Na stronie TheMarket.co.uk można właśnie licytować BMW E30 M3 z limitowanej do 500 sztuk serii Evo2. W chwili pisania tego materiału cena wynosi niecałe 38 tys. funtów. Na brytyjskim Ebay jest ogłoszenie zachęcające do udziału w aukcji a w cena, której spodziewają się sprzedający. Ich zdaniem powinna przekroczyć 60 tys. funtów. Aukcja kończy się za 5 dni.
Isle of Wight
Nagaro Silver M3 EVO 2 z kierownicą po lewej stronie zostało dostarczone swojemu pierwszemu właścicielowi w czerwcu 1988 roku z numerem 183. Część swoich wczesnych lat wóz spędził na wyspie Wight. Dziesięć lat później kupił go pan Ashby od sprzedawcy w Chiswick. Przechowywał go przez dwa lata, po czym sprzedał znajomemu, w którego rodzinie pozostał na zawsze. Był częścią obszernej kolekcji samochodów i przez ostatnie dwie dekady przebywał w ogrzewanym garażu. Właściciel niestety zmarł jakieś pięć lat temu, a jego brat niedawno wybudził go ze snu, aby ułatwić sprzedaż. Przeprowadził pewne prace związane z ponownym uruchomieniem, aby samochód działał prawidłowo i powiedziano nam, że teraz działa płynnie. Jest to piękny, oryginalny BMW M3, który pokonał 163 500 km (ok. 101 400 mil).
Co jeszcze o nim wiemy?
Do auta jes duży plik rachunków z wczesnych lat i pełna książka serwisowa. Przez ostatnie dwadzieścia lat samochód był konserwowany przez brata zmarłego sprzedającego, wyszkolonego mechanika. Ostatnie przeprowadzone prace obejmują nową chłodnicę i końcówki drążków kierowniczych. Zbiornik paliwa został wymieniony około dziesięciu lat temu wraz z pompą paliwową i wszystkimi przewodami paliwowymi. Przeprowadzano sporadyczne przeglądy, jak przystało na samochód, który w większości stał na biegu jałowym, a obecny olej wygląda ładnie i czysto. BMW właśnie przeszło przegląd techniczny z kilkoma drobnymi zaleceniami – tester skomentował, że pod progami w kilku miejscach znajduje się niewielka ilość rdzy powierzchniowej. Farba pękła tam, gdzie ktoś w odległej przeszłości nieprawidłowo ją podniósł; ani „wgniecenie / uszkodzenie”, ani korozja nie są znaczące i w razie potrzeby można by je usunąć.
Nasze kompendium wiedzy o BMW E30 M3 znajdziecie TUTAJ