Golf, który wszystkim się podoba - Trends Magazines

Golf, który wszystkim się podoba

Golf IV 1.9 TDI, tuning

Siedem lat wcześniej Karol zdał egzamin na prawo jazdy i natychmiast kupił pierwszego Golfa III. Początkowo nawet nie myślał o tuningu, choć od zawsze odczuwał potrzebę wprowadzania zmian. Reszta przyszła z czasem. Przez cztery lata poddawał Golfa kolejnym modyfikacjom, lecz pewnego dnia zdecydował, że czas przesiąść się do nowszego samochodu. Tak to już jest z maniakami VW, niemal wszystkim podoba się Golf czwartej generacji.

Golf IV 1.9 TDI, tuning

Długo nie myślał, znalazł interesujące go ogłoszenie i pojechał po swoje wymarzone auto do oddalonego o ponad 300 km Cieszyna. Okazało się, że VW był w bardzo dobrym stanie, toteż decyzja o kupnie zapadła natychmiastowo. No i zaczęło się…

Golf IV 1.9 TDI, tuning

Na początek o tym, co widać na pierwszy rzut oka, czyli o karoserii. Na przedni zderzak zamontowano wygładzoną listwę wyposażoną w przydymiane obrysówki, pod zderzakiem nakładkę z wersji 25th Anniversary z rynku amerykańskiego, podobnie z resztą jak progi, tylna dokładka oraz lotka klapy bagażnika.

Golf IV 1.9 TDI, tuning

Przednie lampy to oryginalne ksenony z wewnętrznymi ramkami polakierowanymi na czarno. Czarnym lakierem pokryte są również zewnętrzne lusterka, grill, słupki drzwi oraz zaślepki kierunkowskazów firmy WOB, a małe lusterko od strony pasażera zmienione zostało na pełnowymiarowe.

Golf IV 1.9 TDI, tuning

Co zmieniło się z tyłu nadwozia? Dostrzegamy kolejne akcesoria przeznaczone na rynek amerykański. A są to zderzak, lampy, znaczek Rabbit GTI. Ciekawy efekt przyniosło usunięcie nietrafionej stylistycznie klamki z klapy bagażnika oraz montaż znaczka z Golfa V, który jest jednocześnie klamką!

Golf IV 1.9 TDI, tuning

Oczywiście najbardziej przyciągają wzrok ogromne polerowane obręcze. Są to osiemnastocalowe felgi Monoblock z Audi A8 z gumami Yokohama Parada o rozmiarze 215/40. Koła na pewno nie prezentowałyby się tak okazale, gdyby nie obniżone za pomocą gwintu KW zawieszenie, dodatkowo usztywnione rozpórką z Audi S3.

Golf IV 1.9 TDI, tuning

Na zewnątrz to tyle, zobaczmy, co dzieje się w kabinie Golfa. Kierowca zasiada niemal jak w rajdowym bolidzie w świetnych fotelach Konig z topowej odmiany Golfa R32. Z R32 są również kierownica, dywaniki, nakładki na pedały i podstopnica oraz aluminiowe dekory.

Golf IV 1.9 TDI, tuning

Nawiązaniem do modyfikacji nadwozia jest gałka dźwigni zmiany biegów – oczywiście z wersji 25th Anniversary. Zegary wymieniono na odpowiedniki z odmiany Sport Edition zaś lusterko wsteczne na fotochromatyczne z Passata W8.

Golf IV 1.9 TDI, tuning

W środkowych nawiewach bystre oko dostrzeże dwa dodatkowe wskaźniki monitorujące temperaturę oleju oraz ciśnienie doładowania.

Golf IV 1.9 TDI, tuning

Skoro o wskaźnikach mowa, nie sposób nie wspomnieć o tym, że silnik Golfa nie jest seryjny.

