Interesujące BMW E46 Coupé w imponującym metalicznym odcieniu - Trends Magazines

Interesujące BMW E46 Coupé w imponującym metalicznym odcieniu

Tuning-BMW-E46-coupe-widok z przodu

Przedstawiamy interesujące coupé popularnego modelu E46 w imponującym odcieniu Atlantis metallic z palety BMW Individual.

Konrad, podobnie jak wielu miłośników motoryzacji, BMW interesował się od dziecka. Po kilku przygodach z innymi markami w końcu rozpoczął epizod z bawarskimi autami. Wcześniej jeździł m.in. sedanem E46 z silnikiem 1.8, jednak kultowe coupé zawsze było na czele jego listy marzeń. W końcu udało się i w 2018 roku wypatrzył we Wrocławiu taki sprowadzony z Niemiec model. Mimo iż ta generacja trójki jest dość pospolita i często spotykana na drogach to w wersji Individual oraz dzięki licznym gustownym modyfikacjom i usprawnieniom wprowadzonym przez Konrada wyróżnia się spośród innych aut.

Tuning-BMW-E46-coupe-widok od tyłu

Rocketbunny, airride i stance – jaki styl wygrał?

Wyprodukowane w lipcu 2000 roku auto miało dotychczas zaledwie trzech właścicieli. Od chwili, gdy trafiło do Konrada, przeszło wiele zmian. Pomysłów na E46 miał kilka, myślał o rocketbunny i airride, ale wygrał styl stance – nisko i szeroko.

Tuning-BMW-E46-coupe-widok z boku

 

Zadziorna sylwetka prezentowanego E46 podobna jest, jak mogliście wcześniej zauważyć, do modelu M3. To zasługa stylistycznych elementów z tej mocnej wersji, jak zderzaki z karbonowymi belkami, splitery CSL przedniego zderzaka, aluminiowa maska, progi z M-pakietu, przednie błotniki, boczne lusterka M oraz tylne nadkola. Poszukiwanymi jeszcze przez Konrada elementami pozostają dyfuzor oraz tylna klapa z wersji CSL na tzw. ducktail.

Tuning-BMW-E46-coupe-przednie koło

Ponieważ inspiracją był styl stance, jedną z pierwszych modyfikacji mechanicznych był montaż zawieszenia D2 Racing i tym samym opuszczenie samochodu. Następnie pojawiły się felgi Japan Racing, na których samochód poruszał się do końca 2018 roku. Wymieniono hamulce na wentylowane tarcze Zimmermanna z ceramicznymi klockami ATE. Pojawiła się rozpórka przednich kielichów i wydech z przepustnicą wersji CSL firmy RM Motors. W tym czasie udało się Konradowi zdobyć efektowne dwuczęściowe obręcze AC Schnitzera z 1996 roku, na których beemka jeździ do dziś.

 

Wnętrze E46 bez szaleństw

Bogate wnętrze nie przysporzyło właścicielowi wiele pracy. W skład wyposażenia wersji Individual wchodzi m.in. M-pakiet, w tym czarna podsufitka, podgrzewane fotele Sportsitze z elektryczną regulacją i pamięcią, elektryczne lusterka, klimatronik, kontrola trakcji, funkcja leaving home, 3-ramienne koło kierownicy z multifunkcją i tempomat.

Tuning-BMW-E46-coupe-wnetrze

 

Wprowadzone przez Konrada zmiany objęły właściwie tylko radio 2din z Androidem. Docelowym założeniem jest doprowadzenie wnętrza do stanu, w jakim auto wyjeżdżało z salonu, gdyż fabryczny pakiet jest zdaniem właściciela idealny.

Tuning-BMW-E46-coupe-widok z przodu

231 KM i wystarczy…

Pod maską BMW pracuje, na razie, fabryczny trzylitrowy sześciocylindrowy rzędowy silnik M54 o mocy 231 KM o przebiegu 290 tys. km. Jego cechą charakterystyczną jest bardzo przyjemne brzmienie. Na wolnym od ograniczeń odcinku niemieckiej autostrady udało się nim rozpędzić do 270 km/h.

