Kierowco, pilnuj punktów karnych. Będzie trudniej się ich pozbyć - Trends Magazines

Kierowco, pilnuj punktów karnych. Będzie trudniej się ich pozbyć

4 czerwca 2018 r. wchodzą w życie zmiany dotyczące punktów karnych. Kierowca, który przekroczy próg 24 punktów karnych nie straci automatycznie uprawnień. Zostanie skierowany na specjalne szkolenie. Udział w nim pozwoli na zachowanie „prawka”.

W pierwszej chwili może się więc wydawać, że będzie trudniej o utratę prawa jazdy. Faktycznie stanie się tak, ale tylko przy pierwszym potknięciu. Kierowca, który weźmie udział w kursie doszkalającym będzie na cenzurowanym przez kolejne pięć lat. Jeżeli w tym czasie ponownie przekroczy limit 24 punktów w roku, straci prawo jazdy. By je odzyskać, będzie musiał nie tylko zapisać się na egzamin, ale również wziąć udział w kursie na prawo jazdy, co istotnie zwiększy koszt i czas potrzebny do odzyskania uprawnień.

Szybka redukcja punktów karnych nie będzie łatwa, bo zlikwidowane zostaną 6-godzinne kursy reedukacyjne, pozwalające dwukrotnie w ciągu roku skasować po sześć punktów. Kursy, które 4 czerwca staną się obowiązkowe dla kierowców, którzy zebrali powyżej 24 punktów będą prowadzone przez WORD-y. Przewidziano 28 godzin zajęć, które będą płatne i organizowane wyłącznie w dni robocze.

Warto więc przypilnować, by w nowy okres „rozliczeniowy” nie wchodzić z kontem obciążonym dużą liczbą punktów. Przypomnijmy, że punkty utrzymują się na koncie przez rok od popełnionego wykroczenia. W przypadku zdjęć z fotoradaru czy sprawy skierowanej do sądu punkty naliczane są od chwili popełnienia wykroczenia – do czasu przyznania się do winy lub wyroku pozostają jedynie w zawieszeniu. Nie warto więc kierować się opiniami, że odmowa przyjęcia mandatu i skierowanie sprawy do sądu ratuje przed punktami – szczegółowa informacja na ten temat na stronie Sądu Rejonowego w Białymstoku.

fot. pixabay.com

Podobne

BMW G21 330i Touring xDrive i BMW E21 320

Rodzinna bitwa, czy dziad pokona wnuka?

Pierwsza historyczna generacja BMW serii 3 miała dawać przede wszystkim frajdę z jazdy i zadowolenie z prowadzenia. Aktualne wcielenie serii 3, szczególnie w nadwoziu Touring, stawia na praktyczność oraz użyteczność. Czy taka zmiana w podejściu do kluczowego modelu marki BMW jest zmianą na lepsze? Dziad - E21 Był rok 1975. W siedzibie BMW czuć było wyraźne poruszenie. Wszyscy, począwszy od ludzi związanych z bawarską…

GEMBALLA_635_E24_HUSSEIN

BMW 635CSI Gemballa, które armia USA znalazła u pewnego dyktatora

Gemballa dziś kojarzy się z marką Porsche, ale firma ma na koncie spektakularne projekty na bazie BMW. Jednym z nich jest prezentowane E24 z niesamowitą historią  Żółte BMW 635CSi W 1985 r. nabywca ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich kupił ten egzemplarz 635CSi Gemballa. BMW E24 otrzymało pakiet poszerzeń, żółty lakier i czarne wnętrze. Gemballa zamontowała cztery w…