Jeszcze bardziej sportowe Porsche 911 GT3 (992) od Manthey'a - Trends Magazines

Jeszcze bardziej sportowe Porsche 911 GT3 (992) od Manthey’a

Manthey wprowadza nowy zestaw jeszcze bardziej podkreślający sportowy charakter Porsche 911 GT3. Co ciekawe, przeróbki nie powodują utraty gwarancji.

Technologia od Manthey’a pochodzi wprost z torów wyścigowych. Zbierane tam doświadczenie wykorzystano w specjalnym pakiecie oferowanym do GT3. Oczywiście głównym miejscem testów był tor Nurburgring, ale także „domowy tor” tunera. Manthey twierdzi, że przeróbki auta mają wykazać skuteczność właśnie na torze wyścigowym. Oprócz wydajności na torze, twórcy postawili również na to, aby samochody były przyjazne w codziennym użytku, umożliwiając kierowcy np. długie wycieczki. 

No dobrze, ale co konkretnie zmieniono? Zmiany nie są znaczące, ale diabeł tkwi w szczegółach. Pojawił się zestaw zawieszenia, które można ustawić w jeden z czterech trybów. Dodatkowo nowe są także klocki hamulce, a także, co ciekawe przewody paliwowe w splocie. O tarczach nic nie wiadomo. 

Zmiany dotyczą także wyglądu zewnętrznego. Pojawił się przedni spliter, tylny dyfuzor, karbonowy spoiler, a także aerodynamiczne dyski na tylnej osi. Do wypełnienia efektu mamy też felgi Manthey OM-1 wagi piórkowej. 

„Zestaw przeróbek do nowej generacji GT3 jest dla nas czymś wyjątkowym i jestem bardzo dumny, że możemy zaprezentować wstępne rezultaty. Podczas jazd testowych, produkcyjny model okazał się aż 17 sekund szybszy niż poprzednik. To imponujące, nie mogę doczekać się wyników auta z pakietem tuningowym Manthey” – mówi Nicolas Raeder, dyrektor firmy Manthey-
Racing GmbH.

Zmiany auta są bardzo kosmetyczne i nie znamy także konkretnych liczb dotyczących przyspieszenia czy czasu na torze. Te zapewne pojawią się po wspomnianych testach. Niewielkie przeróbki zapewne wynikają z faktu, że właściciel po wizycie u Menthey’a nie straci gwarancji w ASO. I za to duży plus. 

Konrad Maruszczak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning VW Polo 87C – zrób to sam

Kiedy nie możesz czegoś kupić, zrób to sam – uważa Bartek, właściciel prezentowanego Polo 87C. W dzieciństwie marzył o rowerze, którego nie dało się w Polsce zdobyć, dlatego samodzielnie przerobił ramę swojego BMX-a. Podobnie jest z jego samochodami.  Jak to często bywa, wspomniane Polo miało być tylko autem do jazdy na co dzień. Bartek kupił…

BMW R 18 Dragster by Roland Sanders bok

Dragster BMW

Światowej sławy projektant customowych motocykli Roland Sands postanowił uhonorować nowe BMW R 18 i tak powstał model R 18 Dragster. Projektant i jego zespół całą swoją kreatywność skupili wokół dużego, dwucylindrowego silnika typu bokser. Za główne źródło inspiracji posłużyła przy tym osobista przeszłość Rolanda Sandsa. — Mając silnik od razu pomyślałem o dużych samochodach o wysokich osiągach, tzw.…