VW GOLF MK2 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines

VW GOLF MK2 – wielkie odliczanie – HISTORIA

W 1983 roku Volkswagen wprowadził na rynek drugą generację Golfa. Faktem jest, że ten Golf, podobnie jak poprzednik, również stał się światowym sukcesem: do czasu jego wycofania w 1991 roku Volkswagen wyprodukował 6,3 miliona Golfa Mk II.
Samochód nosił przydomek „Generation Golf” i miał zdecydowanie więcej przestrzeni od jedynki. Cytat z folderu prasowego z 1983 r .: „Całkowita długość wzrosła o 170 mm (3,99 m), a pojazd stał się szerszy o 55 mm (1,42 m)”. Mimo że nowa generacja Golfa stała się znacznie większa, Volkswagen był w stanie znacznie poprawić aerodynamikę pojazdu: wartość Cx spadła z 0,42 do 0,34.
Faktem jest również, że Golf Mk II ustanowił nowe standardy techniczne w klasie pojazdów kompaktowych. W tej generacji pojazdów wprowadzono katalizator (1984),  ABS (1986) i wspomaganie kierownicy. Golf był również dostępny po raz pierwszy z napędem na wszystkie koła (Syncro, 1986). Dodatkowo silnik w GTI był pierwszym silnikiem w Golfie z głowicą w czterozaworową (1986).
W 1988 roku VW zaprezentował wyjątkowo ciekawą odmianę Rallye Golf G60, która miała silnik generujący 160 KM i wyposażony w doładowanie G-Lader. W tym samym roku produkcja Golfa osiągnęła wartość 10 milionów- to prawie połowa wszystkich Garbusów w 14 lat produkcji. W 1990 roku powstał Golf Country z napędem na wszystkie koła. Wtedy niezrozumiany de facto był to jeden z pierwszych seryjnych nowoczesnych sportowych pojazdów użytkowych (SUV). Od 1991 roku Golf Mk II był montowany nie tylko w Wolfsburgu, ale także w nowej fabryce Mosel pod Zwickau (Saksonia).


Zamów prenumeratę

Podobne

Volkswagen - pre-order ID

ID.3 – rozchwytywana nowość Volkswagena

Świat motoryzacji ewoluuje w zawrotnym tempie. Auta stają się coraz bardziej multimedialne, a klasyczne salony sprzedaży przestają być potrzebne. Coraz częściej kierowcy konfigurują auta w wirtualnej rzeczywistości, a nawet składają zamówienia przez internet. W przypadku Volkswagena nowy rozdział otwiera zasilany prądem model ID.3, czyli pierwszy przedstawiciel nowej rodziny aut bazujących na płycie MEB, którą od…

Rekord świata w jeździe na wstecznym Rimac Nevera

Rekord świata w jeździe na wstecznym pobity. Mało który samochód pojedzie tak szybko przodem!

Jak szybko można pojechać na biegu wstecznym? Wielu próbowało, ale mamy wrażenie, że rekord ustanowiony przez Rimaca długo nie zostanie pobity. Jaki jest rekord świata w jeździe na wstecznym? Rimac Nevera to piekielnie szybki wóz, mający na koncie wiele rekordów świata. Wyprodukowany w Chorwacji elektryczny potwór zrobił tak duże wrażenie, że Bugatti postanowiło połączyć siły…