Jak ciekawie i stylowo podrasować Golfa 3 - Trends Magazines

Jak ciekawie i stylowo podrasować Golfa 3

Tuning-VW-Golf-3-GL-widok z przodu

Golfa trzeciej generacji nie trzeba przedstawiać. Jaki jest, każdy widzi. W 1992 otrzymał nagrodę przyznawaną przez międzynarodowe jury dziennikarskie w kategorii na najlepszy samochód roku. I to tyle w kwestii sukcesów. Przez ostatnich kilkanaście lat dla wielu kierowców był zwykłym towarzyszem codziennego życia.

Zanim Mateusz kupił swój pierwszy wymarzony samochód, wziął udział w kilku zlotach miłośników wolfsburskich maszyn. To właśnie dzięki temu, co na nich zobaczył, postanowił sprawić sobie kompaktowy model VW trzeciej generacji.

Tuning-VW-Golf-3-GL-koło

Szukał przede wszystkim auta w dobrej kondycji mechanicznej i z przyzwoitym wyposażeniem standardowym. Odmiana karoserii zeszła na dalszy plan. Na szczęście trafił na nieźle utrzymany hatchback z benzynowym silnikiem o pojemności 1,8 i oznaczeniu GL. Od razu po przerejestrowaniu przystąpił do wprowadzania zmian.

Odmładzanie Golfa 3

Przede wszystkim postanowił odmłodzić swego Golfa, nadając jego wyglądowi współczesny charakter. Na masce pojawiła się czarna bra zachodząca na wydajniejsze reflektory in.pro z zainstalowanymi światłami ksenonowymi o temperaturze 8000 K, natomiast klosze kierunkowskazów zastąpiły dymione odpowiedniki. Tylne lampy to teraz Red Dark.

Tuning-VW-Golf-3-GL-przód auta z BRA

Z grilla usunięto logo producenta, w drzwiach zamontowano klamki bez zamków, a nadwozie wyposażono w fabryczny pakiet GT, obejmujący szeroki hokej, sierpy, listwy drzwiowe, progowe oraz daszek umieszczony na szczycie szyby klapy bagażnika, z której dodatkowo usunięto zamek, znak firmowy i wycieraczkę, a otwieranie zsynchronizowano z pilotem od autoalarmu.

Tyle modernizacji Mateuszowi w zupełności wystarczyło. Zajął się więc zmianami w układzie jezdnym. Aby poprawić nominalne parametry zapewnione przez fabrykę, zdecydował się zamontować gwintowany zestaw MTS-Technik, pozwalający swobodnie regulować prześwit. Samochód zyskał na twardości, ale wciąż nie był w pełni gotowy do wyruszenia w pierwszą trasę. Należało dołożyć sportowy filtr powietrza i przebudować układ wydechowy.

Wnętrze nie w pełni seryjne

Wewnątrz pojazdu też nie odnajdziemy zbyt wielu elementów seryjnych. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to skórzana tapicerka pokrywająca wystarczająco wyprofilowane fotele. Skóra znalazła się również na podłokietnikach boczków drzwiowych i mieszku lewarka zmiany biegów.

Tuning-VW-Golf-3-GL-kokpit

Poza tym Mateusz doposażył Volkswagena w komplet zegarów z najmocniejszej wersji GTI wraz z komputerem pokładowym MFA, podłokietnik między kierowcą a pasażerem, nakładki na pedały, schowek z prawej strony deski rozdzielczej zamykany na kluczyk, pojemnik na sześć płyt zgrabnie wkomponowany centralnie pod regulacją nawiewów, żółte pasy szelkowe sygnowane przez markę Schroth oraz sportową trójramienną kierownicę Raid o średnicy 28 cm.

Tuning-VW-Golf-3-GL-konsola środkowa

Więcej do szczęścia nie było potrzebne, więc pozostało jedynie zmodernizować fabryczny system audio, żeby móc delektować się wyższej jakości brzmieniem. Najpierw wygłuszono z pomocą mat bitumicznych drzwi i bagażnik, by do uszu podróżujących nie dochodziły żadne zbędne dźwięki. Przy okazji w aucie zrobiło się nieco ciszej.

