Odliczanie rozpoczęte. Nowa rodzina modeli Volkswagen I.D. - Trends Magazines

Odliczanie rozpoczęte. Nowa rodzina modeli Volkswagen I.D.

Przedstawiciele Volkswagena zapowiedzieli, że już w 2020 r. zainteresowani będą mogli cieszyć się modelami z nowej rodziny Volkswagen I.D. – od podstaw budowanej jako samochody elektryczne na przeznaczonej dla nich platformie MEB. Czas pędzi nieubłaganie, a Volkswagen ogłosił właśnie, że rozpoczyna odliczanie 100 tygodni do rozpoczęcia pierwszego modeli z rodziny Volkswagen I.D. w fabryce w Zwickau.

Deklaracja padła podczas spotkania prezesa Volkswagena z przedstawicielami firm odpowiedzialnych za dostawy komponentów do platformy MEB. Jak łańcuch logistyczny jest ważny, dowodzą ostatnie problemy Tesli, której produkcja spowolniła z powodu problemów z dostawami baterii.
Volkswagen zamierza wyznaczyć nowe kierunki w rozwoju elektromobilności. Koncern bardzo poważnie przygotował się do ofensywy modelowej. Na platformie MEB mają powstać 32 typy pojazdów. Aby operacja zakończyła się sukcesem, w rozwój elektromobilności w ciągu najbliższych pięciu lat koncern chce zainwestować w „elektrykę” sześć miliardów euro.

W pierwszej kolejności na rynek trafią modele I.D. (kompakt), I.D. BUZZ (van, czerpiący pełnymi garściami ze stylizacji Transportera T1) oraz I.D. CROZZ (crossover). Wszystkie będą legitymowały się świetnymi osiągami i dużym zasięgiem. W planach są też systemy autonomicznej jazdy – o ich wprowadzeniu czy zakresie dostępnych funkcji najprawdopodobniej przesądzą jednak regulacje prawne. Na razie nic nie wskazuje, by miały ulec zmianie.

Podobne

Test VW Polo GTI. Jaki jest naprawdę?

Najnowsze Polo GTI łączy doskonałe osiągi i pewne prowadzenie z funkcjonalnością i komfortem codziennej eksploatacji. 1.6, 1.8, 1.4, 1.8, 2.0. Klamrą spinającą ten ciąg liczb jest Polo GTI. Tak bowiem zmieniały się pojemności silników miejskiego Volkswagena ze sportowym pazurem. Najnowsza generacja ma znany z Golfa GTI silnik z rodziny EA888, który na potrzeby Polo nieco…

Prąd, wodór, czy silnik spalinowy? Który układ napędowy jest lepszy?

Motoryzacja stanęła u progu największych przemian od początku swojego istnienia. Do lamusa odchodzą bowiem silniki tłokowe. Który układ napędowy jest lepszy? Prąd, wodór, czy może wciąż silnik spalinowy? Volkswagen nie skreślił napędu wodorowego – został on użyty w prototypowym Crafterze HyMotion. Koncern z Wolfsburga postawił jednak na energię elektryczną. Prąd wprawi w ruch całą rodzinę ID. Inwestycja w rozwój…