G-POWER BMW M3. Ile mocy to zbyt wiele? - TUNING - Trends Magazines

G-POWER BMW M3. Ile mocy to zbyt wiele? – TUNING

leib-bmw-m3-tuning

BMW M3 jest ulubieńcem firm tuningowych. Specjaliści od modyfikacji bardzo chętnie uwalniają rezerwy mocy, które tkwią w wolnossącym silniku 4.0 V8.

leib-bmw-m3-tuning

Przepisów na podkręcenie jednostki S65B40 nie brakuje. Najbardziej spektakularne efekty przynosi zastosowanie mechanicznego doładowania. Na taki krok zdecydowała się firma Leib Engineering, która wyposażyła M3 w kompresor G-Power SK II CS.

leib-bmw-m3-tuning

Tuner z Gießen dołożył też bardziej wydajne pompy paliwa, wtryskiwacze o wyższej przepustowości, zimne świece zapłonowe oraz zoptymalizowany układ dolotowy.

leib-bmw-m3-tuning

Mniej restrykcyjny wydech ze sportowymi katalizatorami HJS oraz przepustnicami regulującymi poziom hałasu przygotowała firma Supersprint. Efekty modyfikacji są niebagatelne. Hamownia wykazała 610 KM i 590 Nm.

leib-bmw-m3-tuning

Okiełznanie potężnej mocy ułatwia aktywne zawieszenie KW DDC. Siłę tłumienia amortyzatorów można regulować znajdującym się na tunelu środkowym przyciskiem EDC. Po odpowiednim ustawieniu elektroniki zmiana ustawień może nastąpić po wciśnięciu przycisku M na kierownicy.

leib-bmw-m3-tuning

Zmodyfikowane M3 Cabrio skutecznie kamufluje swój potencjał. Najpoważniejszą zmianą wizualną są koła w rozmiarze 9×19 oraz 10×19, które pochodzą z BMW serii 1 M Coupé.

Fot. Leib

Podobne

BMW 335i E91 tył

BMW 335i 500 KM – idealny rodzinny sleeper?

BMW Serii 3 E91, szczególnie w wersji przedliftowej nie należy do urodziwych samochodów. Ale w tym egzemplarzu niedociągnięcia w wyglądzie nadrabia silnik, który wzmocniono do 500 KM! Bazą do tuningu tego E91 była wersja 335i, która już w standardzie nie narzeka na brak mocy. Jednostka N54 (a po lifcie N55) obiecuje świetne osiągi - 306…