Goodyear prezentuje prototyp opony dla "elektryków" - Trends Magazines

Goodyear prezentuje prototyp opony dla „elektryków”

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie 2018, Goodyear prezentuje EfficientGrip Performance z technologią Electric Drive – prototypową oponę dla rozwijającego się rynku pojazdów elektrycznych, które pojawią się na europejskich drogach już w 2019 roku.

Testy przeprowadzone przez Goodyear wykazały, że tradycyjne opony zamontowane w pojazdach elektrycznych zużywają się nawet o 30% szybciej ze względu na wysoki moment obrotowy przekazywany natychmiast na koła. Ponadto, na ich niższą trwałość wpływa też dodatkowy ciężar akumulatorów.

„Coraz bardziej restrykcyjne przepisy w zakresie redukcji emisji, chęć zmniejszenia zależności od paliw kopalnych oraz szybki postęp w dziedzinie technologii akumulatorowych tworzą idealne środowisko dla rozwoju pojazdów elektrycznych” komentuje Chris Delaney, prezes Goodyear w regionie Europa, Bliski Wschód i Afryka. „Współpracujemy z producentami samochodów nad wprowadzeniem w przyszłym roku technologii Electric Drive, która ma za zadanie sprostać wyjątkowym wymaganiom tego rozwijającego się segmentu pojazdów.”

Oprócz wyższej trwałości, producenci samochodów elektrycznych oczekują opon o  poprawionych parametrach w zakresie oporów toczenia. Z kolei priorytetem konsumentów jest wydłużenie zasięgu pojazdów, ponieważ w większości krajów sieć stacji ładowania jest jeszcze niedostatecznie rozwinięta. Kolejnym aspektem jest poziom hałasu i komfort jazdy, ponieważ przy niskich prędkościach samochody elektryczne wytwarzają nawet o połowę mniej hałasu niż tradycyjne pojazdy.

Technologia Electric Drive

Aby sprostać tym wyzwaniom, prototyp EfficientGrip Performance z technologią Electric Drive oferuje następujące rozwiązania:

  • Wydłużone przebiegi dzięki innowacyjnej rzeźbie bieżnika: Cieńsze kanały w rzeźbie bieżnika tworzą większą powierzchnię styku z nawierzchnią niż tradycyjne rowki radialne. Dzięki większej ilości gumy stykającej się z drogą, opona lepiej sobie radzi z dużym momentem obrotowym, utrzymując jednocześnie wysokie osiągi na mokrej nawierzchni. Konstrukcja bieżnika zapobiega również przedostawaniu się fal dźwiękowych do rowków, co zmniejsza hałas wewnątrz i na zewnątrz pojazdu.
  • Konstrukcja o dużej nośności: Kształt komory opony został zoptymalizowany pod kątem przenoszenia dodatkowej masy pojazdu spowodowanej ciężarem baterii, przy zachowaniu optymalnej, zapewniającej wysokie osiągi powierzchni styku z nawierzchnią.
  • Wydłużony zasięg: Materiałowe właściwości mieszanki bieżnika zostały dostosowane do bardzo niskiego oporu toczenia, który wydłuża zasięg pojazdów, a jednocześnie radzi sobie z wysokim momentem obrotowym. Ponadto ściana boczna zmniejsza opór aerodynamiczny, a profil posiada mniejszą masę obrotową, co redukuje ogólne zużycie energii.

Podobne

VW Golf Mk9 będzie elektryczny

Volkswagen Golf w dziewiątej odsłonie nadal przetrwa, co dziś nie jest takie oczywiste, ale pożegnamy tradycyjne silniki spalinowe. Te zostaną tylko przy najmocniejszych odmianach.  Volkswagen mocno prze w stronę elektryfikacji. Po premierze flagowego ID.7 oraz koncepcyjnego ID. GTI przyszedł czas na informacje o Golfie. Producenci coraz mniej patrzą na sentymenty i idą z duchem czasu.…

Nissan Ariya

Nowe kolory elektrycznych aut Nissana – od Akatsuki Cooper po Aurora Green

Po czym można będzie poznać Ariyę – elektryczny model Nissana? Nie tylko po innej stylistyce nadwozia, ale też nowej palecie kolorów o wdzięcznych nazwach od Akatsuki Cooper po Aurora Green. Nowy Nissan Ariya stał się dla projektantów odpowiedzialnych za kolorystykę okazją do stworzenia nowej identyfikacji wizualnej dla samochodów elektrycznych tej japońskiej marki. Chcąc podkreślić drzemiącą pod…