Siedem lat wcześniej Karol zdał egzamin na prawo jazdy i natychmiast kupił pierwszego Golfa III. Początkowo nawet nie myślał o tuningu, choć od zawsze odczuwał potrzebę wprowadzania zmian. Reszta przyszła z czasem. Przez cztery lata poddawał Golfa kolejnym modyfikacjom, lecz pewnego dnia zdecydował, że czas przesiąść się do nowszego samochodu. Tak to już jest z maniakami VW, niemal wszystkim podoba się Golf czwartej generacji.
Długo nie myślał, znalazł interesujące go ogłoszenie i pojechał po swoje wymarzone auto do oddalonego o ponad 300 km Cieszyna. Okazało się, że VW był w bardzo dobrym stanie, toteż decyzja o kupnie zapadła natychmiastowo. No i zaczęło się…
Na początek o tym, co widać na pierwszy rzut oka, czyli o karoserii. Na przedni zderzak zamontowano wygładzoną listwę wyposażoną w przydymiane obrysówki, pod zderzakiem nakładkę z wersji 25th Anniversary z rynku amerykańskiego, podobnie z resztą jak progi, tylna dokładka oraz lotka klapy bagażnika.
Przednie lampy to oryginalne ksenony z wewnętrznymi ramkami polakierowanymi na czarno. Czarnym lakierem pokryte są również zewnętrzne lusterka, grill, słupki drzwi oraz zaślepki kierunkowskazów firmy WOB, a małe lusterko od strony pasażera zmienione zostało na pełnowymiarowe.
Co zmieniło się z tyłu nadwozia? Dostrzegamy kolejne akcesoria przeznaczone na rynek amerykański. A są to zderzak, lampy, znaczek Rabbit GTI. Ciekawy efekt przyniosło usunięcie nietrafionej stylistycznie klamki z klapy bagażnika oraz montaż znaczka z Golfa V, który jest jednocześnie klamką!
Oczywiście najbardziej przyciągają wzrok ogromne polerowane obręcze. Są to osiemnastocalowe felgi Monoblock z Audi A8 z gumami Yokohama Parada o rozmiarze 215/40. Koła na pewno nie prezentowałyby się tak okazale, gdyby nie obniżone za pomocą gwintu KW zawieszenie, dodatkowo usztywnione rozpórką z Audi S3.
Na zewnątrz to tyle, zobaczmy, co dzieje się w kabinie Golfa. Kierowca zasiada niemal jak w rajdowym bolidzie w świetnych fotelach Konig z topowej odmiany Golfa R32. Z R32 są również kierownica, dywaniki, nakładki na pedały i podstopnica oraz aluminiowe dekory.
Nawiązaniem do modyfikacji nadwozia jest gałka dźwigni zmiany biegów – oczywiście z wersji 25th Anniversary. Zegary wymieniono na odpowiedniki z odmiany Sport Edition zaś lusterko wsteczne na fotochromatyczne z Passata W8.
W środkowych nawiewach bystre oko dostrzeże dwa dodatkowe wskaźniki monitorujące temperaturę oleju oraz ciśnienie doładowania.
Skoro o wskaźnikach mowa, nie sposób nie wspomnieć o tym, że silnik Golfa nie jest seryjny.
Bazowo 1.9 TDI generował w tym modelu 110 KM. Dzięki wymianie turbosprężarki na znacznie większy odpowiednik z motoru ARL oraz wtryskiwaczy na wydajniejsze, modyfikując program sterujący silnikiem udało się wykrzesać 150 KM oraz 350 Nm momentu obrotowego. W uzyskaniu tego wyniku pomógł zapewne 2,5-calowy układ wydechowy oparty na tłumikach RM MOTORS.
Teraz Golf, którego oglądacie na zdjęciach ma nowego właściciela. Karol kupił już nowe auto -Passata B6 w topowej wersji i zaczyna tym samym realizację kolejnego projektu…
Piotr Dankiewicz
Fot. Mikołaj Urbański
VW Golf 1.9 TDI
SILNIK/NAPĘD: 1.9 TDI, 150 KM & 350 Nm, turbina z silnika ARL, wtryski 216 mm, oil catch tank, 2,5-calowy wydech z nierdzewki, korek wlewu oleju i wody z Audi R8 wszystkie modyfikacje wykonane w firmie RM Motors
NADWOZIE: dokładki, progi i lotka z wersji 25th USA, lampy przednie oryginalny ksenon z pomalowanymi na czarno ramkami, lampy tylne Hella, przedni zderzak z wygładzoną listwą i obrysy smoked, zderzak tylni, znaczek Rabitt GTI z wersji USA, duże lusterka w kolorze czarna perła, czarne słupki, zmiana srebrnego grilla na czarny, siłowniki klapy i maski z R32, zaślepki kierunków WOB, przerobiona klapa tylna otwierana znaczkiem Golf V
KOŁA/OPONY: felgi Monoblock 18/8J z Audi A8 w całkowitej polerce z oponami Yokohama Parada 215/40/18
ZAWIESZENIE: gwintowane KW, rozpórka z Audi S3
HAMULCE: tarcze Brembo Max, klocki Ferodo
WNĘTRZE: włącznik świateł z nowego VW Scirocco, nowa oryginalna tapicerka, kierownica, aluminiowe dekory, nakładki na pedały i podstopnica, oryginalne dywaniki z Golfa R32, oryginalna gałka z wersji 25th USA, dodatkowe zegary AutoGauge ( temp., olej i Boost), licznik z odmiany Sport Edition, fotochromatyczne lusterko z czujnikiem deszczu z Passata W8
CAR AUDIO: jednostka sterująca Pioneer DEH-P3600MP, głośniki na panelach MDF Helix DB 62.1, wzmacniacz Alpine mrv t500 v12 i głośnik PowerBass s10 w skrzyni 35l/35Hz
PODZIĘKOWANIA: dla rodziców za wsparcie finansowe, dla narzeczonej Joanny za wyrozumiałość oraz pozdrowienia dla chłopaków z vag-podkarpacie.pl
(VW TRENDS 2/2012)
Możesz zamówić prenumeratę i być na bieżąco z nowinkami i ciekawostkami dotyczącymi VW TUTAJ