W nowym BMW iX3 debiutuje już piąta generacja technologii BMW eDrive. BMW Group polega na własnych rozwiązaniach w zakresie wszystkich komponentów technologii BMW eDrive. Jednym z przykładów osiągniętego w ten sposób postępu jest akumulator wysokonapięciowy w BMW i3, którego pojemność została podwojona od czasu wprowadzenia tego modelu na rynek, podczas gdy objętość montażowa pozostała bez zmian.
BMW iX3
Technologia BMW eDrive piątej generacji zastosowana w BMW iX3 oferuje nowy poziom wydajności i oddawania mocy silnika elektrycznego, gęstości energii akumulatora wysokonapięciowego, mocy ładowania i inteligentnego sterowanie całym systemem. Nowo opracowany silnik elektryczny ma moc 210 kW (286 KM) i napędza tylne koła. Pierwszy czysto elektryczny samochód typu Sports Activity Vehicle łączy w sobie sportowy charakter i duży zasięg do 520 km nie dzięki wyjątkowo dużym akumulatorom, ale poprzez inteligentną ogólną koncepcję wydajności i dynamiki. Od roku 2021 technologia BMW eDrive piątej generacji będzie również stosowana w modelach BMW i4 oraz BMW iNEXT.
BMW i3
W pełni elektryczny napęd, aluminiowe podwozie i karbonowa kabina pasażerska (z CFRP) – tak właśnie prawie siedem lat po debiucie BMW i3 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 0,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 13,1 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km) nadal przekonująco pełni rolę pioniera elektromobilności w klasie premium. Dzięki lekkiemu karbonowi BMW i3 może pochwalić się sportowymi osiągami nawet przy stosunkowo małym akumulatorze. Masa pojazdu jest porównywalna z konwencjonalnymi modelami w tym segmencie. Synchroniczny silnik elektryczny BMW i3 generuje maksymalną moc 125 kW/170 KM, a w BMW i3s (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 0,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,6 – 14,0 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km) nawet 135 kW/184 KM.
MINI Cooper SE
Mocniejsza wersja napędu jest również stosowana w MINI Cooper SE. Najważniejsza różnica w stosunku do BMW i3s: w pierwszym w pełni elektrycznym pojeździe marki MINI silnik napędza w typowym dla tej marki stylu oś przednią. BMW i3 oraz BMW i3s mają natomiast klasyczny napęd tylny. Elastyczność technologii BMW eDrive widać również w specyficznym dla tego modelu wykonaniu akumulatora wysokonapięciowego. Ma on kształt litery T i umieszczony jest nisko w podłodze pojazdu. Dzięki temu przestrzeń dla pasażerów i pojemność bagażnika są w MINI Cooper SE dokładnie takie jak w konwencjonalnych wariantach 3-drzwiowych MINI.
Prawie dekada doświadczenia
Jakość komponentów silnika elektrycznego, akumulatora wysokonapięciowego, ładowania i energoelektroniki zarządzana energią jest wynikiem doświadczenia marki BMW i w dziedzinie elektromobilności gromadzonego już od 2011 roku.