Elektryczny SUV staje się rzeczywistością. Volkswagen rozpoczyna produkcję ID.4 - Trends Magazines

Elektryczny SUV staje się rzeczywistością. Volkswagen rozpoczyna produkcję ID.4

VW ID.4 tył bok

Powiększa się rodzina modeli ID. – właśnie rozpoczęła się seryjna produkcja ID.4, pierwszego SUV-a Volkswagena wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd. ID.4, podobnie jak ID.3, jest produkowany i dostarczany klientom jako auto neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.

Kiedy premiera?

Światowa premiera ID.4 odbędzie się pod koniec września, a auto zostanie wprowadzone do sprzedaży w Polsce w przyszłym roku. Volkswagen stawia kolejny ważny krok na drodze ku elektromobilności – tym razem w najważniejszym na świecie segmencie kompaktowych SUV-ów. ID.4 to element ofensywy Volkswagena w zakresie samochodów elektrycznych, a jednocześnie model należący do cieszącej się niezmienną popularnością klasy SUV. ID.4 jest jednak nie tylko pierwszym elektrycznym SUV-em Volkswagena – stwierdził szef marki podczas rozpoczęcia seryjnej produkcji ID.4Będzie też pierwszym globalnym autem produkowanym i sprzedawanym nie tylko w Europie, lecz również w Chinach i USA.

Volkswagen brand CEO Ralf Brandstätter standing next to the first series vehicle “made in Saxony” at the start of ID.4 series production in Zwickau.

Nie tylko w Niemczech

W Niemczech elektryczne samochody koncernu Volkswagen będą produkowane w zakładach w Zwickau, Emden, Hanowerze, Zuffenhausen i w Dreźnie, a za granicą w Mlada Boleslav, Brukseli, Chattanooga, Foshan i w Anting. Droga do rozwoju motoryzacji nieobciążającej środowiska zostanie tym samym otwarta dla wszystkich.

VW ID.4 przód bok

Platforma MEB

Modele ID. należą do całkowicie nowej rodziny aut Volkswagena wyposażanych w wyłącznie elektryczny napęd. Po ID.3 i ID.4 pojawią się kolejne hatchbacki i SUV-y, a także elektryczny Volkswagen Bus, czyli legendarny Bulli. Wszystkie skonstruowano na modułowej platformie MEB przeznaczonej do budowy aut elektrycznych. Samochody bazujące na platformie MEB wyróżniają się dużym zasięgiem i przestronnym wnętrzem, mają wiele cyfrowych funkcji, a ich akumulatory można zasilać w procesie tzw. szybkiego ładowania.

VW ID.4 światło

Ogromna inwestycja

Fabryka w Zwickau gra przy tym główną rolę w koncernie, zainwestowano w nią 1,2 miliarda euro i całkowicie przestawiono na produkcję samochodów z elektrycznym napędem. Stała się ona największym i najbardziej wydajnym zakładem produkcji aut tego typu w Europie. W 2021 roku, pierwszym pełnym roku produkcji, z taśm produkcyjnych zakładu w Zwickau zjedzie 300.000 elektrycznych samochodów skonstruowanych w oparciu o platformę MEB – nie tylko marki Volkswagen.

VW ID.4 projekt przód

Podobne

Jak wyglądały testy BMW M5 E39?

BMW M5 E39 to dziś pełnoprawny klasyk, a ceny zadbanych egzemplarzy potrafią przyprawić o ból głowy. Zobaczcie sentymentalne wideo, jak wyglądały testy tego auta w czasie rozwoju. Daje sporo do myślenia w kontekście dzisiejszych aut. Opisywaliśmy kiedyś bardzo ciekawy przypadek BMW M5 E39, które przejechało prawie milion kilometrów bez większych napraw. Kluczem do osiągnięcia takiego…

To sławne BMW E60 LPG przyjechało do Polski i nagle wyparowało 750 tys. km

To auto w Holandii zyskało niemałą sławę, a to za sprawą przebiegu, który sięgnął prawie miliona kilometrów. Niedawno samochód trafił do Polski, ale z przebiegiem o 750 tys. km niższym. Niestety sprzedający chyba nie był świadomy jego głośnej przeszłości.  Ta historia pokazuje nam wyraźnie dwie rzeczy. Pierwsza to głupota i niekompetencja polskich handlarzy, a druga…