Kiedy najlepiej wymienić opony na letnie? - Trends Magazines

Kiedy najlepiej wymienić opony na letnie?

opony koło sprawdzenie

Wiosna to czas porządków, remontów i wymiany ogumienia z zimowego na letnie. Sprawdzamy, kiedy najlepiej wymienić opony na letnie.

Przyjęła się niepisana teoria, że najlepiej zmienić opony w momencie, gdy zmieniamy czas z zimowego na letni, czyli pod koniec marca. Ale nie zawsze ta zasada się sprawdza. Wszystko zależy od pogody, bowiem jednego roku marzec może być bardzo ciepły, a w kwietniu możemy spodziewać się opadów śniegu, albo na odwrót. Dlatego najlepiej sprawdzać prognozy pogody.

Kiedy wymienić opony na letnie?

Przy wymianie kół na letnie powinniśmy trzymać się jednej zasady, która mówi o tym, że gdy średnia temperatura jest wyższa niż 7 stopni Celsjusza, można odwiedzić wulkanizatora i wymienić ogumienie. Bądźmy przy tym jednak cierpliwi i nie róbmy tego w momencie, gdy pojawi się kilka ciepłych dni. Z wymianą opon na letnie warto poczekać do ustabilizowania się pogody. 

Kolejną kwestią jest to, w którym momencie dnia podróżujemy. Jeśli jeździsz nocą lub wczesnym rankiem poczekaj z wymianą. Temperatura w nocy i wieczorem może być na tyle niska, że bezpieczniej poruszać się samochodem z oponami zimowymi. Weź także pod uwagę ewentualne podróże, np. w góry. Nie tylko poprawisz trakcję, ale także unikniesz kolejek u wulkanizatora i przeczekasz gorączkowy okres. 

Kiedy opony nadają się do wymiany?

    • Według prawa głębokość bieżnika nie może być niższa niż 1,6 mm, jednak wówczas guma nie ma już praktycznie żadnych właściwości. Specjaliści mówią tu o 3-4 mm, dlatego warto zwrócić na to uwagę zanim przyjdzie czas wymiany opon na letnie
    • Uszkodzenia mechaniczne, mocne przetarcia mogą świadczyć o tym, że ogumienie nie nadaje się do użytku
    • Stan felg — powinny być proste, bez uszkodzeń i śladów korozji
    • Sprawdź datę produkcji opon, nie powinny być starsze niż 10 lat, bowiem wówczas tracą swoje właściwości. 

Jak przechowywać opony?

Kiedy zdecydujesz się już na wymianę, pamiętaj o odpowiednim przechowywaniu. Zapobiegnie to szybszemu zużyciu gum, przez co dłużej Ci posłużą. Opony przechowuj w miejscach, które nie są narażone na działanie chemikaliów (np. benzyny), a także gdzie nie ma dużej wilgoci. 

Niezależnie od tego, czy trzymasz opony na drugim komplecie felg, czy same gumy, nie powinny one leżeć jedne na drugich. Warto za kilkadziesiąt złotych kupić stojak lub zapłacić wulkanizatorowi za przetrzymywanie ogumienia. Sprawdź jednak, czy on także zna zasady właściwego przechowywania opon, bo to wcale nie jest oczywiste.

Jeśli trzymasz opony na felgach pamiętaj, aby miały one właściwe ciśnienie, gumy ze zbyt niskim ciśnieniem mogą się odkształcić. Na koniec zadbaj o czystość zarówno gum, jak i felg. Jeśli brud i nagar z klocków hamulcowych przez miesiące „weżre” się w koła, będzie to ciężko domyć. 

Jeden komentarz

  1. tak ciepło było ostatnio że ja już po zmianie. znalazłem sobie na motointegratorze warsztat co mi po starej cenie wymienił i załatwione.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

40 lat quattro- HISTORIA

quattro świętuje okrągłą rocznicę — ma już 40 lat. Od czasu, gdy quattro zadebiutowało na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w roku 1980, stało się jednym z filarów marki Audi. Do dziś Audi wyprodukowano prawie 10,5 miliona samochodów z napędem na cztery koła quattro.  „quattro” znaczy „Audi”, a „Audi” znaczy „quattro”. Teraz, 40 lat po…

Tuning-VW-Caddy-1-R32-widok z przodu

VW Caddy mk1 z mocarnym silnikiem R32

Wśród silników produkowanych w fabryce w Wolfsburgu jest wiele jednostek napędowych, które przeszły do historii: z mechaniczną sprężarką G, TDI, uwielbiany przez tunerów 1.8T czy legendarny VR6. Na samym szczycie plasuje się prawdziwy mocarz R32. Caddy mk1 to już unikat Prezentowane auto to pod wieloma względami unikat. VW Caddy pierwszej generacji to model niezwykle rzadko…