Japońskie E31 z silnikiem S38 pieszczotliwie nazwane "836CSL". Geniusz, czy heretyk?- TUNING - Trends Magazines

Japońskie E31 z silnikiem S38 pieszczotliwie nazwane „836CSL”. Geniusz, czy heretyk?- TUNING

BMW nigdy nie stworzyło drogowej wersji „M” serii 8 E31.  W sekretnym garażu BMW przez lata kurzył się protoyp M8 z silnikiem blikim temu z Mclaren F1, ale świat nigdy nie doczekał się BMW M8 E31. Niektórym taki stan rzeczy do dziś nie odpowiada…

A co jeśli zbudujesz własną sportową serię 8, takie swoje M8, używając wyłącznie ulubionych części bez nikogo spoglądającego przez ramię? Nic dziwnego, że pewien człowiek w Japonii właśnie to zrobił i nazywa się Masahiro Ito. Za bazę posłużyło 850i. Ciężki 12-cylindrowiec powędrował do lamusa, a w jego miejsce trafiło… S38B36. Tak- to jest silnik z E34 M5.

„Przed zakupem E31 miałem E34 M5, którego używałem do driftu”, wyjaśnia Ito-san. „Wolałem wygląd i styl E31, ale nie było dostępnej opcji sportowej. Postanowiłem więc stworzyć własną wersję. ”

Nowy silnik ma połowę cylindrów, ale pasuje do auta rewelacyjnie. W rzeczywistości BMW nigdy nie oferowało E31 z czymkolwiek mniejszym niż V8. Przy mieszanych zamiarach używania auta na ulicy i do driftu było oczywiste, że ręczna skrzynia biegów i LSD będą niezbędne. Poprzez zamianę na silnik S38 i 6-biegową skrzynię, Ito-san zaoszczędził 100 kg w stosunku do V12.  Ale redukcja masy nie kończy się tutaj. Nawiązując do koncepcji M8, Ito-san intensywnie wykorzystuje włókno węglowe. Z tyłu seria 8 nosi znaczek CSL jako bezczelny ukłon w stronę E46 M3 CSL, który był jedną z inspiracji. Może ta seria 8 ma więcej wspólnego z prostą szóstką CSL niż nawet prototyp M8? Tak czy inaczej, auto Ito-sana ma szacunkową wagę 1590 kg. To imponujące, jeśli wziąć pod uwagę, że 850i waży od 1855 do 1975 kg w zależności od silnika i specyfikacji. Wszystko to dzięki zamianie silnika i układu napędowego, ale także dzięki lekkim panelom nadwozia z carbonu: w tym zderzakom, masce silnika, jak i oczywiście dachu. Do Oryginalnego lakieru Alpineweiß II, dodano perłę, która podkreśla muskularne linie, a przedni zderzak jest ręcznie zbudowany i powstał na zamówienie. Co powiecie na usunięcie standardowych skórzanych foteli?

To pozwoliło zaoszczędzić aż 80 kg! Na ich miejscu jest para kubełków Recaro. Rozkładany fotel zapewniający pasażerowi pewien komfort i sztywny fotel kierowcy sprawia, że ​​całość jest bardzo japońska. Aby dokończyć dietę, Ito-san usunął układ ABS i zamontował wspaniałe, lekkie felgi Enkei RS05RR w 18 × 9,5 cala z oponami 265 / 35 R18. 

Geniusz, czy heretyk? Naszym zdaniem geniusz. Japończycy z jakiegoś powodu potrafią robić takie rzeczy, że ja często po prostu zbieram szczękę z podłogi i… tak właśnie jest tutaj. Jak mnie się to podoba! Przepiękna maszyna na miarę moich niespełnionych tunerskich ambicji. 

Źródła: 
speedhunters.com;
instagram.com/mark_scenemedia/

.

Podobne

Tuning VW Caddy 1 widok z przodu

Szybki pikup to już nie oksymoron. Zobaczcie tego Caddy!

Volkswagen Caddy został stworzony na potrzeby rynku północnoamerykańskiego. Określany był wówczas jako Rabbit Pickup. W 1983 roku trafił do Europy pod nazwą Caddy. W Polsce każdy, kto kupuje to auto, kieruje się inną potrzebą. Michał na początku chciał zbudować klasycznego pikapa. Chęć uczynienia go demonem prędkości pojawiła się później. Zanim auto widoczne na zdjęciach trafiło na Śląsk,…

VW Golf II, swap 1.8

VW Golf II po swapie silnika

Łukasz właścicielem bordowego Golfa II jest od grudnia 2002 roku. Początkowo Golf był zwykłą „dwójką” z oszczędnym, lecz niezbyt dynamicznym silnikiem 1,6 l TD, wąskimi zderzakami, standardowym zawieszeniem – krótko mówiąc, totalną serią z ubogim wyposażeniem.   Pomysły na przeróbki rodziły się stopniowo, wszystko zaczęło się od wymiany zderzaków i lekkiego obniżenia zawieszenia, które z czasem…