Rajdowe Polo, które czterokrotnie sięgało po mistrzowskie tytuły, miało silnik o mocy 320 KM. Wimmer Rennsporttechnik uznał, że to zdecydowanie za mało. Podrasował drogowe Polo R WRC do… 420 KM!
Już w chwili debiutu Polo R WRC zachwycało miłośników mocnych wrażeń. Upakowany pod maską silnik 2.0 TSI o mocy 220 KM nie miał sobie równych w segmencie małych sportowców. Dość powiedzieć, że Polo rozpędzało się do 243 km/h! Wiadomo było również, że na potrzeby samochodu silnik znany z wielu modeli Volkswagena został celowo stłamszony. Tunerzy szybko zaczęli uwalniać drzemiące w nim rezerwy mocy i momentu obrotowego.
Wimmer Rennsporttechnik postanowił nie ograniczać się jedynie do ingerencji w elektronikę. Klientom gotowym wyłożyć 10.200 euro proponuje przeprogramowanie komputera silnika, co będzie jednak poprzedzone montażem zmodyfikowanej turbosprężarki, większego intercoolera, sportowego filtra powietrza, bardziej przepustowego układu wydechowego ze sportowym katalizatorem i pompy paliwowej o zwiększonej wydajności. Efektem jest zamiana 220 KM i 350 Nm w imponujące 420 KM i 480 Nm. Podrasowane Polo nie ma ogranicznika prędkości i jest w stanie osiągnąć 280 km/h.
Jako dopełnienie tuningu jednostki napędowej Wimmer proponuje wyposażenie auta w gwintowane zawieszenie KW Variant 3 oraz felgi BBS CH-R z oponami w rozmiarze 215/35ZR18.
Możesz zamówić prenumeratę i być na bieżąco z nowinkami i ciekawostkami dotyczącymi VW TUTAJ