Jetta GLI Blue Lagoon - amerykański pomysł na sedana VW - Trends Magazines

Jetta GLI Blue Lagoon – amerykański pomysł na sedana VW

Tuning-VW-Jetta-GLI-Blue_Lagoon-widok z boku

W świecie motoryzacji tradycja jest niezwykle ważna. Przykładem więcej niż udanych nawiązań do niej jest prototypowy Volkswagen Jetta GLI Blue Lagoon.

Na europejskich szczytach list najczęściej wybieranych modeli znajdziemy głównie auta z nadwoziami typu hatchback. W USA dużym zainteresowaniem cieszą się także sedany – także z mocniejszymi silnikami pod maską.

Tuning-VW-Jetta-GLI-Blue_Lagoon-front auta

Nieprzypadkowo w 1984 roku Volkswagen rozpoczął w Stanach sprzedaż Jetty GLI, napędzanej motorem z Golfa GTI. Czwarta generacja Jetty została wprowadzona na tamtejszy rynek w 2004 roku. Miłośnicy marki wspominają ją z rozrzewnieniem także za sprawą sportowej wersji GLI z silnikiem znanym z Golfa GTI, kubełkowymi fotelami, mocniejszymi hamulcami czy obniżonym zawieszeniem. Wyróżnikiem topowej Jetty był lakier Blue Lagoon. Był dostępny krótko, po czym zastąpiono go ciemniejszym Jazz Blue.

Tuning-VW-Jetta-GLI-Blue_Lagoon-w czasie jazdy

Nie od dziś wiadomo, że liczy się pierwsze wrażenie – Jettę zapamiętano w formie, w jakiej trafiła do salonów. Amerykańskie przedstawicielstwo Volkswagena postanowiło wskrzesić ducha legendy. Pomogła w tym najnowsza Jetta w wersji GLI Autobahn, której wyróżnikiem jest manualna skrzynia.

Tuning-VW-Jetta-GLI-Blue_Lagoon-prxednie fotele

 

Czarne nadwozie auta zmieniło kolor na możliwie zbliżony do kultowego Blue Lagoon po oklejeniu go folią Orafol Midnight Blue Metallic. Dodajmy, że nie jest to wyłącznie slogan marketingowy – wzorcem kolorystycznym była klapka wlewu paliwa z Jetty z 2004 roku. Wrapping został wykonany bardzo starannie – wyklejono także wnęki drzwi, by po ich otwarciu nie rzucało się w oczy, że bazowy samochód był czarny.

Tuning-VW-Jetta-GLI-Blue_Lagoon-kokpit

Wygląd nadwozia poprawił pakiet aerodynamiczny złożony z dokładek progów, lotki klapy bagażnika i przedniego splitera. Felgi to kultowe BBS CH-R o średnicy 20-cali z oponami w rozmiarze 235/35.

Tuning-VW-Jetta-GLI-Blue_Lagoon-dzwignia zmiany biegw

O dobre prowadzenie walczy też gwintowane zawieszenie H&R. W kabinie zamontowano kubełkowe fotele Recaro Ergomed ES oraz nawiązującą do Golfów GTI gałkę dźwigni skrzyni biegów o wzorze piłeczki golfowej. Dostarczyło ją Black Forest Industries.

Tuning-VW-Jetta-GLI-Blue_Lagoon-tył auta

Fot. producenci

Podobne

Ktoś przesadził na hamowni z tym BMW M4. Ta moc to potęga!

Właściciele już seryjnie mocnych aut często czują niedosyt i dokładają kolejne konie mechaniczne do swoich pojazdów. Jednostka S58 w BMW M4 potrafi naprawdę sporo znieść, a dowodem na to jest to zielone M4, które dosłownie eksplodowało na hamowni! Linia mocnych BMW ze znaczkiem M (tym prawdziwym M, nie takim co można dokleić do 320d), znalazła…

BMW M8 vs. BMW X5M

Pojedynek wagi ciężkiej – BMW M8 vs. BMW X5M

BMW X5M Competition kontra BMW M8 Competition Cabrio. W zawodowym boksie obowiązuje podział na wagi. Górny limit wagowy jednej kategorii jest zarazem dolnym limitem kolejnej. Wszystko to nie ma znaczenia, gdy dochodzimy do wagi ciężkiej. W niej walczą wszyscy o masie ponad 90,719 kg. Właśnie tak wygląda porównanie dwóch potężnych samochodów z rodziny M. W…