Jetta GLI Blue Lagoon - amerykański pomysł na sedana VW - Trends Magazines

Jetta GLI Blue Lagoon – amerykański pomysł na sedana VW

Tuning-VW-Jetta-GLI-Blue_Lagoon-widok z boku

W świecie motoryzacji tradycja jest niezwykle ważna. Przykładem więcej niż udanych nawiązań do niej jest prototypowy Volkswagen Jetta GLI Blue Lagoon.

Na europejskich szczytach list najczęściej wybieranych modeli znajdziemy głównie auta z nadwoziami typu hatchback. W USA dużym zainteresowaniem cieszą się także sedany – także z mocniejszymi silnikami pod maską.

Tuning-VW-Jetta-GLI-Blue_Lagoon-front auta

Nieprzypadkowo w 1984 roku Volkswagen rozpoczął w Stanach sprzedaż Jetty GLI, napędzanej motorem z Golfa GTI. Czwarta generacja Jetty została wprowadzona na tamtejszy rynek w 2004 roku. Miłośnicy marki wspominają ją z rozrzewnieniem także za sprawą sportowej wersji GLI z silnikiem znanym z Golfa GTI, kubełkowymi fotelami, mocniejszymi hamulcami czy obniżonym zawieszeniem. Wyróżnikiem topowej Jetty był lakier Blue Lagoon. Był dostępny krótko, po czym zastąpiono go ciemniejszym Jazz Blue.

Tuning-VW-Jetta-GLI-Blue_Lagoon-w czasie jazdy

Nie od dziś wiadomo, że liczy się pierwsze wrażenie – Jettę zapamiętano w formie, w jakiej trafiła do salonów. Amerykańskie przedstawicielstwo Volkswagena postanowiło wskrzesić ducha legendy. Pomogła w tym najnowsza Jetta w wersji GLI Autobahn, której wyróżnikiem jest manualna skrzynia.

Tuning-VW-Jetta-GLI-Blue_Lagoon-prxednie fotele

 

Czarne nadwozie auta zmieniło kolor na możliwie zbliżony do kultowego Blue Lagoon po oklejeniu go folią Orafol Midnight Blue Metallic. Dodajmy, że nie jest to wyłącznie slogan marketingowy – wzorcem kolorystycznym była klapka wlewu paliwa z Jetty z 2004 roku. Wrapping został wykonany bardzo starannie – wyklejono także wnęki drzwi, by po ich otwarciu nie rzucało się w oczy, że bazowy samochód był czarny.

Tuning-VW-Jetta-GLI-Blue_Lagoon-kokpit

Wygląd nadwozia poprawił pakiet aerodynamiczny złożony z dokładek progów, lotki klapy bagażnika i przedniego splitera. Felgi to kultowe BBS CH-R o średnicy 20-cali z oponami w rozmiarze 235/35.

Tuning-VW-Jetta-GLI-Blue_Lagoon-dzwignia zmiany biegw

O dobre prowadzenie walczy też gwintowane zawieszenie H&R. W kabinie zamontowano kubełkowe fotele Recaro Ergomed ES oraz nawiązującą do Golfów GTI gałkę dźwigni skrzyni biegów o wzorze piłeczki golfowej. Dostarczyło ją Black Forest Industries.

Tuning-VW-Jetta-GLI-Blue_Lagoon-tył auta

Fot. producenci

Podobne

40 lat quattro- HISTORIA

quattro świętuje okrągłą rocznicę — ma już 40 lat. Od czasu, gdy quattro zadebiutowało na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w roku 1980, stało się jednym z filarów marki Audi. Do dziś Audi wyprodukowano prawie 10,5 miliona samochodów z napędem na cztery koła quattro.  „quattro” znaczy „Audi”, a „Audi” znaczy „quattro”. Teraz, 40 lat po…

Golf III 1.9 TDI

Potęga diesla w VW Golf III 1.9 TDI Joker

Silniki wysokoprężne od pewnego czasu nie cieszą się zbyt dobrą opinią. Ekologiczni zapaleńcy uznają jednostki diesla za największe zło na świecie, zapominając o wielu zaletach motorów zasilanych olejem napędowym. Nie zważając na wszelkie negatywne słowa Kamil, właściciel opisywanego samochodu, postanowił uczynić z popularnego Golfa napędzanego silnikiem TDI bardzo ciekawy pojazd. Volkswagen Golf III generacji. Typowy…