Dzięki współpracy silnika benzynowego i elektrycznego modele hybrydowe plug-in BMW i MINI łączą w sobie to, co najlepsze z obu światów. Umożliwia jazdę na samym napędzie elektrycznym w ruchu miejskim, dojazdy z domu do pracy, a także duży zasięg całkowity na dłuższe trasy.
3.0 R6 – duża hybryda
W modelach hybrydowych plug-in BMW serii 7, w BMW X5 xDrive45e oraz w nowym BMW 545e xDrive Limuzyna silnik elektryczny zintegrowany z 8-stopniową skrzynią Steptronic współpracuje z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym. Razem generują moc systemową 290 kW (394 KM). Intensywna rekuperacja przy zdjęciu nogi z gazu i hamowaniu zwiększa zasięg w trybie elektrycznym. Ponadto inteligentne zarządzanie energią oferuje możliwość oszczędzania energii akumulatora do jazdy bez lokalnej emisji spalin na terenach zabudowanych.
2.0 R4 – średnia hybryda
Typowe dla marki połączenie sportowego i zrównoważonego charakteru to również cecha modeli, w których napęd hybrydowy plug-in obejmuje czterocylindrowy silnik benzynowy i silnik elektrycznego napędu również zintegrowany z 8-stopniową skrzynią Steptronic. Przy szczególnie wysokim obciążeniu moment obrotowy generowany przez te dwie jednostki może przez krótki czas być wyższy o 30 kW (40 KM). Ten XtraBoost pozwala na zwiększenie mocy systemu do 215 kW (292 KM), na przykład przy mocnym wciśnięciu pedału gazu (kick down), zapewniając znacznie bardziej spontaniczny rozwój mocy niż w przypadku konwencjonalnych silników benzynowych i wysokoprężnych. W BMW serii 3 i BMW serii 5 system hybrydowy plug-in jest dostępny w czterech modelach. Limuzyny i modele Touring dostępne są przy tym z napędem na wszystkie lub tylko na tylne koła. Dwa silniki i napęd na wszystkie koła zapewniają jeszcze lepsze wrażenia z jazdy w BMW X3 xDrive30e.
1.5 R3 – mała hybryda
Wspólną cechą modeli hybrydowych plug-in BMW i MINI w segmencie samochodów kompaktowych premium jest sportowa wszechstronność. To zasługa niespotykanego u konkurencji hybrydowego napędu na wszystkie koła. Silnik elektryczny napędza poprzez jednobiegową przekładnię tylne koła. Trzycylindrowy silnik spalinowy przenosi napęd za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni Steptronic na przednie koła. W ten sposób uzyskano w BMW X1 xDrive25e moc systemową równą 162 kW (220 KM), taką samą również w BMW X2 xDrive25e oraz w MINI Cooper SE Countryman ALL4. BMW 225xe Active Tourer oferuje moc 165 kW (224 KM).