Jeszcze mocniejsze Polo R WRC - Trends Magazines

Jeszcze mocniejsze Polo R WRC

Tuning VW Polo R WRC

Rajdowe Polo, które czterokrotnie sięgało po mistrzowskie tytuły, miało silnik o mocy 320 KM. Wimmer Rennsporttechnik uznał, że to zdecydowanie za mało. Podrasował drogowe Polo R WRC do… 420 KM!

Tuning VW Polo R WRC

Już w chwili debiutu Polo R WRC zachwycało miłośników mocnych wrażeń. Upakowany pod maską silnik 2.0 TSI o mocy 220 KM nie miał sobie równych w segmencie małych sportowców. Dość powiedzieć, że Polo rozpędzało się do 243 km/h! Wiadomo było również, że na potrzeby samochodu silnik znany z wielu modeli Volkswagena został celowo stłamszony. Tunerzy szybko zaczęli uwalniać drzemiące w nim rezerwy mocy i momentu obrotowego.

Tuning VW Polo R WRC

Wimmer Rennsporttechnik postanowił nie ograniczać się jedynie do ingerencji w elektronikę. Klientom gotowym wyłożyć 10.200 euro proponuje przeprogramowanie komputera silnika, co będzie jednak poprzedzone montażem zmodyfikowanej turbosprężarki, większego intercoolera, sportowego filtra powietrza, bardziej przepustowego układu wydechowego ze sportowym katalizatorem i pompy paliwowej o zwiększonej wydajności. Efektem jest zamiana 220 KM i 350 Nm w imponujące 420 KM i 480 Nm. Podrasowane Polo nie ma ogranicznika prędkości i jest w stanie osiągnąć 280 km/h.

Tuning VW Polo R WRC

Jako dopełnienie tuningu jednostki napędowej Wimmer proponuje wyposażenie auta w gwintowane zawieszenie KW Variant 3 oraz felgi BBS CH-R z oponami w rozmiarze 215/35ZR18.

Możesz zamówić prenumeratę i być na bieżąco z nowinkami i ciekawostkami dotyczącymi VW TUTAJ

Podobne

Volkswagen Golf Alltrack. Wnuk kultowego Golfa Country

Debiutujący w 1990 r. Golf Country wyprzedził swoją epokę - pojawił się na rynku, nim samochody o terenowym charakterze stały się modne. Amerykański oddział Volkswagena postanowił nawiązać do niego koncepcyjnym Golfem Alltrack Country. Współczesne Country zostało zbudowane na bazie seryjnego auta. Pakiet nowych sprężyn i amortyzatorów zwiększył prześwit o 51 mm. W rezultacie podwozie zaczęło…

Używane MINI R56 4

Kupujemy używane MINI R55/R56/R57/R58/R59

MINI drugiej generacji z wyglądu nieznacznie różni się od swojego poprzednika, ale pod spodem to zupełnie inna konstrukcja. Auto jest bardzo stylowe, dobrze wykonane i prowadzi się jak gokart, ale nie jest wolne od wad. Sprawdzamy, co warto wiedzieć kupując używane MINI drugiej generacji.  Używane MINI R55/R56/R57/R58/R59 (2006-2013) - kusi ceną Na początek warto rozeznać…