Jeszcze mocniejsze Polo R WRC - Trends Magazines

Jeszcze mocniejsze Polo R WRC

Tuning VW Polo R WRC

Rajdowe Polo, które czterokrotnie sięgało po mistrzowskie tytuły, miało silnik o mocy 320 KM. Wimmer Rennsporttechnik uznał, że to zdecydowanie za mało. Podrasował drogowe Polo R WRC do… 420 KM!

Tuning VW Polo R WRC

Już w chwili debiutu Polo R WRC zachwycało miłośników mocnych wrażeń. Upakowany pod maską silnik 2.0 TSI o mocy 220 KM nie miał sobie równych w segmencie małych sportowców. Dość powiedzieć, że Polo rozpędzało się do 243 km/h! Wiadomo było również, że na potrzeby samochodu silnik znany z wielu modeli Volkswagena został celowo stłamszony. Tunerzy szybko zaczęli uwalniać drzemiące w nim rezerwy mocy i momentu obrotowego.

Tuning VW Polo R WRC

Wimmer Rennsporttechnik postanowił nie ograniczać się jedynie do ingerencji w elektronikę. Klientom gotowym wyłożyć 10.200 euro proponuje przeprogramowanie komputera silnika, co będzie jednak poprzedzone montażem zmodyfikowanej turbosprężarki, większego intercoolera, sportowego filtra powietrza, bardziej przepustowego układu wydechowego ze sportowym katalizatorem i pompy paliwowej o zwiększonej wydajności. Efektem jest zamiana 220 KM i 350 Nm w imponujące 420 KM i 480 Nm. Podrasowane Polo nie ma ogranicznika prędkości i jest w stanie osiągnąć 280 km/h.

Tuning VW Polo R WRC

Jako dopełnienie tuningu jednostki napędowej Wimmer proponuje wyposażenie auta w gwintowane zawieszenie KW Variant 3 oraz felgi BBS CH-R z oponami w rozmiarze 215/35ZR18.

Możesz zamówić prenumeratę i być na bieżąco z nowinkami i ciekawostkami dotyczącymi VW TUTAJ

Podobne

Śmiejesz się z dużych nerek w nowych BMW? Popatrz na to

Duże atrapy chłodnicy w nowych modelach BMW budzą spore kontrowersje. Wiele osób, także fani marki uważają je po prostu za brzydkie. Jednak BMW nie przejmuje się opiniami i tworzy gigantyczne nerki. Wiemy, gdzie i kiedy je pokażą. O dużych nerkach w BMW krążą już memy: Nieoficjalnie nazwano je "zębami bobra" i trzeba przyznać, że coś…

BMW E23 728 w stylu rost. Ładne?

Pierwsza generacja BMW 7 to w dzisiejszych czasach coraz rzadszy widok, mimo że powstała w pokaźniej liczbie 285.029 egzemplarzy. Auto o zaprojektowanym przez Paula Bracqa trójbryłowym nadwoziu produkowano w latach 1977–1986, a pod jego maską montowano rzędowe 6-cylindrowe silniki. Zdecydowanie najciekawszą wersją opisywanego typoszeregu jest 745i. Miała ponadtrzylitrowy silnik M30 turbo, ale w odmianie przeznaczonej…