Elektryczny SUV staje się rzeczywistością. Volkswagen rozpoczyna produkcję ID.4 - Trends Magazines

Elektryczny SUV staje się rzeczywistością. Volkswagen rozpoczyna produkcję ID.4

VW ID.4 tył bok

Powiększa się rodzina modeli ID. – właśnie rozpoczęła się seryjna produkcja ID.4, pierwszego SUV-a Volkswagena wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd. ID.4, podobnie jak ID.3, jest produkowany i dostarczany klientom jako auto neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.

Kiedy premiera?

Światowa premiera ID.4 odbędzie się pod koniec września, a auto zostanie wprowadzone do sprzedaży w Polsce w przyszłym roku. Volkswagen stawia kolejny ważny krok na drodze ku elektromobilności – tym razem w najważniejszym na świecie segmencie kompaktowych SUV-ów. ID.4 to element ofensywy Volkswagena w zakresie samochodów elektrycznych, a jednocześnie model należący do cieszącej się niezmienną popularnością klasy SUV. ID.4 jest jednak nie tylko pierwszym elektrycznym SUV-em Volkswagena – stwierdził szef marki podczas rozpoczęcia seryjnej produkcji ID.4Będzie też pierwszym globalnym autem produkowanym i sprzedawanym nie tylko w Europie, lecz również w Chinach i USA.

Volkswagen brand CEO Ralf Brandstätter standing next to the first series vehicle “made in Saxony” at the start of ID.4 series production in Zwickau.

Nie tylko w Niemczech

W Niemczech elektryczne samochody koncernu Volkswagen będą produkowane w zakładach w Zwickau, Emden, Hanowerze, Zuffenhausen i w Dreźnie, a za granicą w Mlada Boleslav, Brukseli, Chattanooga, Foshan i w Anting. Droga do rozwoju motoryzacji nieobciążającej środowiska zostanie tym samym otwarta dla wszystkich.

VW ID.4 przód bok

Platforma MEB

Modele ID. należą do całkowicie nowej rodziny aut Volkswagena wyposażanych w wyłącznie elektryczny napęd. Po ID.3 i ID.4 pojawią się kolejne hatchbacki i SUV-y, a także elektryczny Volkswagen Bus, czyli legendarny Bulli. Wszystkie skonstruowano na modułowej platformie MEB przeznaczonej do budowy aut elektrycznych. Samochody bazujące na platformie MEB wyróżniają się dużym zasięgiem i przestronnym wnętrzem, mają wiele cyfrowych funkcji, a ich akumulatory można zasilać w procesie tzw. szybkiego ładowania.

VW ID.4 światło

Ogromna inwestycja

Fabryka w Zwickau gra przy tym główną rolę w koncernie, zainwestowano w nią 1,2 miliarda euro i całkowicie przestawiono na produkcję samochodów z elektrycznym napędem. Stała się ona największym i najbardziej wydajnym zakładem produkcji aut tego typu w Europie. W 2021 roku, pierwszym pełnym roku produkcji, z taśm produkcyjnych zakładu w Zwickau zjedzie 300.000 elektrycznych samochodów skonstruowanych w oparciu o platformę MEB – nie tylko marki Volkswagen.

VW ID.4 projekt przód

Podobne

Klasyczny Garbus na prąd

Volkswagen Group Components przedstawia koncepcję elektrycznego klasyka ze swoim partnerem firmą eClassics. Jest to Volkswagen Garbus o napędzie elektrycznym. W konwersji wykorzystano wyłącznie nowe części, które są seryjnie produkowane przez grupę Volkswagen. Napęd elektryczny, 1-biegowa skrzynia biegów i układ akumulatorowy oparte są na nowym VW e-up! Konwersji klasycznego Garbusa dokonała specjalistyczna firma eClassics. Jego premiera…

BMW E28 533i widok z przodu

Perfekcyjne BMW E28 533i

Są tacy, którzy twierdzą, że prawdziwe emocje zaczynają się, gdy auto ma co najmniej 500- czy nawet 600-konny motor. Maciej miał do czynienia z dziesiątkami samochodów sprowadzonych przez firmę MM Import. Szybkich, pięknych, wyjątkowych. Jednak niewiele z nich skradło jego serce. McLaren? Ferrari? Maserati? Nie. Niespodziewanie Maćka zauroczyło poczciwe BMW E28. Bawarski klasyk Bawarska piątka E28 to…