Kierowco, pilnuj punktów karnych. Będzie trudniej się ich pozbyć - Trends Magazines

Kierowco, pilnuj punktów karnych. Będzie trudniej się ich pozbyć

4 czerwca 2018 r. wchodzą w życie zmiany dotyczące punktów karnych. Kierowca, który przekroczy próg 24 punktów karnych nie straci automatycznie uprawnień. Zostanie skierowany na specjalne szkolenie. Udział w nim pozwoli na zachowanie „prawka”.

W pierwszej chwili może się więc wydawać, że będzie trudniej o utratę prawa jazdy. Faktycznie stanie się tak, ale tylko przy pierwszym potknięciu. Kierowca, który weźmie udział w kursie doszkalającym będzie na cenzurowanym przez kolejne pięć lat. Jeżeli w tym czasie ponownie przekroczy limit 24 punktów w roku, straci prawo jazdy. By je odzyskać, będzie musiał nie tylko zapisać się na egzamin, ale również wziąć udział w kursie na prawo jazdy, co istotnie zwiększy koszt i czas potrzebny do odzyskania uprawnień.

Szybka redukcja punktów karnych nie będzie łatwa, bo zlikwidowane zostaną 6-godzinne kursy reedukacyjne, pozwalające dwukrotnie w ciągu roku skasować po sześć punktów. Kursy, które 4 czerwca staną się obowiązkowe dla kierowców, którzy zebrali powyżej 24 punktów będą prowadzone przez WORD-y. Przewidziano 28 godzin zajęć, które będą płatne i organizowane wyłącznie w dni robocze.

Warto więc przypilnować, by w nowy okres „rozliczeniowy” nie wchodzić z kontem obciążonym dużą liczbą punktów. Przypomnijmy, że punkty utrzymują się na koncie przez rok od popełnionego wykroczenia. W przypadku zdjęć z fotoradaru czy sprawy skierowanej do sądu punkty naliczane są od chwili popełnienia wykroczenia – do czasu przyznania się do winy lub wyroku pozostają jedynie w zawieszeniu. Nie warto więc kierować się opiniami, że odmowa przyjęcia mandatu i skierowanie sprawy do sądu ratuje przed punktami – szczegółowa informacja na ten temat na stronie Sądu Rejonowego w Białymstoku.

fot. pixabay.com

Podobne

BMW M1 na torze Hockenheim 2008 rok

BMW M1 – Niechciane supersportowe coupé końca lat 70

BMW M1 E26 - samochód, który na rynku poniósł porażkę, a obecnie jest wielką legendą w historii seryjnych BMW. Do tego jedynym seryjnym BMW z  umieszczonym centralnie silnikiem. Projekt „Turbo Coupè” Paul Bracq, ówczesny szef działu projektowania marki BMW, przedstawił w 1972 roku projekt nazwany „Turbo Coupè”. Miał on posłużyć do konkurowania w wyścigach długodystansowych…

BMW 5 Farba wrocław_

„Ślepnąć od farby”, czyli zdewastowane BMW we Wrocławiu – ZDJĘCIA

Na jednym z podwórek na wrocławskim Nadodrzu Policja zastała taki widok... Ktoś zbił szybę i rozlał jaskrawą farbę po całym wnętrzu rodzinnego kombi marki BMW... Zaparkowany na podwórku w okolicach placu Strzeleckiego samochód został zdewastowany. Zbita szyba i BMW wypełnione jaskrawą farbą, która przypomina odcieniem jaskrawy żółty Sao Paulo z palety nowej BMW M3... Taki…