Goodyear prezentuje prototyp opony dla "elektryków" - Trends Magazines

Goodyear prezentuje prototyp opony dla „elektryków”

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie 2018, Goodyear prezentuje EfficientGrip Performance z technologią Electric Drive – prototypową oponę dla rozwijającego się rynku pojazdów elektrycznych, które pojawią się na europejskich drogach już w 2019 roku.

Testy przeprowadzone przez Goodyear wykazały, że tradycyjne opony zamontowane w pojazdach elektrycznych zużywają się nawet o 30% szybciej ze względu na wysoki moment obrotowy przekazywany natychmiast na koła. Ponadto, na ich niższą trwałość wpływa też dodatkowy ciężar akumulatorów.

„Coraz bardziej restrykcyjne przepisy w zakresie redukcji emisji, chęć zmniejszenia zależności od paliw kopalnych oraz szybki postęp w dziedzinie technologii akumulatorowych tworzą idealne środowisko dla rozwoju pojazdów elektrycznych” komentuje Chris Delaney, prezes Goodyear w regionie Europa, Bliski Wschód i Afryka. „Współpracujemy z producentami samochodów nad wprowadzeniem w przyszłym roku technologii Electric Drive, która ma za zadanie sprostać wyjątkowym wymaganiom tego rozwijającego się segmentu pojazdów.”

Oprócz wyższej trwałości, producenci samochodów elektrycznych oczekują opon o  poprawionych parametrach w zakresie oporów toczenia. Z kolei priorytetem konsumentów jest wydłużenie zasięgu pojazdów, ponieważ w większości krajów sieć stacji ładowania jest jeszcze niedostatecznie rozwinięta. Kolejnym aspektem jest poziom hałasu i komfort jazdy, ponieważ przy niskich prędkościach samochody elektryczne wytwarzają nawet o połowę mniej hałasu niż tradycyjne pojazdy.

Technologia Electric Drive

Aby sprostać tym wyzwaniom, prototyp EfficientGrip Performance z technologią Electric Drive oferuje następujące rozwiązania:

  • Wydłużone przebiegi dzięki innowacyjnej rzeźbie bieżnika: Cieńsze kanały w rzeźbie bieżnika tworzą większą powierzchnię styku z nawierzchnią niż tradycyjne rowki radialne. Dzięki większej ilości gumy stykającej się z drogą, opona lepiej sobie radzi z dużym momentem obrotowym, utrzymując jednocześnie wysokie osiągi na mokrej nawierzchni. Konstrukcja bieżnika zapobiega również przedostawaniu się fal dźwiękowych do rowków, co zmniejsza hałas wewnątrz i na zewnątrz pojazdu.
  • Konstrukcja o dużej nośności: Kształt komory opony został zoptymalizowany pod kątem przenoszenia dodatkowej masy pojazdu spowodowanej ciężarem baterii, przy zachowaniu optymalnej, zapewniającej wysokie osiągi powierzchni styku z nawierzchnią.
  • Wydłużony zasięg: Materiałowe właściwości mieszanki bieżnika zostały dostosowane do bardzo niskiego oporu toczenia, który wydłuża zasięg pojazdów, a jednocześnie radzi sobie z wysokim momentem obrotowym. Ponadto ściana boczna zmniejsza opór aerodynamiczny, a profil posiada mniejszą masę obrotową, co redukuje ogólne zużycie energii.

Podobne

TEST: LEXUS IS300h – SPORT MA W GENACH

W tym roku mija okrągłe 20 lat, odkąd Lexus IS pojawił się na światowych rynkach. Dziś jeździmy trzecią generacją tego intrygującego samochodu, która swój debiut miała w 2013 roku. Aktualny model to wersja poliftingowa. Zmiany przeprowadzono w 2016. Gama silnikowa ogranicza się do 2-litrowego silnika turbo o mocy 245 KM (model IS300) oraz prezentowanej 223-konnej…

Inauguracja kampanii elektromobilni.pl

27 października br. w godz. 12:00-13:00 odbędzie się webinar organizowany przez Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, poświęcony inauguracji ogólnopolskiej kampanii społecznej elektromobilni.pl. Gościem specjalnym będzie Minister Klimatu i Środowiska Michał Kurtyka.  Edukacja i wzrost świadomości społecznej w zakresie zeroemisyjnych technologii w transporcie są kluczowe dla rozwoju elektromobilności w Polsce. W tym…