Elektryczny SUV staje się rzeczywistością. Volkswagen rozpoczyna produkcję ID.4 - Trends Magazines

Elektryczny SUV staje się rzeczywistością. Volkswagen rozpoczyna produkcję ID.4

VW ID.4 tył bok

Powiększa się rodzina modeli ID. – właśnie rozpoczęła się seryjna produkcja ID.4, pierwszego SUV-a Volkswagena wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd. ID.4, podobnie jak ID.3, jest produkowany i dostarczany klientom jako auto neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.

Kiedy premiera?

Światowa premiera ID.4 odbędzie się pod koniec września, a auto zostanie wprowadzone do sprzedaży w Polsce w przyszłym roku. Volkswagen stawia kolejny ważny krok na drodze ku elektromobilności – tym razem w najważniejszym na świecie segmencie kompaktowych SUV-ów. ID.4 to element ofensywy Volkswagena w zakresie samochodów elektrycznych, a jednocześnie model należący do cieszącej się niezmienną popularnością klasy SUV. ID.4 jest jednak nie tylko pierwszym elektrycznym SUV-em Volkswagena – stwierdził szef marki podczas rozpoczęcia seryjnej produkcji ID.4Będzie też pierwszym globalnym autem produkowanym i sprzedawanym nie tylko w Europie, lecz również w Chinach i USA.

Volkswagen brand CEO Ralf Brandstätter standing next to the first series vehicle “made in Saxony” at the start of ID.4 series production in Zwickau.

Nie tylko w Niemczech

W Niemczech elektryczne samochody koncernu Volkswagen będą produkowane w zakładach w Zwickau, Emden, Hanowerze, Zuffenhausen i w Dreźnie, a za granicą w Mlada Boleslav, Brukseli, Chattanooga, Foshan i w Anting. Droga do rozwoju motoryzacji nieobciążającej środowiska zostanie tym samym otwarta dla wszystkich.

VW ID.4 przód bok

Platforma MEB

Modele ID. należą do całkowicie nowej rodziny aut Volkswagena wyposażanych w wyłącznie elektryczny napęd. Po ID.3 i ID.4 pojawią się kolejne hatchbacki i SUV-y, a także elektryczny Volkswagen Bus, czyli legendarny Bulli. Wszystkie skonstruowano na modułowej platformie MEB przeznaczonej do budowy aut elektrycznych. Samochody bazujące na platformie MEB wyróżniają się dużym zasięgiem i przestronnym wnętrzem, mają wiele cyfrowych funkcji, a ich akumulatory można zasilać w procesie tzw. szybkiego ładowania.

VW ID.4 światło

Ogromna inwestycja

Fabryka w Zwickau gra przy tym główną rolę w koncernie, zainwestowano w nią 1,2 miliarda euro i całkowicie przestawiono na produkcję samochodów z elektrycznym napędem. Stała się ona największym i najbardziej wydajnym zakładem produkcji aut tego typu w Europie. W 2021 roku, pierwszym pełnym roku produkcji, z taśm produkcyjnych zakładu w Zwickau zjedzie 300.000 elektrycznych samochodów skonstruowanych w oparciu o platformę MEB – nie tylko marki Volkswagen.

VW ID.4 projekt przód

Podobne

E36 V12

KOMPOT V12 i to za „przyzwoite” pieniądze

W Holandii można obecnie kupić czerwone BMW E36 w wersji Compact. Z ciekawego wyposażenia, to auto ma fotele Sportsitze, czerwony lakier - nuda. Aha jest jeszcze jedna rzecz. To silnik V12 pod maską... E36 V12 To nie pomyłka. Za 12.500 Euro można nabyć niewinnie wyglądające czerwone E36 Compact z czarnymi zderzakami, niezbyt ciekawymi felgami aluminiowymi oraz "upchniętym"…

Golf_Oettinger_TCR_Street_2019_6

Golf TCR Germany Street – uliczna wyścigówka

Kilka miesięcy temu Oettinger zapowiedział, że pracuje nad Golfem TCR Germany Street. Finalna wersja auta wreszcie ujrzała światło dzienne. Jest na czym oko zawiesić. Tuner, który już w latach 70. zbudował 16-zaworową głowicę dla pierwszego GTI, lubi wyzwania. Postanowił więc zmodyfikować współczesne Golfy GTI oraz R z właściwym sobie rozmachem. Golf TCR Germany Street #001 to…