Kolejnym motorem wzrostu stała się przemiana w koncern obejmujący kilka marek – w 1965 roku
Volkswagen przejął Auto Union GmbH, które wraz z NSU Motorenwerke Aktiengesellschaft utworzyło w 1969 roku dzisiejsze Audi AG. Od połowy lat 80. dołączały kolejne marki: SEAT (1986 r.), SKODA (1991 r.), Bentley (1998 r.), Bugatti (1998 r.), Lamborghini (1998 r.), Porsche (2009 r.), MAN (2011 r.), Ducati (2012 r.) i Scania (2015 r.). Volkswagen Financial Services AG skupia z kolei pod jednym dachem działalność w zakresie usług finansowych, a dzięki założonemu w grudniu 2016 roku przedsiębiorstwu MOIA koncern jest aktywny w dziedzinie usług mobilnych, bardzo ważnej z punktu widzenia przyszłości.
Pozycję światowego potentata
Volkswagen zawdzięcza także wczesnemu zaangażowaniu się w Chinach, gdzie w 1985 roku podjął pierwszy raz współpracę produkcyjną z chińskim partnerem. Dzisiaj koncern tworzy dwie spółki z partnerami chińskimi, a wkrótce zawiąże trzecią. W 2016 roku Volkswagen sprzedał w Państwie Środka cztery miliony samochodów.
Po latach stałego wzrostu kryzys związany z silnikami Diesla oraz nowe wyzwania rynkowe spowodowały konieczność przebudowy koncernu. Wdrażając program „TOGETHER – Strategy 2025” Volkswagen konsekwentnie zmienia się z producenta samochodów w wiodącego dostawcę rozwiązań z zakresu mobilności zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. Ważną rolę odgrywają w tym cyfryzacja, samochody elektryczne, pojazdy autonomiczne oraz nowe usługi z zakresu mobilności. Dlatego mając za sobą 80 lat historii koncern Volkswagen optymistycznie patrzy w przyszłość, w której jeszcze bardziej niż dotąd będą się liczyły innowacyjność i gotowość do wprowadzania zmian, otwierające nowy rozdział w znaczonej sukcesem historii koncernu.