ALPHA-N z Rheinbach (Niemcy) od lat znana jest z technologicznie perfekcyjnych i wizualnie innowacyjnych części karbonowych. Teraz firma z Nadrenii zrobiła kolejny krok i rozszerzyła swoją ofertę o markę „ALPHA-N Corse”. Co się pod nią kryje? To linia produktów o charakterze wyścigowym, początkowo przeznaczona dla BMW G87 M2 (oryginalnych i po liftingu).
„ALPHA-N Corse” to prawdziwa armada elementów karoserii, z których większość wykonana jest oczywiście z włókna węglowego. Nie tylko wyglądają sportowo, ale są również wyjątkowo funkcjonalne pod względem technologicznym i aerodynamicznym. Przedni spojler Corse jest montowany bezpośrednio na podwoziu, co zapewnia maksymalną stabilność i osiągi.
Łopatki aerodynamiczne, a także błotniki V4 z dużymi wlotami powietrza, poprawiają przepływ powietrza i docisk z przodu. Dzięki dwóm dodatkowym wylotom powietrza, karbonowa maska przednia poprawia termikę w komorze silnika. Aerodynamiczne karbonowe nakładki na lusterka boczne dodają akcentów sekcji bocznej.
Co więcej, tył również został udoskonalony w celu poprawy przepływu powietrza, zwiększenia docisku i zwiększenia stabilności jazdy. Osiągnięto to dzięki karbonowemu dyfuzorowi i dużemu, regulowanemu karbonowemu tylnemu spojlerowi GT3, który ALPHA-N oferuje teraz dla G87 i który będzie również rozszerzany o inne modele serii G i F.
Skrzydło to można zobaczyć na zdjęciu w żółtym M2. Niebieski model z kolei posiada popularny spojler klasy 3 ALPHA-N w wersji Corse, podniesiony za pomocą przekładek w połączeniu z dwoma klapami Gurneya. Co więcej, nawet podwozie zostało ulepszone aerodynamicznie dzięki okładzinom z włókna węglowego.
Podsumowując, ten zestaw nadwozia ALPHA-N do G87 M2 robi równie imponujące wrażenie na torze wyścigowym, jak i na drodze. Pomimo nacisku na osiągi i sporty motorowe, niektóre elementy posiadają homologację TÜV.
Kute felgi
Kolejną atrakcją są kute felgi ALPHA-N F-ONE, dostępne nie tylko dla G87, ale dla wszystkich modeli serii G, w rozmiarze 20 cali na przednią oś i 21 cali na tylną. Dzięki swojemu wyrazistemu wzornictwu są one nie tylko atrakcyjne wizualnie. Ich niska masa redukuje również masy nieresorowane, co korzystnie wpływa na osiągi na torze.
To ostatnie niewątpliwie dotyczy także zawieszenia Öhlins TTX. Gwarantuje ono optymalne trzymanie się drogi i wysoką precyzję prowadzenia. Ponadto ALPHA-N optymalizuje osiągi 3-litrowego, sześciocylindrowego rzędowego silnika S58 biturbo, wykorzystując oprogramowanie silnika z nowego M2 CS.
Do tego dochodzi jeszcze wyświetlacz danych sprawdzony przez CAN we wnętrzu zapewnia, że pilot M2 zawsze ma pod ręką wszystkie ważne parametry silnika i jazdy.
Fot. Alpha-N