Jeszcze mocniejsze Polo R WRC - Trends Magazines

Jeszcze mocniejsze Polo R WRC

Tuning VW Polo R WRC

Rajdowe Polo, które czterokrotnie sięgało po mistrzowskie tytuły, miało silnik o mocy 320 KM. Wimmer Rennsporttechnik uznał, że to zdecydowanie za mało. Podrasował drogowe Polo R WRC do… 420 KM!

Tuning VW Polo R WRC

Już w chwili debiutu Polo R WRC zachwycało miłośników mocnych wrażeń. Upakowany pod maską silnik 2.0 TSI o mocy 220 KM nie miał sobie równych w segmencie małych sportowców. Dość powiedzieć, że Polo rozpędzało się do 243 km/h! Wiadomo było również, że na potrzeby samochodu silnik znany z wielu modeli Volkswagena został celowo stłamszony. Tunerzy szybko zaczęli uwalniać drzemiące w nim rezerwy mocy i momentu obrotowego.

Tuning VW Polo R WRC

Wimmer Rennsporttechnik postanowił nie ograniczać się jedynie do ingerencji w elektronikę. Klientom gotowym wyłożyć 10.200 euro proponuje przeprogramowanie komputera silnika, co będzie jednak poprzedzone montażem zmodyfikowanej turbosprężarki, większego intercoolera, sportowego filtra powietrza, bardziej przepustowego układu wydechowego ze sportowym katalizatorem i pompy paliwowej o zwiększonej wydajności. Efektem jest zamiana 220 KM i 350 Nm w imponujące 420 KM i 480 Nm. Podrasowane Polo nie ma ogranicznika prędkości i jest w stanie osiągnąć 280 km/h.

Tuning VW Polo R WRC

Jako dopełnienie tuningu jednostki napędowej Wimmer proponuje wyposażenie auta w gwintowane zawieszenie KW Variant 3 oraz felgi BBS CH-R z oponami w rozmiarze 215/35ZR18.

Możesz zamówić prenumeratę i być na bieżąco z nowinkami i ciekawostkami dotyczącymi VW TUTAJ

Podobne

Mazda 6

Ostatnie takie auto? Subiektywnie o Mazda 6

Downsizing to zło? Też jesteś tego zdania? Małe silniczki wyposażone w turbo nie robią na Tobie wrażenia? Jednostka o mniejszej pojemności niż 1,5-litrowy Jack Daniels mogłaby dla Ciebie nie istnieć? Witaj w klubie. W klubie… Mazdy. Japończycy od wielu już lat bronią się przed downsizingiem i… wychodzi im to całkiem nieźle. Ale jak mawiał Pan…

„Żyć, by obrażać”. Dawka stylu z USA, czyli BMW E30 LTO- GALERIA

Gdy przewijam Instagram, to lubię zaglądać do Keirona Berndta. To amerykański fotograf współpracujący ze speedhunters.com. Ostatnio pośród jego prac zauważyłem to niesamowite BMW E30 Live to Offend (LTO). Pamiętacie japoński pakiet Pandem do tej generacji "trójki"? Ekipa z Live to Offend chyba stwierdziła, że japońskie body jest fajne, ale trochę zbyt "lajtowe". No i zaprojektowali…