Euro NCAP przetestowało Volkswagena ID.3 Jak wypadł w teście elektryczny hatchback? - Trends Magazines

Euro NCAP przetestowało Volkswagena ID.3 Jak wypadł w teście elektryczny hatchback?

Volkswagen ID.3 otrzymał w teście zderzeniowym organizacji Euro NCAP (European New Car Assessment) maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Pierwszemu seryjnemu modelowi Volkswagena skonstruowanemu na płycie podłogowej MEB przeznaczonej do aut elektrycznych, specjaliści Euro NCAP przyznali wysokie oceny we wszystkich kategoriach testowych.

PRENUMERATA TRENDS

Volkswagen jest zadowolony z wyniku ID.3

„To wspaniały sukces całego zespołu pracującego nad modelami ID.” – powiedział dr Frank Welsch, szef działu rozwoju marki Volkswagen. „Wysoki poziom bezpieczeństwa naszych samochodów jest dla nas bardzo ważny, dlatego uwzględniliśmy to zagadnienie już na etapie projektowania aut na platformie MEB. ID.3, który zdobył w teście pięć gwiazdek w pełni potwierdził, że jest modelem bezpiecznym”.

Co ocenia Euro NCAP?

Ocena bezpieczeństwa dzieci uwzględnia trzy ważne aspekty: oprócz ochrony, jaką podczas zderzenia czołowego i bocznego zapewniają systemy bezpieczeństwa przeznaczone dla dzieci, pod uwagę bierze się też możliwość zamontowania różnej wielkości fotelików oraz obecność wyposażenia pozwalającego na bezpieczny przewóz młodych pasażerów. uznano, że ID.3 chroni kierowcę i pasażerów w 87 procentach. W wypadku dzieci stopień ochrony wyniósł nawet 89 procent.

Chodzi nie tylko o pasażerów

Oprócz bezpieczeństwa pasażerów Euro NCAP sprawdza również jak skutecznie działają automatyczne systemy hamowania i czy w razie kolizji chronią takich uczestników ruchu drogowego, jak piesi czy rowerzyści. Eksperci dużą wagę przywiązują ponadto do seryjnego wyposażenia samochodu w systemy asystujące. W każdej wersji wyposażenia ID.3 znajdują się system Lane Assist utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu oraz system monitorowania przestrzeni przed autem Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania.

Co składa się na wynik Volkswagena ID.3 w teście Euro NCAP?

ID.3 to pierwszy model Volkswagena, w którym montuje się tzw. Center-Airbag chroniący osoby siedzące na fotelach z przodu. W czasie uderzenia w bok samochodu zapobiega on m.in. wzajemnemu uderzeniu się kierowcy i pasażera głowami. W ramach opcji Volkswagen oferuje również inne nowoczesne systemy asystujące. Jednym z nich jest aktywny tempomat ACC regulujący odległość od poprzedzającego samochodu i z wyprzedzeniem rozpoznający ograniczenia prędkości. Travel Assist umożliwia z kolei półautomatyczną jazdę z prędkością do 160 km/h. System ułatwiający jazdę w korku, czujniki Blind Spot z systemem ułatwiającym wyjazd z miejsca parkowania, Emergency Assist oraz Park Assist to kolejne rozwiązania, które zapewniają pasażerom bezpieczną i wygodną podróż.

Nagranie z przebiegu testu

Szczegółowe informacje są dostępne na stronie www.euroncap.com.

Podobne

Najstarszy VW Garbus na świecie? Auto ma numer 20

Ten egzemplarz może być najstarszym wciąż jeżdżącym VW Garbusem na świecie, nadwozie ma numer 20. Za prace renowacyjne odpowiada Polak.  Ondrej Brom to czeski entuzjasta Volkswagena Garbusa. Pierwszy samochód kupił w 1988 roku, gdy miał 20 lat. Od tego czasu pała niezachwianą miłością do Garbusów i miał ich do tej pory więcej niż siedem. W…

Logo XIX zlotu gar-busow w Tarnowie

XIX Ogólnopolski Zlot Miłośników Gar-Busów

Członkowie Tarnowskiego Klubu Miłośników Garbusów zapraszają wszystkich kochających Garbusy, Busy i inne pojazdy zabytkowe, na XIX Ogólnopolski Zlot, który w tym roku ponownie odbędzie się w dniach 6-8 sierpnia na terenie Ludowego Ośrodka Sportowego DUNAJEC przy ul. Sportowej 1 w Zbylitowskiej Górze. Dla uczestników organizatorzy przygotowali olbrzymią zadaszoną przestrzeń, chroniącą przed opadami deszczu, pole namiotowe…