Goodyear prezentuje prototyp opony dla "elektryków" - Trends Magazines

Goodyear prezentuje prototyp opony dla „elektryków”

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie 2018, Goodyear prezentuje EfficientGrip Performance z technologią Electric Drive – prototypową oponę dla rozwijającego się rynku pojazdów elektrycznych, które pojawią się na europejskich drogach już w 2019 roku.

Testy przeprowadzone przez Goodyear wykazały, że tradycyjne opony zamontowane w pojazdach elektrycznych zużywają się nawet o 30% szybciej ze względu na wysoki moment obrotowy przekazywany natychmiast na koła. Ponadto, na ich niższą trwałość wpływa też dodatkowy ciężar akumulatorów.

„Coraz bardziej restrykcyjne przepisy w zakresie redukcji emisji, chęć zmniejszenia zależności od paliw kopalnych oraz szybki postęp w dziedzinie technologii akumulatorowych tworzą idealne środowisko dla rozwoju pojazdów elektrycznych” komentuje Chris Delaney, prezes Goodyear w regionie Europa, Bliski Wschód i Afryka. „Współpracujemy z producentami samochodów nad wprowadzeniem w przyszłym roku technologii Electric Drive, która ma za zadanie sprostać wyjątkowym wymaganiom tego rozwijającego się segmentu pojazdów.”

Oprócz wyższej trwałości, producenci samochodów elektrycznych oczekują opon o  poprawionych parametrach w zakresie oporów toczenia. Z kolei priorytetem konsumentów jest wydłużenie zasięgu pojazdów, ponieważ w większości krajów sieć stacji ładowania jest jeszcze niedostatecznie rozwinięta. Kolejnym aspektem jest poziom hałasu i komfort jazdy, ponieważ przy niskich prędkościach samochody elektryczne wytwarzają nawet o połowę mniej hałasu niż tradycyjne pojazdy.

Technologia Electric Drive

Aby sprostać tym wyzwaniom, prototyp EfficientGrip Performance z technologią Electric Drive oferuje następujące rozwiązania:

  • Wydłużone przebiegi dzięki innowacyjnej rzeźbie bieżnika: Cieńsze kanały w rzeźbie bieżnika tworzą większą powierzchnię styku z nawierzchnią niż tradycyjne rowki radialne. Dzięki większej ilości gumy stykającej się z drogą, opona lepiej sobie radzi z dużym momentem obrotowym, utrzymując jednocześnie wysokie osiągi na mokrej nawierzchni. Konstrukcja bieżnika zapobiega również przedostawaniu się fal dźwiękowych do rowków, co zmniejsza hałas wewnątrz i na zewnątrz pojazdu.
  • Konstrukcja o dużej nośności: Kształt komory opony został zoptymalizowany pod kątem przenoszenia dodatkowej masy pojazdu spowodowanej ciężarem baterii, przy zachowaniu optymalnej, zapewniającej wysokie osiągi powierzchni styku z nawierzchnią.
  • Wydłużony zasięg: Materiałowe właściwości mieszanki bieżnika zostały dostosowane do bardzo niskiego oporu toczenia, który wydłuża zasięg pojazdów, a jednocześnie radzi sobie z wysokim momentem obrotowym. Ponadto ściana boczna zmniejsza opór aerodynamiczny, a profil posiada mniejszą masę obrotową, co redukuje ogólne zużycie energii.

Podobne

Papież Franciszek VW ID.3

Papież Franciszek będzie jeździł VW ID.3

Zamiłowanie Papieża Franciszka do samochodów elektrycznych nie jest niczym nowym. Głowa Kościoła już od dawna dał się poznać, jako miłośnik ekologicznej motoryzacji. Teraz Watykan podpisał umowę z koncernem VW na nową flotę aut elektrycznych. Wśród aut. m.in. VW ID.3. Samochody Papieża Franciszka od zawsze wzbudzały zainteresowanie nie tylko samych wiernych, ale także producentów aut, którzy…

TEST LEXUS RC 300h: Radykalny i łagodny

RC, czyli radical coupé. Tutaj w niesamowitym lakierze „5C1 flare yellow” lub po polsku „złocisty szafran”. Faktycznie jest radykalnie wyróżniający się, bowiem żaden przechodzień nie pozostaje wobec niego obojętny. Sylwetka Lexusa RC jest nowoczesna, odważna i bardzo agresywna. Auto jest masywne, ale ma pewną lekkość. Ostre linie nadwozia dają wrażenie, jakby ten wóz pędził, nawet…