Tuning-VW-Golf-3-GL-fotele przednie

Następnie zamontowano z przodu odseparowany zestaw Helix Dark Blue, uzupełniony zainstalowanymi na podszybiu głośnikami Alpine. Analogicznie wykorzystano przestrzeń w drzwiach z tyłu. Sporo miejsca w bagażniku zajmuje skrzynią basowa JBL, natomiast system zasila 4-kanałowy wzmacniacz USAmps z serii XTerminator XT. Na koniec zainstalowano radioodtwarzacz Sony Xplod.

Tuning-VW-Golf-3-GL-głośnik JBL

Kompleksowo zmodyfikowany

Projekt Mateusza obejmujący kompleksowe modyfikacje, udowodnił, iż w sposób ciekawy i stylowy można uatrakcyjnić Golfa trzeciej generacji. Trafione modyfikacje nadwozia wraz z odpowiednio dobranymi aluminiowymi obręczami Schmidt oraz pomysłowy projekt kabiny i rozbudowany system audio skutecznie podnoszą komfort codziennego użytkowania auta oraz pozwalają bez wstydu uczestniczyć w największych zlotach miłośników VW w kraju. Po cichu liczymy jeszcze na przeszczep mocniejszej jednostki napędowej pasującej do dokonanych już modernizacji.

Tuning-VW-Golf-3-GL-tył auta

Piotr Mokwiński

Fot. Mikołaj Urbański

VW Golf III GL

SILNIK: 1,8 ABS, 1781 ccm, 90 KM przy 5500 obr./min, 145 Nm przy 2500 obr./min; sportowy filtr powietrza, przelotowy układ wydechowy; 0 – 100 km/h – 12,1 s, V-max 178 km/h.

NADWOZIE: czarna bra na masce, reflektory ze światłami ksenonowymi in.pro, klosze kierunkowskazów dymione, tyle lampy Red Dark, grill Joma bez znaczka VW, pakiet GT: szeroki hokej, sierpy, listwy drzwiowe i progowe, daszek na klapie bagażnika; tylna klapa bez wycieraczki, emblematu i zamka, klamki na drzwiach pozbawione zamków.

ZAWIESZENIE: gwintowany zestaw MTS-Technik.

KOŁA: 15-calowe aluminiowe obręcze Schmidt ML Line o szerokości 8 cali.

WNĘTRZE: głęboko wyprofilowane fotele pokryte czarną skórą, pasy szelkowe Schroth, licznik z wersji GTI z komputerem pokładowym, skórzany mieszek, sportowa kierownica Raid HP o średnicy 28 cm, nakładki na pedały, schowek od strony pasażera zamykany na kluczyk, pojemnik na sześć płyt Fischera, welurowe dywaniki.

CAR AUDIO: radio Sony z serii Xplod, głośniki na podszybiu Alpine, w przednich i tylnych drzwiach odseparowany zestaw Helix Dark Blue, skrzynia basowa JBL, 4-kanałowy wzmacniacz USAmps z serii XTerminator XT, drzwi i bagażnik wytłumione.

PODZIĘKOWANIA: dla kolegów i koleżanek z tczew.fora.pl, kolegów z VWPomorze, vwgolf.pl i wszystkich, którzy mieli jakikolwiek wpływ na realizację tego projektu. 

WŁAŚCICIEL: Mateusz z Tczewa.

(VW TRENDS 3/2010)

Podobne

Ultrace 2021 we Wrocławiu

Ultrace, wcześniej znane jako The Event Raceism, to wydarzenie, na które zjeżdża się setki samochodów z całej Europy. Są to najlepsze projekty z 24 krajów. W poprzedni weekend można było je podziwiać na stadionie we Wrocławiu.  Na miejscu byli obecni nasi fotografowie Daniel Krzewiński oraz Karol Nowakiewicz, którzy zapraszają miłośników motoryzacji do obejrzenia galerii z…

Sedric. Pierwszy prototyp Grupy Volkswagena

W skład koncernu VAG wchodzi 12 marek i przeszło sto spółek. Całość tworzy sprawnie działający organizm, który w 2017 r. wypuści na rynek 60 nowych modeli samochodów. Firmowany przez Grupę Volkswagena prototyp Sedric (od self-driving car) stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, jak będzie wyglądała motoryzacja jutra oraz czy jakie efekty mogłoby przynieść połączenie pomysłów należących…