Jedyny w swoim rodzaju Garbus - Trends Magazines

Jedyny w swoim rodzaju Garbus

VW Garbus auto do tyłu

Motoryzacja wielu daje możliwość wyrażenia własnego ja. Dlatego modyfikują auta, chcąc zwracać na siebie uwagę. Inni robią to, choć nie zależy im na poklasku. Są też tacy, którzy lubią obdarowywać bliskich w podzięce za ich obecność i uczucie.

 

Kubę i jego Golfa pierwszej generacji mieliście okazję poznać w minionym roku, bowiem przedstawiliśmy ich na naszych łamach. Już w trakcie tamtego spotkania napominał co nieco o budowie jedynego w swoim rodzaju Garbusa.

VW Garbus widok z boku

Baza

Każdy budowniczy wie, jak ważna jest baza. Z oczywistych względów powinna być w nienagannym stanie: budować powinno się na solidnych fundamentach. Jeżeli ktoś decyduje się na odrestaurowanie klasyka, to nie ma co ukrywać – bez poważnych prac blacharsko-lakierniczych się nie obejdzie.

VW Garbus nalepka na szybkie Utrace 21

Kuba od kilku lat zajmuje się renowacją starych Garbusów. Do tej pory miał ich 34, ale kolejny musiał być wyjątkowy. Dlaczego? Miał być prezentem dla żony Małgosi z okazji piątej rocznicy ślubu!

VW Garbus widok z przodu

Zakup

Garbus został kupiony w listopadzie 2020 roku. Przyjechał z Norwegii. Prace rozpoczęto w styczniu 2021 roku. Auto miało wówczas 63 lata i nadawało się do generalnego remontu. Kuba od razu zabrał się do pracy.

Karoseria została poddana renowacji i przygotowana do lakierowania. Zamontowano nowe elementy blacharskie, takie jak kanały grzewcze, płaty podłogi, oraz reperaturki. Kolor lakieru o oznaczeniu 46V Kuba dobrał z palety Mazdy.

VW Garbus widok od tyłu

Elegancja w każdym calu

Rozpoczął się proces składania. Kuba zadbał absolutnie o wszystko! Spoglądając na klasyka widocznego na zdjęciach od razu dostrzegamy wiele szczegółów. Wiele osób pyta, ile centymetrów dzieli Garbusa od podłoża. Poprawna odpowiedź brzmi: zero! Ten Garbus jako pierwszy w Polsce praktycznie całkowicie leży na ziemi!

VW Garbus przednie koło

To dzięki pneumatycznemu zawieszeniu opartemu na przeznaczonych do Garbusa amortyzatorach firmy Monroe. Na tylnej osi założone są poduszki Rubena. Instalacja jest sterowana z kabiny bez użycia dodatkowych manometrów czy pilota. Wysokość auta ustawia się za pomocą dwóch standardowych przełączników.

VW Garbus kokpit

Kuba nie chciał bardzo zmieniać klasycznego wyglądu deski rozdzielczej, dlatego postawił na prostotę. Choć nie można tego samego powiedzieć o reszcie wnętrza. Wszystkie fotele mają nowe, białe obszycie. Na tylnej szybie zamontowana została żaluzja firmy PDKClassic.

VW Garbus widok z boku

Trudno nie zwrócić uwagi na koła. To wykonane na zmówienie felgi 4tlg (custom) w rozmiarze 17 cali. Przednie obręcze mają szerokość 5.5j (bęben 1.5j, rant 3.5j), tylne 7.5j (bęben 2j, rant 5j). Na felgi zostały założone opony: 165/35 z przodu oraz 185/35 z tyłu.

VW Garbus żaluzja na tylnej szybie

Pokolenia

Znane jest powiedzenie „muzyka łączy pokolenia”. Od kilku lat można również usłyszeć inną wersję, która brzmi: „motoryzacja łączy pokolenia”. Trzy miesiące po złożeniu Garbusa to Małgosia dała Kubie prezent: na świat przyszła ich córka Kalina. Przeczuwamy, że w przyszłości także pokocha stare Volkswageny!

VW Garbus kluczyk w stacyjce

Mariusz Majta

Fot. autor

VW Garbus prędkościomierz 

Volkswagen Garbus,1958 rok

 
SILNIK/ NAPĘD
Czterocylindrowy, tzw. kominek, 1192 ccm, moc: 30 KM i 75 Nm, napęd na tylną oś
ZAWIESZENIE/ HAMULCE
Zawieszenie pneumatyczne z amortyzatorami Monroe do Garbusa, z tyłu poduszki Rubena (ze wspawanymi mocowaniami)
KOŁA/ OPONY
Felgi 4tlg (custom) R17 – z przodu o szerokości 5.5 j (bęben 1.5j, rant 3.5j), z tyłu 7.5 j (bęben 2j, rant 5j), stalowe rotory
WNĘTRZE
Obszyte siedzenia, żaluzja tylnej szyby PDKCLassic
AUDIO
Brak
INNE
Kolor z palety Mazdy (trójwarstwowy czerwony 46V)
STYL
German style, cult style
WŁAŚCICIEL
Kuba
PODZIĘKOWANIA
Dla żony za wspólnie spędzone lata i córkę, którą mam nadzieję zaraziliśmy już naszą wspólną pasją; dla firmy ADBL Family!

 (VW TRENDS 2/2022)

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Czy to najdroższe BMW M5 E39?

BMW M5, niezależnie w jakiej wersji nigdy nie było tanim samochodem. Ale cena tego M5 E39 dosłownie zwala z nóg. Trzeba jednak przyznać, że to egzemplarz muzealny.  Niektórzy twierdzą, że M5 typoszeregu E39 to "ostatnie prawdziwe BMW M". Trudno się z nimi nie zgodzić, samochód powstał w czasie, gdzie motoryzacja nie była jeszcze tak obsesyjnie…

Dwa VW Passaty tyłem

VW Passat sedan znika z rynku

Na placach zostały ostatnie egzemplarze, więc jeśli chcecie takiego kupić, trzeba się pospieszyć. W konfiguratorze VW nie znajdziecie już Passata w odmianie sedan. Przez naszą redakcję przewinęło się wiele Passatów, także te w odmianie sedan. Chyba trzeba zrobić jeszcze jeden, sentymentalny test, bowiem ten sedan klasy średniej odchodzi do lamusa. Spokojnie, kombi zostaje. Na razie.…