Jeździli po odcinku drogowym! Obejrzyj zdjęcia. - Trends Magazines

Jeździli po odcinku drogowym! Obejrzyj zdjęcia.

IV runda Rallysprint Challenge to zawody rozgrywane na zamkniętym odcinku drogowym w gminie Biały Bór. Do startu zgłosiło się niecałe 50 uczestników, którzy przejeżdżali 5.5 km odcinek specjalny 5-krotnie.

Najszybszy był Michał Kijanka w BMW M3. Drugi na podium stanął Mateusz Milczarek w BMW E36, a puchar za trzecie miejsce odebrał Łukasz Sawicki, jadący BMW E30.

Relację z III i IV rundy Rallysprint Challenge przeczytacie we wrześniowym wydaniu BMW Trends.
Teraz zachęcamy do przejrzenia galerii z tej rundy, wypowiedzi zawodników oraz filmu z najciekawszymi przejazdami zawodników.

Paweł Kiełbasa:

IV Runda Rallysprint Challenge miała najbardziej rajdowy charakter w sezonie, co nam się bardzo podobało. Świetny odcinek ze ślepymi zakrętami, szczytami i miejscami, które trzeba było dobrze opisać lub zapamiętać. Od strony organizacyjnej również wszystko było w porządku. Dla nas udana runda, było dobre tempo, auto spisało się dobrze i tylko szkoda błędów oraz rozbitej szykany na OS4, bo można było ugrać coś więcej, ale przy tak szybko jadącej konkurencji i fajnej walce, drugie miejsce w klasie jest w pełni satysfakcjonujące. Dzięki za dobrą zabawę.”

Krzysztof Grudzień: 

„To była moja pierwsza runda drogowa, ale zdecydowanie doceniłem jej formułę i charakter. To zupełnie co innego niż jazda po torze czy lotnisku. Wymaga wiele skupienia i odwagi, ale również pokory i rozsądku. Na pierwszym odcinku dogoniłem poprzedzającego kierowcę, co przyniosło mi ponad pół minuty straty. Mimo tego próbowałem przez cały czas nadrobić utracone sekundy. Walczyłem o trzecie miejsce w swojej klasie, jednocześnie mając na uwadze szanse na podium w klasyfikacji sezonu. Na ostatnim odcinku dawałem z siebie wszystko i liczyłem na naprawdę dobry czas, jednak pomyliłem sekwencję zakrętów i zanim zorientowałem się, na którym znajduję się zakręcie, prędkość była tak duża, że nie miałem jak się ratować. Wylądowałem w rowie. To było równoznaczne z zajęciem ostatniego miejsca w mojej klasie, ale jednocześnie bardzo duże doświadczenie i motywacja do dalszego działania. Na szczęście ja wyszedłem z tego cało, a auto też jest w lepszym stanie niż wyglądało to na początku. Czeka mnie miesiąc ciężkiej pracy, bo nie wyobrażam sobie nie wystartować w kolejnej, wrześniowej rundzie!”

Wojtek Puchalski: 

„Nie mamy ostatnio zbyt wiele czasu na starty, ale nasze pozytywne doświadczenia z poprzednich rund drogowych Rallysprint Challenge sprawiły, że nie mogło nas zabraknąć na zawodach w Białym Borze. Odcinki drogowe bardzo nam się podobają i wiadomość o 5 km trasie przejeżdżanej 5-krotnie mocno rozgrzewała emocje. Po latach spędzonych w BMW i Lancerze od jakiegoś czasu startujemy niewielkim Peugeotem 206 w zdecydowanie bardziej rajdowej niż rallysprintowej specyfikacji. Wiedzieliśmy, że lekkim i zwinnym BMW ciężko będzie dorównać i tu zaskoczenia nie było. Szybcy koledzy nawet bez pilotów sprawnie opanowali wymagający odcinek i podnosili poprzeczkę z każdym przejazdem. My zrobiliśmy dobry opis i dokładnie go sprawdziliśmy. Może nawet za dokładnie opisaliśmy wszystkie brudne miejsca i „siodła” na drodze, bo potem okazało się, że tam gdzie hamowaliśmy lub nieco odpuszczaliśmy inni szli pełnym ogniem :). Zwłaszcza na pierwszym przejeździe pojechaliśmy zbyt ostrożnie. Potem było już nieco lepiej aż do przygody na OS4, kiedy w jednym zakręcie odkleiło nam tył i sunęliśmy przez chwilę bokiem krawędzią rowu. To był sygnał by więcej już nie „poprawiać” i jechać swoje, co zrobiliśmy bezpiecznie dojeżdżając do końca zawodów. Gdyby nie brak precyzji w jednej szykanie i 15s. kary byłoby całkiem przyzwoite 5-te miejsce w mocnej klasie S2000, ale jeszcze sporo kilometrów muszę nawinąć „ośką” by nauczyć się nią dojeżdżać na milimetry jak w BMW 🙂 Atmosfera zawodów jak zawsze znakomita. Trasa bardzo wymagająca. Pogoda piękna. Bardzo miło było wrócić i spotkać znajome twarze i mamy nadzieję, że uda nam się jeszcze w tym roku w jakiejś rundzie wystartować!”

