodzą w życie zmiany dotyczące punktów karnych. Kierowca, który przekroczy próg 24 punktów karnych nie straci automatycznie uprawnień. Zostanie skierowany na specjalne szkolenie. Udział w nim pozwoli na zachowanie „prawka”.

W pierwszej chwili może się więc wydawać, że będzie trudniej o utratę prawa jazdy. Faktycznie stanie się tak, ale tylko przy pierwszym potknięciu. Kierowca, który weźmie udział w kursie doszkalającym będzie na cenzurowanym przez kolejne pięć lat. Jeżeli w tym czasie ponownie przekroczy limit 24 punktów w roku, straci prawo jazdy. By je odzyskać, będzie musiał nie tylko zapisać się na egzamin, ale również wziąć udział w kursie na prawo jazdy, co istotnie zwiększy koszt i czas potrzebny do odzyskania uprawnień.

Szybka redukcja punktów karnych nie będzie łatwa, bo zlikwidowane zostaną 6-godzinne kursy reedukacyjne, pozwalające dwukrotnie w ciągu roku skasować po sześć punktów. Kursy, które 4 czerwca staną się obowiązkowe dla kierowców, którzy zebrali powyżej 24 punktów będą prowadzone przez WORD-y. Przewidziano 28 godzin zajęć, które będą płatne i organizowane wyłącznie w dni robocze.

Warto więc przypilnować, by w nowy okres „rozliczeniowy” nie wchodzić z kontem obciążonym dużą liczbą punktów. Przypomnijmy, że punkty utrzymują się na koncie przez rok od popełnionego wykroczenia. W przypadku zdjęć z fotoradaru czy sprawy skierowanej do sądu punkty naliczane są od chwili popełnienia wykroczenia – do czasu przyznania się do winy lub wyroku pozostają jedynie w zawieszeniu. Nie warto więc kierować się opiniami, że odmowa przyjęcia mandatu i skierowanie sprawy do sądu ratuje przed punktami – szczegółowa informacja na ten temat na stronie Sądu Rejonowego w Białymstoku.

fot. pixabay.com

Podobne

AC Schnitzer dla nowej trójki

Najnowsza Seria 3 jest jeszcze bardziej ekstrawagancka i nietuzinkowa dzięki innowacjom AC Schnitzer. Seria 3 (G20) wkrótce będzie dostępna z dodatkami od niemieckiego tunera. Obecnie trwają modyfikacje modeli 320i, 330i, M340i i 330d.  Jak podaje AC Schnitzer sportowe zawieszenie nie tylko będzie poprawiać właściwości jezdne, ale też będzie łatwo pochłaniać nierówności na drodze. Seria 3…

Stare BMW za ponad 700.000 zł. – GIEŁDA

165 tys. Euro. To cena, za którą niemiecki tuner MANHART proponuje Alpinę B6S. To najbardziej wyjątkowa odmiana Alpiny na bazie E30 dodatkowo po renowacji i tuningu MANHART. B6S powstała w 61 egzemplarzach i była budowana w oparciu o nadwozie BMW E30 M3. Ten egzemplarz nie jest dla purystów, ponieważ nie posiada oryginalnego wolnossącego silnika o pojemności 3,5…