Trend na start-upy dosięgnął również świata motoryzacji. Niemiecka GEMBALLA planuje produkcję supersamochodu i otwarcie mówi o tym, że szuka finansowania dla projektu. Taka gra „w otwarte karty”, to dla nas nowość. Z reguły słyszy się o bardzo ambitnych planach na budowę superauta. Komuś udaje się przemówić do wyobraźni społeczności motoryzacyjnej, a następnie projekt przepada bez echa. Pagani i Koenigsegg to, naszym zdaniem, wyjątki potwierdzające tę regułę. Przyczyn należy upatrywać najczęściej w braku środków finansowych. Tutaj mamy ciekawe podejście w stylu firm start-up i liczę, że opłaci się to GEMBALLI. Od momentu przejęcia w 2010 r. nowi właściciele zainwestowali ponad 15 milionów Euro w ponowny start i liczne nowe projekty w dziedzinie tuningu. Przy kolejnych inwestycjach w wysokości 20 milionów Euro, firma po raz pierwszy planuje właśnie super sportowy samochód. Na rysunkach bolid bardzo przypomina na inny, rozsławiony przez film Fast and Furious 7 samochód- Lykan HyperSport. Zgodzicie się?
Steffen Korbach, właściciel i dyrektor zarządzający GEMBALLA GmbH, ma wielkie plany dla firmy: „Planujemy rasowy super sportowy samochód o wyjątkowej, agresywnej konstrukcji i mocy silnika znacznie przekraczającej 800 KM. W ramach tego chcielibyśmy nawiązać do istniejących legend GEMBALLA i wdrożyć szereg innowacyjnych koncepcji. Możesz oczekiwać bezkompromisowego pojazdu, radykalnego i luksusowego. Pierwsze projekty zostaną przedstawione wybranym klientom wkrótce, a pierwszy prototyp powinien zostać wystawiony już w 2020 roku. Obecnie planujemy rozpocząć produkcję w 2022 roku.”
HISTORIA
Od momentu założenia w 1981 r. GEMBALLA stała się renomowaną firmą zajmującą się modyfikacją samochodów i od tego czasu zasłynęła z najbardziej innowacyjnych, nietypowych, ekstremalnych, drogich i ekskluzywnych przeróbek pojazdów. Firma przeszła do historii motoryzacji ze światowym sukcesem limitowanej edycji, kompleksowo dopracowanych kultowych samochodów sportowych GEMBALLA AVALANCHE, MIRAGE, MIG-U1, TORNADO i MISTRALE. GEMBALLA jest notowana jako zarejestrowany producent samochodów w niemieckim urzędzie ds. Pojazdów silnikowych od 1985 r.