G-POWER BMW M3. Ile mocy to zbyt wiele? - TUNING - Trends Magazines

G-POWER BMW M3. Ile mocy to zbyt wiele? – TUNING

leib-bmw-m3-tuning

BMW M3 jest ulubieńcem firm tuningowych. Specjaliści od modyfikacji bardzo chętnie uwalniają rezerwy mocy, które tkwią w wolnossącym silniku 4.0 V8.

leib-bmw-m3-tuning

Przepisów na podkręcenie jednostki S65B40 nie brakuje. Najbardziej spektakularne efekty przynosi zastosowanie mechanicznego doładowania. Na taki krok zdecydowała się firma Leib Engineering, która wyposażyła M3 w kompresor G-Power SK II CS.

leib-bmw-m3-tuning

Tuner z Gießen dołożył też bardziej wydajne pompy paliwa, wtryskiwacze o wyższej przepustowości, zimne świece zapłonowe oraz zoptymalizowany układ dolotowy.

leib-bmw-m3-tuning

Mniej restrykcyjny wydech ze sportowymi katalizatorami HJS oraz przepustnicami regulującymi poziom hałasu przygotowała firma Supersprint. Efekty modyfikacji są niebagatelne. Hamownia wykazała 610 KM i 590 Nm.

leib-bmw-m3-tuning

Okiełznanie potężnej mocy ułatwia aktywne zawieszenie KW DDC. Siłę tłumienia amortyzatorów można regulować znajdującym się na tunelu środkowym przyciskiem EDC. Po odpowiednim ustawieniu elektroniki zmiana ustawień może nastąpić po wciśnięciu przycisku M na kierownicy.

leib-bmw-m3-tuning

Zmodyfikowane M3 Cabrio skutecznie kamufluje swój potencjał. Najpoważniejszą zmianą wizualną są koła w rozmiarze 9×19 oraz 10×19, które pochodzą z BMW serii 1 M Coupé.

Fot. Leib

Podobne

BMW M30 30 Jare F 80 widok z przodu

Specjalna edycja specjalnego samochodu: BMW M3 30 Jahre (F80)

BMW M3 F80 30 Jahre to auto absolutnie wyjątkowe. Wyprodukowano ich w liczbie zaledwie 500 egzemplarzy dla uczczenia 30. rocznicy powstania pierwszej M3. Auto niezwykle rzadkie, ponadczasowe i niepowtarzalne. Grzegorz, właściciel opisywanego samochodu, postanowił je zindywidualizować. Dzięki kilku niezbyt inwazyjnym zmianom powstało M3 jedyne w swoim rodzaju. Początki M3 Historia M3 rozpoczęła się w 1986 roku. To właśnie Niemcy postanowili pokazać światu bazującą…

Tuning BMW E36 Touring widok z tyłu

Swap na dwukrotnie większy silnik w touringu E36 – jak to zrobić?

Właściciel prezentowanego E36, Dawid, wcześniej był posiadaczem trzech E30 oraz dwóch E36. Tym razem postanowił nabyć BMW serii 3 w wersji kombi i zmienić w nim silnik na widlastą jednostkę o ponad dwa razy większej pojemności, a przy tym zachować typową dla kombi funkcjonalność. Zakupiony egzemplarz to 318i z 1998 roku. Dawidowi udało się pozyskać…