Jaki koszt zmian BMW 650i AC Schnitzer - Trends Magazines

Jaki koszt zmian BMW 650i AC Schnitzer

Czy tuning sportowego i pięknego auta jakim jest BMW serii sześć to przerost formy nad treścią? Na pewno nie w tym wydaniu!

Tu bowiem wszystkie zmiany idealnie dopasowano do eleganckiego i dynamicznego charakteru prezentowanego samochodu, podkreślając jego wyjątkowość. Tuningowe elementy eksponują agresywne linie karoserii nakreślone z wielką precyzją przez bawarskich projektantów. Nowej „szóstki” nie trzeba zachwalać. Wystarczy chociaż raz spojrzeć jej prosto w oczy, by ulec bez reszty jej urodzie.

Pod długą maską drzemie benzynowy, ośmiocylindrowy widlasty silnik, który rozwija moc 367 KM oraz 490 Nm dostępnych od 3400 obrotów na minutę. Pozwala to już po 5,5 sekundy osiągnąć 100 km/godz. Prędkość maksymalna? Elektroniczny strażnik mówi „szóstce” pas przy 250 km/godz.

Niemiecka firma AC Schnitzer skupia się przede wszystkim na sportowym wyglądzie i dynamicznym wizerunku pięknego coupe BMW. W tym momencie w ofercie tunera nie ma więc żadnego programu modyfikacji silnika. Jest jednak sportowy układ wydechowy zapewniający nie tylko walory estetyczne, ale i zdecydowanie rasowy dźwięk „V-ósemki” buzującej pod maską.

Główne siły skierowano jednak na opracowanie dodatków stylizacyjnych, dzięki którym „szóstka” zyskała na drapieżności i oryginalnym wyglądzie. Zestaw spojlerów obejmuje nakładki przedniego i tylnego zderzaka, a także nakładki progów oraz nowe obręcze z lekkich stopów.

W prezentowanym samochodzie w nadkolach dumnie błyszczą 19-calowe felgi. Model typ IV racing jest nowy w ofercie AC Schnitzera. W poprawie właściwości jezdnych pomagają nie tylko nowe felgi. Jest również sportowe zawieszenie, dzięki któremu auto ma lepszy kontakt z nawierzchnią, co uatrakcyjnia też efekt wizualny.

Montaż nowego zawieszenia oznacza bowiem obniżenie samochodu o około 25 mm. Szczegółowe testy przeprowadzone przez AC Schnitzera na torze Nürburgring pozwoliły na stworzenie optymalnej kombinacji, w której udało się połączyć sportowy styl jazdy z nadal zadowalającym komfortem podróżowania.

Innymi słowy, „szóstka” prowadzi się lepiej, ale i chroni nas w zadowalającym stopniu od szoku fizycznego, który zapewniają dziurawe polskie drogi.

Na koniec elementy przygotowane przez AC Schnitzera w celu podkreślenia wybitnego charakteru wnętrza „szóstki”.

Komplet aluminiowych nakładek na pedały, nowe dywaniki oraz listwy wewnętrzne, wszystko to obowiązkowo opatrzone logo niemieckiego tunera. Są też nakładki na dźwignię zmiany biegów i hamulca ręcznego. Nieco aluminiowych i karbonowych dodatków ożywia czarny, skórzano-drewniany kokpit „szóstki”.

Nienagannie czysta stylizacja to najlepsze podsumowanie pracy firmy AC Schnitzer. Nie ma tu niepotrzebnych elementów, a wszystko, co nowe bardzo dobrze komponuje się z seryjną podstawą. Niemiecki tuner raz jeszcze pokazał jak można z klasą tuningować piękne samochody bawarskiej marki.

Mikołaj Urbański

Fot. autor

(BMW TRENDS 3/2006)

BMW 650i AC Schnitzer

Moc: 367 KM

V-maks.250 km/godz

Ceny zmian:

spoiler przód: 3.679 zł brutto

spoiler tył: 3.679 zł brutto

komplet nakładek progowych: 3.412 zł brutto

dywaniki: 1.429 zł brutto

dźwignia zmiany biegów: 1.081 zł brutto

listwy wewnętrzne: 7.885 zł brutto

dźwignia hamulca ręcznego: 517 zł brutto

tylne tłumiki sportowe: 13.588 zł brutto

felgi typ IV racing: 4.524 zł brutto sztuka

Podobne

Ktoś przesadził na hamowni z tym BMW M4. Ta moc to potęga!

Właściciele już seryjnie mocnych aut często czują niedosyt i dokładają kolejne konie mechaniczne do swoich pojazdów. Jednostka S58 w BMW M4 potrafi naprawdę sporo znieść, a dowodem na to jest to zielone M4, które dosłownie eksplodowało na hamowni! Linia mocnych BMW ze znaczkiem M (tym prawdziwym M, nie takim co można dokleić do 320d), znalazła…

BMW fire water USA

Strażacy przebili szyby w BMW i puścili przez wnętrze wąż z wodą. Czy to w ogóle legalne?

W BMW serii 5 typoszeregu E60 z 2005 roku zaparkowanym przy hydrancie zostały wybite szyby,  aby strażacy mogli przepuścić swój gigantyczny wąż wysokociśnieniowy przez samochód. Jak do tego doszło? Właściciel BMW powiedział New York Post, że jest zdenerwowany, ale cóż, zostawił samochód przed hydrantem na cztery dni. To absolutnie nie pierwszy raz, kiedy amerykańscy strażacy wykonali…