Europejskie koncerny zaprzestaną sprzedaży w Rosji? To nie takie proste - Trends Magazines

Europejskie koncerny zaprzestaną sprzedaży w Rosji? To nie takie proste

Fabryka BMW w Spartanburgu

Ze względu na inwazję Rosji na Ukrainę wiele państw domaga się nałożenia jak najdalej idących sankcji na Rosję. Także koncerny motoryzacyjne rozważają twarde kroki przeciwko agresorowi, nawet zakaz sprzedaży aut w tym kraju.

Wprowadzenie sankcji przez firmy produkujące auta zapewne mocno Rosja by odczuła, ale w dzisiejszym, globalnym świecie pełnym powiązań działa to niestety w dwie strony. Mercedes, Volkswagen, BP, Pirelli, producent stali Thyssenkrupp i wiele, wiele innych firm motoryzacyjnych ma swoje powiązania w Rosji. Przerwanie współpracy oznaczałoby milionowe straty także dla tych właśnie producentów. 

Producenci motoryzacyjni mają w Federacji Rosyjskiej bardzo rozległe gałęzie. Volkswagen, Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel), Renault i Mercedes-Benz mają tam swoje fabryki. BMW produkuje samochody za pośrednictwem rosyjskiego partnera Avtotor. Stellantis planuje importować samochody dostawcze pod markami Peugeot, Opel i Citroen ze swojej fabryki w Kałudze, aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu Europy na auta dostawcze. Pirelli, marka należąca do Chińczyków ma w Rosji fabryki zatrudniające 2500 osób. Produkują tam w większości opony na rynek krajowy, ale też na eksport. 

Mówimy tutaj tylko o branży motoryzacyjnej. Oprócz tego w grę wchodzi branża energetyczna, gazowa, paliwowa, finansowa itd. Każdy zdecydowany ruch po stronie państw nakładających sankcje, może się odbić rykoszetem właśnie na nich. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 2002ti 1970 – obieżyświat

Zadbane klasyki bardzo często pełnią rolę weekendowych aut, służących do zadawania szyku podczas leniwych przejażdżek. W takiej roli idealnie sprawdza się BMW 2002ti. Paweł, właściciel opisywanego samochodu, nie zamierza jednak trzymać swojej bawarki pod kocem. Przez blisko 22 lata użytkowania pokonał nią 150 tys. km, zwiedził wiele ciekawych miejsc i ciągle mu mało! BMW 2002ti to model kultowy i dość rzadko…

BMW 1er M Coupé CSL 5.0 V10 SMG Kompressor bok

BMW 1er M Coupé CSL 5.0 V10 SMG Kompressor – ile kosztuje ten potwór?

BMW 1M to niewielkie coupé będące pełnoprawnym członkiem niemieckiej ognistej rodziny M. Szybkie, mocne, narowiste i uzależniające. Na dodatek to coupé jest postrzegane jako długo oczekiwany spadkobierca oryginalnego BMW M3 ze względu na swoje rozmiary i świetne prowadzenie.  Fabrycznie w 1M Specjalistom z Niemiec udało się upchnąć z przodu 3-litrowy 6-cylindrowy silnik benzynowy. Ten sam…