ID.R bije rekord w Goodwood. Był szybszy od bolidu F1! - Trends Magazines

ID.R bije rekord w Goodwood. Był szybszy od bolidu F1!

Poprawiając rekord trasy w Goodwood aż o 1,7 sekundy Volkswagen ID.R nie tylko był szybszy od bolidu F1, ale ponownie zapisał się na kartach motorsportu.

Romain Dumas przejechał 1,86-kilometrową trasę w Goodwood w południowej Anglii w ciągu 39,90 s. Dzięki temu pojazd z napędem elektrycznym o mocy 680 KM poprawił obowiązujący od 20 lat o 1,7 s rekord , który od 1999 r. należał do Nicka Heidfelda i został ustanowiony 780-konnym bolidem McLaren-Mercedes MP4/13.

Ponadto prototyp ID.R odniósł zwycięstwo w odbywających się w niedzielę zawodach „Sunday Shootout”. – Zwyciężając w klasyfikacji generalnej podczas „Goodwood Festival of Speed”  ID.R ponownie udowodnił, że elektryczne układy napędowe produkowane przez Volkswagena mogą być lepsze od najmocniejszych tradycyjnych silników. Romain Dumas na tej krótkiej, ale trudnej trasie doskonale wykorzystał możliwości ID.R. Po zwycięstwach odniesionych wcześniej w wyścigu Pikes Peak oraz – w kategorii samochodów elektrycznych – na Północnej Pętli Nürburgringu, jest to kolejny ważny krok w rozwoju elektromobilności. Do tego zwycięstwa przyczyniła się również doskonała praca całego zespołu, który specjalnie na potrzeby startu podczas „Festival of Speed” w bardzo krótkim czasie przygotował lżejszą wersję ID.R – stwierdził Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motosport.

– Ustanowienie rekordu w ogólnej kategorii w Goodwood napawa mnie dumą. Ten krótki, górski wyścig jest wyzwaniem szczególnym. Właśnie dlatego, że trasa jest tak krótka nie mogłem popełnić najmniejszego błędu, zestrojenie wszystkich elementów ID.R także musiało być perfekcyjne. Nie było to łatwe, ponieważ nie mogliśmy wcześniej przetestować trasy wyścigu – powiedział Romain Dumas, który w 2018 roku, w tym samym miejscu, odniósł zwycięstwo w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym.

Volkswagen Motosport przeprowadził modyfikacje modelu ID.R specjalnie z myślą o jego starcie podczas „Goodwood Festival of Speed”. W porównaniu z wersją przeznaczoną do bicia rekordów na Pikes Peak i na Nürburgringu, kolejne stadium ewolucyjne elektrycznej wyścigówki musiało, między innymi, odznaczać się niższą masą własną. W porównaniu z wersją na Nürburgring, tym razem zastosowaliśmy mniejszy akumulator i zmieniliśmy sposób oddawania mocy. Dzięki temu nowy ID.R waży wraz z kierowcą mniej niż 1000 kg – wyjaśnia François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport. Poza tym, do walki o rekord ID.R wyruszył bez systemu Drag-Reduction (DRS) opracowanego specjalnie na najszybsze odcinki Nürburgringu, ponieważ charakterystyka trasy w Goodwood uniemożliwiała jego zastosowanie.

„Goodwood Festival of Speed” przyciągnął w miniony weekend ponad 180.000 widzów. Oprócz widowiska na wyścigowej trasie Volkswagen zaprezentował również ekscytujące samochody elektryczne, które pojawią się w przyszłości. Po raz pierwszy przedstawiono publicznie Volkswagena ID.3, który jako pierwszy model z nowej rodziny ID. pojawi się w sprzedaży w 2020 roku. Jak będą wyglądały kolejne zdradzają studyjne ID.BUZZ i ID.VIZZION.

Podobne

Zakręcony Golf VII od ZF

Świat motoryzacji na nowo odkrywa skrętną tylną oś. Jest ona w stanie wydatnie zmniejszyć średnicę zawracania, jak również zwiększyć stabilność samochodu przy wysokich prędkościach. Volkswagen jeszcze nie oferuje takiego rozwiązania, ale sytuacja szybko może się zmienić. ZF ujawniło, że testuje Golfa VII z układem AKC. Z zewnątrz nic nie zdradza, że kompaktowy Volkswagen został wyposażony…

VW GOLF MK6 – wielkie odliczanie – HISTORIA

W latach 2008-2012 wyprodukowano 2,85 miliona pojazdów Golf Mk6. Pokolenie Golf nr 6 po raz kolejny stanowiło krok naprzód pod względem bezpieczeństwa: spawane laserowo nadwozie uzyskało maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP. Premiera armady nowych systemów asystujących była kamieniem milowym w dziedzinie zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i komfortu. Systemy asystujące, takie jak Adaptive Cruise…