Hamulce do BMW cz. III - docieranie - Trends Magazines

Hamulce do BMW cz. III – docieranie

Kierowcy z doświadczeniem w sporcie motorowym wiedzą, że sztuką nie jest nabranie prędkości, tylko jej skuteczne wytracenie. Kluczową rolę w tym procesie odgrywają tarcze i klocki hamulcowe. Poprzednio pisaliśmy o wymaganiach jakie są stawiane hamulcom, na co zwracać uwagę i gdzie szukać dobrych produktów, pisaliśmy o  korozji i warstwie ochronnej. Teraz czas na  docieranie klocków i tarcz, o czym opowie nam specjalista w firmy Textar.

Docieranie klocków i tarcz

Jak podkreśla Wojciech Sokołowski z firmy Textar, oferującej m.in. klocki i tarcze do BMW , podczas docierania nowego zestawu tarcza-klocek przez pierwszych 200–300 km dobrze jest unikać mocnego hamowania. Wynika to z niskiej temperatury topnienia warstwy ochronnej, która wynosi ok. 200°C. Na początku procesu docierania starajmy się nie przekracza 50 km/h i unikajmy gwałtownego hamowania. Jazda w cyklu miejskim z zachowaniem bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu spowoduje, że podczas hamowania powoli zetrzemy powłokę ochronną.

Gdy na pierścieniu ciernym nie będzie już widać powłoki zabezpieczającej, wystarczy wyjechać na autostradę, drogę szybkiego ruchu czy przejechać się do innego miasta i kilkoma płynnymi hamowaniami z wyższych prędkości dokończyć docieranie nowego zestawu tarcz i klocków. Pamiętajmy, że na ile to możliwe należy unikać gwałtownego, długiego hamowania, podczas którego temperatura mocno wzrasta.

Lakier może wtedy odkleić się od tarczy, przywierając do powierzchni ciernej klocka hamulcowego. Konsekwencją tego mogą być słyszalne podczas hamowania nieprzyjemne dźwięki o wysokich częstotliwościach. Sam pisk nie jest taki straszny, ale przegrzany podczas fazy docierania układ hamulcowy będzie działał mniej skutecznie. Podczas dalszej eksploatacji niepoprawnie dotartego zespołu tarcza-klocek możemy spodziewać się bicia na kierownicy i pulsacji pedału hamulca. Oczywiście w sytuacji awaryjnej należy maksymalnie wcisnąć pedał hamulca w podłogę, pamiętając także o wciśnięciu sprzęgła, by dobrze zadziałał system ABS – dodaje Wojciech Sokołowski.

Ofertę Textar dla BMW sprawdzisz TUTAJ.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

MIni_F56

Dziś Mini F56 to hit. A jak zaczynał? – PREZENTACJA

Modernizowanie doskonale sprzedających się samochodów jest nie lada wyzwaniem. Aby producent mógł z czystym sumieniem mówić o nowym modelu, powinien wprowadzić znaczące zmiany. Musi jednak uważać, by nie zepsuć produktu dobrze przyjętego przez rynek. Przykładem umiejętnie udoskonalanego samochodu jest Mini. W marcu do walki o klientów włączy się trzecia generacja kultowego już malucha. Mini F56…

Blacharz czarodziej i naprawa BMW serii 2. Poznajcie Arthura Tussika- VIDEO

Arthur Tussik z napraw blacharskich uczynił fenomen Youtube. Jego filmy w sieci oglądały miliony osób. Ten, który pokazujemy ma już 4 lata i nadal robi ogromne wrażenie. BMW, które jest bohaterem odcinka, ma poważne uszkodzenia strukturalne. Dach, podłoga i grodź są uszkodzone, a podłużnice złamane. Uderzenie było tak silne, że nawet po "zdrowej" stronie samochodu…