Każdy oglądał jego wyczyny z otwartymi ustami. Nie żyje Ken Block - Trends Magazines

Każdy oglądał jego wyczyny z otwartymi ustami. Nie żyje Ken Block

Każdy fan motoryzacji znał to nazwisko. Człowiek, którego świat poznał przede wszystkim z serii filmów – Gymkhana zmarł tragicznie w USA. Ken Block zostawił żonę i trójkę dzieci.

Oświadczenie ws. tragicznego wypadku Kena Blocka wydało też biuro szeryfa, którego pracownicy pojawili się na miejscu tragedii. „2 stycznia 2023 roku ok. godz. 14.00 Centrum 911 hrabstwa Wasatch otrzymało zgłoszenie o wypadku skutera śnieżnego w rejonie Mill Hollow. Służby ratunkowe i pracownicy szeryfa natychmiast odpowiedziały na wezwanie” – czytamy w komunikacie.

Dalej możemy przeczytać: „Kierowca, Ken Block, 55-letni mężczyzna z Park City w stanie Utah, jechał skuterem śnieżnym po stromym zboczu, gdy nagle maszyna przewróciła się i wylądowała na nim. Zgon nastąpił na miejscu w wyniku obrażeń odniesionych w wypadku. Stanowe Biuro Lekarza ustali oficjalną przyczynę zgonu”. 

Ken Block rozpoczął przygodę ze sportami motorowymi w 2005 roku. Startował m.in. w serii Rally America Championship, potem w mistrzostwach świata oraz WRC. Nie ograniczał się tylko do rajdów. Zdobył również kilka medali rallycrossowych na X Games. W międzyczasie założył nawet własny zespół – Hoonigan Racing Division, współpracował także z Audi. Najbardziej jednak znaliśmy go jako wspaniałego kierowcę z serii Gymkhana. 

Gymkhana – wszyscy oglądaliśmy to z otwartymi ustami

Każdy po obejrzeniu Gymkhany przecierał oczy ze zdumienia. Nie mogliśmy sobie wyobrazić, że takie wyczyny są możliwe, aż do… pojawienia się kolejnej serii, w której przejazdy były jeszcze bardziej spektakularne. Ciasne przejazdy, drift z ogromną prędkością, skoki, palenie gumy, szybkie przejazdy… Gymkhany z udziałem Kena Blocka wygenerowały ponad 500 mln wyświetleń od momentu premiery pierwszego odcinka w roku 2008. Przypomnijmy więc pierwszy kultowy odcinek, od którego wszystko się zaczęło. 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW_Typ_Kdf

Garbus za 268.184 Euro! KdF Wagen – HISTORIA

Historia Garbusa jest długa i skomplikowana. Wizja prostego i taniego samochodu dla ludu została brutalnie przerwana przez wojnę i konieczność przestawienia się na produkcję frontowego Kübelwagena. Czy w całości? Okazuje się, że nie. Do końca drugiej wojny światowej udało się wyprodukować ok. 630 sztuk Garbusa. Nie do końca „cywilnego”, gdyż większość egzemplarzy trafiła do wojskowych…

Tuning-VW-Garbus-1200-widok z przodu

Wygładzony Garbus z 1970 roku

VW Garbus jest tym dla Niemców, czym Maluch dla Polaków. To nie tylko samochód, który zmotoryzował naród, ale także symbol nowej jakości życia. Kilkadziesiąt lat temu był szczytem marzeń, dziś odszedł w zapomnienie. Tylko za sprawą grupy prawdziwych maniaków możemy jeszcze podziwiać pojedyncze pięknie utrzymane egzemplarze przypominające o latach jego niebywałej popularności. Od kiedy Piotrek…