Tuning-BMW-E46-coupe-silnik

Lwią część prac właściciel wykonał sam, od czasu do czasu korzystając z pomocy przyjaciół. Duże podziękowania należą się lakiernikowi, który wykonał naprawdę dobrą robotę. Efekty prac docenione zostały przez BMW Syndykat. Wstąpienie w jego szeregi było dla Konrada zaszczytem, o którym zawsze marzył.

Gdzie znaleźć to coupé

Prezentowane E46 porusza się głównie po drogach w okolicach Bogatyni. Można zobaczyć je także na zlotach na Dolnym Śląsku oraz spotkaniach Syndykatu. Auto zwraca na siebie zasłużoną uwagę. Jak na swój wiek beemka wygląda zniewalająco. – Nie da się nią przejechać niezauważenie, a gdy ludzie jej jeszcze nie widzą, to na pewno słyszą – mówi ze śmiechem Konrad. Na pytanie: gdyby nie E46, to co innego, odpowiada, że tylko inne BMW, bo nie zamierza się przesiadać do aut innych marek.

widok z tyłu

Samochód to oczko w głowie właściciela, który planuje kolejne modyfikacje – zwiększenie mocy dzięki kompresorowi lub swap silnika S54B32 z modelu M3.

 

Piotr M. Meier

Fot. właściciel, Michał Nowak

 

BMW E46 Coupé

Rok produkcji

Silnik

 

V maks.

Spalanie

 

Zawieszenie

 

 

Felgi, opony

 

Nadwozie

 

 

 

 

 

Wnętrze

 

 

Styl

Właściciel

 

Plany i cele

 

 

Podziękowania

 

2000

M54B30, 3.0 R6, 231 KM

 

270 km/h

10–13 l/100 km (miasto); w trasie 8 l/100 km.

 

gwintowane D2 Racing z camberami z przodu i regulowanymi wahaczami z tyłu

 

18-calowe, dwuczęściowe AC Schnitzera z 1996 roku, z tyłu 10j, z przodu 9j,

kolor Atlantis metallic z palety BMW Individual; zderzaki z carbonowymi belkami, splitery CSL przedniego zderzaka, maska aluminiowa, progi z M-pakietu, przednie błotniki, boczne lusterka oraz tylne nadkola z M

wersja Individual z M-Pakietem

 

 

Stance

Konrad IG: gruby_e46individual

 

montaż kompresora lub swap na S54B32 z M3, dyfuzor oraz klapa tylna z wersji CSL, rozbudowanie felg

dla rodziców, przyjaciół oraz całego Syndykatu

Podobne

Auto bez prawa jazdy. Co mówią o nim przepisy?

Coraz popularniejsze na portalach ogłoszeniowych stają się pojazdy, do których nie trzeba mieć uprawnień, to tzw. "auto bez prawa jazdy". Czy faktycznie na te pojazdy nie potrzeba żadnych dokumentów? Co mówi o tym prawo? Sprawdzamy.  Na wielu ogłoszeniach z samochodami można znaleźć opis: "auto bez prawa jazdy". Zazwyczaj mowa tutaj o małym pojeździe, który nie…

BMW E36 328i Touring i BMW E46 320D Touring

BMW E36 328i Touring kontra E46 320D Touring – dwa style tuningu

Wielu fanów marki BMW nie zgadza się na określanie wersji nadwoziowej Touring mianem kombi. Może to wynikać z historii bawarskiej firmy – pierwszymi samochodami noszącymi to oznaczenie były 1600, 2000 i 2002 z zaprojektowanymi przez Giovanniego Michelottiego nadwoziami łączącymi cechy coupé i hatchbacka. Linię Touringów reprezentowaną przez E36 i E46, którymi przyjechali na naszą fotograficzną…