Jak z VW Corrado 8V zrobić VR6 12V? - Trends Magazines

Jak z VW Corrado 8V zrobić VR6 12V?

Tuning VW Corrado VR6 widok z boku

Czy miłość od pierwszego wejrzenia jest możliwa w odniesieniu do samochodów? Prawdziwi miłośnicy zarówno starej, jak i nowej motoryzacji odpowiedzą twierdząco. Tak jak Daniel, który zakochał się w VW Corrado mając 10 lat. Przez kolejne lata dążył, by stać się właścicielem tego modelu i w końcu spełnił swoje marzenie z dzieciństwa.

 

– Gdy pewnego dnia szedłem do szkoły, zwróciłem uwagę na auto, którego sylwetka na tle pozostałych zrobiła na mnie ogromne wrażenie. To było Corrado. Od tamtej pory wywieszałem plakaty nad łóżkiem, zbierałem artykuły z gazet z tym modelem – wspomina Daniel.

Tuning VW Corrado VR6 widok z przodu

Nie dziwi zatem, że tuż po zdaniu egzaminu na prawo jazdy zaczął poszukiwania wymarzonego auta. Nie było łatwo, ale nie poddawał się. Znalazł ciekawą ofertę w pobliżu Łodzi. Corrado było skrzywdzone tzw. agrotuningiem, ale nie zraziło to Daniela, który przygotował już projekt śmiałych zmian.

Odbudowa Corrado i swap silnika

Auto, wyprodukowane w 1993 roku, było napędzane najsłabszą z dostępnych jednostek: dwulitrowym silnikiem 8V o mocy 115 KM. Pierwsze zmiany zostały wprowadzone jednak dopiero po kilku latach od zakupu. Daniel i jego brat zajmują się odrestaurowaniem aut z lat 80. i 90., więc wszystkie prace przy Corrado wykonywali sami.

Tuning VW Corrado VR6 auto z otwarta maską silnika

Na początek przeprowadzili renowację zawieszenia – zamontowali gwint firmy KONI z regulacją wysokości i twardości. Założyli hamulce z wersji VR6. Tarcze zamienili na nawiercane i nacinane. Wszystkie elementy gumowe usunęli, a wstawili poliuretany.

Tuning VW Corrado VR6 silnik VR6 DOHC

Karoserię poddali kapitalnej odbudowie – wszystkie elementy rozebrali i pokryli lakierem w kolorze Imola Gelb z palety Golfa R32. Ponieważ Daniel dążył do tego, by Corrado stylizowane było na wersję amerykańską, skompletował wszystkie części, tj. tylne i przednie światła, blendę rejestracji, dodatkowe światło stop, uszczelki przeciwkurzowe.

Tuning VW Corrado VR6 sportowe pasy bezpieczeństwa EPMAN

Ponadto dołożył nakładki na drzwi i progi z pakietu Kamei X1. Dokupił też skórzane wnętrze wraz z oryginalnymi elektrycznie regulowanymi fotelami Recaro. Seryjne pasy bezpieczeństwa zastąpił szelkowymi firmy Epmann, pozbył się też tylnej kanapy i zamontował półklatkę bezpieczeństwa Bensona.

Tuning VW Corrado VR6 klatka bezpieczeństwa

Pod maskę trafiła jednostka VR6 12V o mocy 174 KM i 240 Nm. Po dołożeniu ostrych wałków, zimnego dolotu Simota, kolektora 6-2-1, wydechu dubpower o szerokości 2,75 cala oraz przepustnicy wydechu, a  także przeprowadzeniu portingu głowicy jej moc wzrosła do 190 KM oraz 260 Nm.

Tuning VW Corrado VR6 widok na kierownicę

Spełnione marzenie, także dzięki felgom

Żółte Corrado przyciąga wiele spojrzeń i daje Danielowi mnóstwo radości. Auto dobrze prezentuje się na 17-calowych kołach Rial F1 2TLG (z tyłu 9,5j, z przodu 8,5j) i oponami o profilu 195/40>. Widoczne przez nie bębny hamulcowe zostały wyszkiełkowane oraz polakierowane, a ranty wypolerowane.

Tuning VW Corrado VR6 tylne koło

Całość pokryta została powłoką ceramiczną. Dźwięk pracującego na wysokich obrotach 12-zaworowego VR6 przyprawia o dreszcze. Daniel może nim jeździć bez końca i robi to przy każdej okazji. Uważajcie, bo gdy zobaczycie żółte Corrado, może historia się powtórzyć…

Tuning VW Corrado VR6 ozdobny wentyl koła

Plany

Co dalej? Daniel na pewno chciałby dołożyć turbo oraz zmienić napęd na cztery koła. Chciałby też pokazać swoje dzieło innym społecznościom, nie tylko VAG, na zlotach, na których często bywa. Na pewno nie sprzeda swojego Corrado, ponieważ to jego miłość na całe życie.

Tuning VW Corrado VR6 widok od tyłu

Agnieszka Kujawa

Fot. Daniel Krzewiński (www.zkumeku.pl)

 

VW Corrado VR6, 1993 rok

NAPĘD: 2.8 VR6, 2800 ccm, skrzynia biegów CCM, symbol silnika: AAA, modyfikacje: ostre wałki, porting głowicy, zimny dolot Simota, kolektor 6-2-1, wydech kwasówka dubpower 2,75 cala, przepustnica wydechu, 190 KM, 260 Nm

NADWOZIE: kompletna renowacja, nowy lakier z palety Golfa R32 (lakieru: LY1C),  pełna stylizacja wersji USA, nakładki na drzwi i progi z pakietu Kamei X1

KOŁA/ OPONY: felgi Rial F1 2TLG: z przodu 17 cali 8,5J , ztyłu 17 cali 9,5J, opony Nankang NS2 195/40

ZAWIESZENIE/ HAMULCE: zawieszenie gwintowane KONI z regulacją wysokości i twardości, hamulce z VR6, tarcze nacinane i nawiercane

WNĘTRZE: elektryczne skórzane fotele Recaro, rollbar Bensona, pasy szelkowe Espmanna, czarna podsufitka

AUDIO: Pioneer, głośniki Blaupunkt: 2 w  drzwiach, 2 w bagażniku

STYL: USA, german

PLANY: dołożenie turbo i 4motion

AUTO W SIECI: CORRADO VR6 SLC by KWIATO

(VW TRENDS 3/2021)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Kompresor G60 – usterki, naprawy, ceny. Poradnik kupującego VW z G40/G60

Z powodu technicznej oryginalności coraz częściej poszukiwane są używane Volkswageny z motorami G40/G60. Ich newralgicznym punktem jest kompresor. Jakie ma usterki, ile kosztują naprawy? Mechaniczne doładowanie silników benzynowych od dawna uchodzi za dość ekskluzywny sposób zwiększania mocy. Dlaczego zatem starsze modele Volkswagena wyposażone w mechaniczną sprężarkę typu G nie cieszą się dziś zbyt dobrą opinią?…