Elektryczny napęd BMW eDrive piątej generacji - Trends Magazines

Elektryczny napęd BMW eDrive piątej generacji

bmw ix3 technologia

W nowym BMW iX3 debiutuje już piąta generacja technologii BMW eDrive. BMW Group polega na własnych rozwiązaniach w zakresie wszystkich komponentów technologii BMW eDrive. Jednym z przykładów osiągniętego w ten sposób postępu jest akumulator wysokonapięciowy w BMW i3, którego pojemność została podwojona od czasu wprowadzenia tego modelu na rynek, podczas gdy objętość montażowa pozostała bez zmian.

BMW iX3

Technologia BMW eDrive piątej generacji zastosowana w BMW iX3 oferuje nowy poziom wydajności i oddawania mocy silnika elektrycznego, gęstości energii akumulatora wysokonapięciowego, mocy ładowania i inteligentnego sterowanie całym systemem. Nowo opracowany silnik elektryczny ma moc 210 kW (286 KM) i napędza tylne koła. Pierwszy czysto elektryczny samochód typu Sports Activity Vehicle łączy w sobie sportowy charakter i duży zasięg do 520 km nie dzięki wyjątkowo dużym akumulatorom, ale poprzez inteligentną ogólną koncepcję wydajności i dynamiki. Od roku 2021 technologia BMW eDrive piątej generacji będzie również stosowana w modelach BMW i4 oraz BMW iNEXT.

ionity bmw ładowarka ix3

BMW i3

W pełni elektryczny napęd, aluminiowe podwozie i karbonowa kabina pasażerska (z CFRP) – tak właśnie prawie siedem lat po debiucie BMW i3 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 0,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 13,1 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km) nadal przekonująco pełni rolę pioniera elektromobilności w klasie premium. Dzięki lekkiemu karbonowi BMW i3 może pochwalić się sportowymi osiągami nawet przy stosunkowo małym akumulatorze. Masa pojazdu jest porównywalna z konwencjonalnymi modelami w tym segmencie. Synchroniczny silnik elektryczny BMW i3 generuje maksymalną moc 125 kW/170 KM, a w BMW i3s (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 0,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,6 – 14,0 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km) nawet 135 kW/184 KM.

BMW i3s

MINI Cooper SE

Mocniejsza wersja napędu jest również stosowana w MINI Cooper SE. Najważniejsza różnica w stosunku do BMW i3s: w pierwszym w pełni elektrycznym pojeździe marki MINI silnik napędza w typowym dla tej marki stylu oś przednią. BMW i3 oraz BMW i3s mają natomiast klasyczny napęd tylny. Elastyczność technologii BMW eDrive widać również w specyficznym dla tego modelu wykonaniu akumulatora wysokonapięciowego. Ma on kształt litery T i umieszczony jest nisko w podłodze pojazdu. Dzięki temu przestrzeń dla pasażerów i pojemność bagażnika są w MINI Cooper SE dokładnie takie jak w konwencjonalnych wariantach 3-drzwiowych MINI.

Mini Cooper SE

Prawie dekada doświadczenia

Jakość komponentów silnika elektrycznego, akumulatora wysokonapięciowego, ładowania i energoelektroniki zarządzana energią jest wynikiem doświadczenia marki BMW i w dziedzinie elektromobilności gromadzonego już od 2011 roku.

silnik elektryczny bmw ix3 silnik elektryczny bmw ix3 bmw bateria

Podobne

Używane E36 Compact: BMW dla ubogich?

Przez wielu były określane mianem „BMW dla ubogich”. Niesłusznie, bo w mocniejszych wersjach E36 odmiany Compact dawały masę radości z jazdy. O czym warto pamiętać i na co uważać, szukając trzydrzwiowej „bawarki”? E36 cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Dotyczy to jednak przede wszystkim mocnych sedanów, Touringów, Coupé czy Cabrio. Nieco w cieniu stoi Compact,…

BMW M240i 2022 nerki

Kierowcy BMW nie znają przepisów

A przynajmniej tak wynika z badań przeprowadzonych przez brytyjską firmę leasingową. Według nich kierowcy aut BMW najgorzej znają przepisy ruchu drogowego.  I wcale nie chodzi tu o stereotypy o kierowcach BMW (wszyscy wiedzą jakie). Brytyjczycy postanowili przebadać 1001 osób i zadać im te same pytania dotyczące ruchu drogowego. Kierowcy bawarskiej marki wypadli najgorzej. Najlepiej z…