Przez cztery lata Polo R WRC było niekwestionowanym królem rajdowych odcinków specjalnych. Kontynuatorem sukcesów może być wyścigowy Golf TCR.
Prototyp Golfa TCR został zaprezentowały w drugiej połowie 2015 r. Wyścigówkę zbudował stacjonujący w Hanowerze zespół Volkswagen Motorsport. Golf spełnia wytyczne regulaminu serii TCR. Ma ona wymiar zarówno lokalny – ADAC TCR Germany Touring Car Championship, jak i globalny – Touringcar Racer International Series. Klasa TCR uchodzi za bardzo perspektywiczną. Formuła zawodów jest analogiczna z rywalizacją w WTCC, jednak regulaminy rządzące mistrzostwami TCR trzymają w ryzach kosztów startów.

Wartość kompletnego samochodu klasy TRC nie powinna przekroczyć 90 tysięcy euro. Wyścigówki WTCC są ponad trzykrotnie droższe. Czy warto przepłacać, skoro auta obu klas mają nadwozia z kompozytowymi poszerzeniami, masę dodatkowych wlotów powietrza i ogromne spojlery na klapach bagażnika, więc zarówno dla kibiców, jak i sponsorów są nie lada gratką?
Na regularne starty w tegorocznym ADAC TCR Germany Touring Car Championship za kierownicą Golfa TCR zdecydowało się pięciu zawodników. Z niezłym skutkiem! Luca Engstler dwukrotnie stanął na najniższym stopniu podium, a Florian Thoma wywalczył pole position i pierwsze miejsce w jednym z wyścigów. Zwycięstwem i trzecią lokatą może pochwalić się też Jason Wolfe z USA.
Jeszcze lepiej Golf sprawdza się w TCR International Series. W sezonie 2016 w klasyfikacji generalnej za jego kierownicą triumfował Stefano Comini, który zwyciężył w trzech wyścigach, czterokrotnie był drugi, a trzykrotnie trzeci. Golfem TCR startował również trzeci zawodnik sezonu – Jean-Karl Vernay. Równa jazda Francuza zaprocentowała w sezonie 2017 – pozwoliła na zwycięstwo w klasyfikacji generalnej z dużym zapasem punktowym do dwóch kolejnych zawodników.
| Silnik | 2.0 TSI |
| Maks. moc | 350 KM przy 6200 obr./min |
| Maks. moment obrotowy | 420 Nm przy 2500 obr./min |
| Skrzynia biegów | 6-stopniowa DSG |
| Długość / szerokość / wysokość | 4597 / 1950 / 1368 mm |
| Rozstaw osi | 2665 mm |
| Prześwit | 70 mm |
| Koła | 18-calowe |
| Masa własna | 1285 kg (z kierowcą) |
| 0-100 km/h | 5,2 s |
| V-maks. | 258 km/h |
Łukasz Szewczyk, fot. VW