Olgierd Bartoszak:
„Ta runda była moim trzecim startem z klatką, pierwszym w minutowej, rajdowej formule. Muszę przyznać, że bawiłem się świetnie, chyba najlepiej ze wszystkich dotychczasowych imprez. Rajdowego „smaczka” dodawały szybkie naprawy pomiędzy oesami i improwizacje jak dorabianie na krawężniku blaszki trzymającej amortyzator, którego to górne mocowanie się poddało już po pierwszym oesie. Całą rundę można podsumować krótko… Super ubaw!”

Kacper Antos:

„To była pierwsza runda drogowa, w jakiej brałem udział. Nie spodziewałem się, że warunki i charakterystyka trasy będzie tak drastycznie różna od nawet najbardziej wymagających odcinków na lotniskach. Dodatkowo pierwszy raz zetknąłem się z szykaną stop-start, której opanowanie i wyczucie zajęło mi sporo czasu. Mimo tego są to niezapomniane emocje i uczucia, które towarzyszą przy wpadaniu w ślepe zakręty czy dociskaniu gazu na piątym biegu pomiędzy drzewami. Na pewno chciałbym wystartować w tego typu rundzie ponownie!”

Najciekawsze ujęcia z tej rundy w formie filmu uchwycił LEH Video:

Fot. Agniess.pl 

Podobne

Michael Fassbender (IRL), Porsche Motorsport, Porsche Mobil 1 Supercup, Barcelona 2020, The usage of this image by individuals (users) is strictly subject to the following terms and conditions and shall be solely non-commercial: 1. The user undertakes not to (a) transmit, publish, exhibit, give, copy, loan, hire, licence, or sell any part of this image; or (b) edit, use or exploit the image in any way which is likely to bring FOWC, any of its affiliates, the FIA or the FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP (including support events or any of the officials or participants therein) into disrepute or is defamatory of any person or organisation or is offensive in any manner. 2. The user shall not include in or around the image any form of sponsorship unless expressly approved by FOWC or its affiliates in writing.

X-Men Magneto za kierownicą Porsche

Michael Fassbender, odtwórca m.in. roli Magneto w kultowej serii filmów X-Men i gwiazda Hollywood, debiutuje za kierownicą Porsche w pucharze Supercup. Do grona kierowców startwwujących w ten weekend w kolejnej rundzie Porsche Mobil 1 Supercup dołączy szczególny gość: hollywoodzki aktor Michael Fassbender za kierownicą Porsche 911 GT3 Cup powalczy z zawodnikami międzynarodowego pucharu markowego, odbywającego…

Arteon 2020

Nowy Arteon i Arteon Shooting Brake – Gran Turismo dla ludu

Nowy Arteon Shooting Brake pojawia się na rynku razem z odnowionym Arteonem. Będzie hybryda typu plug-in o mocy 218 KM oraz Arteon R z silnikiem o mocy 320 KM. Arteon R: moc i Torque Vectoring Moc silnika wersji R wynosi 320 KM. VW opracował nową technologię, którą określa mianem „R-Performance Torque Vectoring”. Specjalne urządzenie, którym jest Torque…