Golf IV 1.9 TDI, tuning

Bazowo 1.9 TDI generował w tym modelu 110 KM. Dzięki wymianie turbosprężarki na znacznie większy odpowiednik z motoru ARL oraz wtryskiwaczy na wydajniejsze, modyfikując program sterujący silnikiem udało się wykrzesać 150 KM oraz 350 Nm momentu obrotowego. W uzyskaniu tego wyniku pomógł zapewne 2,5-calowy układ wydechowy oparty na tłumikach RM MOTORS.

Golf IV 1.9 TDI, tuning

Teraz Golf, którego oglądacie na zdjęciach ma nowego właściciela. Karol kupił już nowe auto -Passata B6 w topowej wersji i zaczyna tym samym realizację kolejnego projektu…

Golf IV 1.9 TDI, tuning

Piotr Dankiewicz

Fot. Mikołaj Urbański

Golf IV 1.9 TDI, tuning

VW Golf 1.9 TDI

SILNIK/NAPĘD: 1.9 TDI, 150 KM & 350 Nm, turbina z silnika ARL, wtryski 216 mm, oil catch tank, 2,5-calowy wydech z nierdzewki, korek wlewu oleju i wody z Audi R8 wszystkie modyfikacje wykonane w firmie RM Motors

NADWOZIE: dokładki, progi i lotka z wersji 25th USA, lampy przednie oryginalny ksenon z pomalowanymi na czarno ramkami, lampy tylne Hella, przedni zderzak z wygładzoną listwą i obrysy smoked, zderzak tylni, znaczek Rabitt GTI z wersji USA, duże lusterka w kolorze czarna perła, czarne słupki, zmiana srebrnego grilla na czarny, siłowniki klapy i maski z R32, zaślepki kierunków WOB, przerobiona klapa tylna otwierana znaczkiem Golf V

KOŁA/OPONY: felgi Monoblock 18/8J z Audi A8 w całkowitej polerce z oponami Yokohama Parada 215/40/18

ZAWIESZENIE: gwintowane KW, rozpórka z Audi S3
HAMULCE: tarcze Brembo Max, klocki Ferodo

WNĘTRZE: włącznik świateł z nowego VW Scirocco, nowa oryginalna tapicerka, kierownica, aluminiowe dekory, nakładki na pedały i podstopnica, oryginalne dywaniki z Golfa R32, oryginalna gałka z wersji 25th USA, dodatkowe zegary AutoGauge ( temp., olej i Boost), licznik z odmiany Sport Edition, fotochromatyczne lusterko z czujnikiem deszczu z Passata W8

CAR AUDIO: jednostka sterująca Pioneer DEH-P3600MP, głośniki na panelach MDF Helix DB 62.1, wzmacniacz Alpine mrv t500 v12 i głośnik PowerBass s10 w skrzyni 35l/35Hz

PODZIĘKOWANIA: dla rodziców za wsparcie finansowe, dla narzeczonej Joanny za wyrozumiałość oraz pozdrowienia dla chłopaków z vag-podkarpacie.pl

(VW TRENDS 2/2012)

Możesz zamówić prenumeratę i być na bieżąco z nowinkami i ciekawostkami dotyczącymi VW TUTAJ

Podobne

Kubica kończy karierę w Formule 1

Kończy się przygoda Roberta Kubicy z Formułą 1. Trening przed GP Abu Dhabi 2022 był jego ostatnim występem w oficjalnej sesji F1. Nasz rodak nie będzie już kierowcą rezerwowym Alfy Romeo, a z ekipy odejdzie jego sponsor - PKN Orlen, który przenosi się do ekipy Alpha Tauri. Przypomnijmy, że swoją karierę Robert Kubica zaczął w…

BMW E39 to tani samochód? Lepiej sprawdź ten egzemplarz

Ceny niektórych modeli BMW, które jeszcze kiedyś można było kupić "za grosze" poszybowały w górę. Przykładem jest to BMW E39, które zostało wystawione za ogromną, jak za ten model kwotę.  Na wysoką cenę w samochodach używanych wpływa wiele czynników. Głównym jest oczywiście stan techniczny i wizualny, czasami także przebieg. Na łamach Trends pokazujemy często ciekawe…